Citat:
Ursprungligen postat av Tr0llfan
Vill du vara vänlig och berätta varför det vore fel att tänka "Coolt, man kan knarka flugsvamp!", efter att ha läst denna tråd? Det är många som testat, samt bekräftat effekten av denna svamp, i denna tråd, så jag ser verkligen inte någon som helst orsak till att inte tänka liknande till det du gav exempel på.
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0llfan
För övrigt är "Jag kan föreställa mig rubriker på aftonbladet..." så jävla uttjatat, så det inte finns.
Jag var annars och plockade sex fina flugsvampar i måndags

. Dem är torkade, och väntar bara på att bli uppätna. Om det passar blir det i helgen. Jag lär väl skriva en triprapport också.

Skämt blir uttjatade, det där var inget skämt utan jag är nästan säker på att det kommer stå det i tidningen. Flugsvamp är inte lika oskyldigt som toppisar är. Du vet kanske hur det gick med bromon? Många knarkar oansvarigt och läser inte ens på om vad de stoppar i sig.
En tråd är då enligt mig INTE tillräcklig fakta för att det här. Gå in och läs en tripprapport om belladonna så kan det verka ytterst intressant. Visst no problems med att prova det men man ska kanske läsa på lite mer och inte dra förhastade slutsatser från en enda tråd.
Här på fb så sägs det att käkar man yopo trippar man på N,N dmt vilket bland annat inte är sant, det är bufotenine man trippar på för det finns knappt någon n,n dmt i yopo. Bara så ni vet så är det bland annat bufotenine i Amanita muscaria som bidrar till trippen. Jag har inte sett det nämnas i denna tråd.
Bör då inte de som tänker trippa på denna svampen veta allt de får i sig som bidrar till trippen?
Bufotenine är då den läskigaste och konstigaste tryptaminen jag har läst om
Sen bör man kanske läsa in lite set & settings eftersom amanitan ger ett sorts delirium. Etc etc
Så tycker inte det är något problem med att prova svampen. Men man ska ha läst på om den på samma sätt som man ska om psilocybin svampar (om inte mer?) och salvia, tror att många underskattar det hela helt enkelt.
EDit: Tänk på att de bruna flugsvamparna "Amanita pantherina" Också går att äta men innehåller mer gift och mindre roliga ämnen. Så Muscaria är att föredra