2007-09-17, 21:13
Medlem
okej, men då kanske man skulle testa röka det då.
För då borde ju alla dåliga ämnen verkligen försvinna och man riskerar inga leverproblem.
Hur länge varar ruset när man räker det då ungefär?
Citera
2007-09-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av when
För då borde ju alla dåliga ämnen verkligen försvinna och man riskerar inga leverproblem.

Alltså det är amanita muscaria en av de mest mystiska drogerna som finns, jag kan bara säga "?" - det kan vara 3 timmar det kan vara 10 timmar, det är typ random, läs på lite om skiten. Det är helt random med allting typ effekter duration allting.
Citera
2007-09-17, 21:37
Medlem
gipzys avatar
About 2 sq cm of the dried, peeled skin from the reddish cap were crumbled and smoked in a pipe along with a tiny bit of MJ to mellow out the otherwise rather harsh smoke.

Någon som kan översätta detta åt mig? Kan läsa engelska men är inte helt hundra på allt i texten, och MJ, vad menar han med det? Speciellt det understrykna, vilket jag kanske förstod men är inte helt säker
skulle uppskattas
Citera
2007-09-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gipzy
About 2 sq cm of the dried, peeled skin from the reddish cap were crumbled and smoked in a pipe along with a tiny bit of MJ to mellow out the otherwise rather harsh smoke.

Någon som kan översätta detta åt mig? Kan läsa engelska men är inte helt hundra på allt i texten, och MJ, vad menar han med det? Speciellt det understrykna, vilket jag kanske förstod men är inte helt säker
skulle uppskattas

MJ=mary jane=marijuana
Citera
2007-09-17, 22:01
Medlem
gipzys avatar
Citat:
MJ=mary jane=marijuana

okey då var det som jag misstänkte :9
Citera
2007-09-17, 22:18
Medlem
gipzys avatar
Citat:

vad får dig att tro att alla dåliga ämnen försvinner?
Säger inte emot dig, vill bara veta om det stämmer
Citera
2007-09-18, 11:09
Medlem
Citat:
vad får dig att tro att alla dåliga ämnen försvinner?
Säger inte emot dig, vill bara veta om det stämmer

eftersom att när man ska äta svampen ska man ju torka den i ett rum eller i ugnen för att få bort det där ämnet som inte är bra, kommer inte ihåg vad det heter.
Då om man dessutom ska röka det kommer ju det ämnet garanterat försvinna eftersom att man eldar svamp bitarna
Citera
2007-09-18, 11:18
Bannlyst
Jag hade tänkt att ta mig en promenad i skogen, två frågor:

1) Lär man kunna hitta flugsvamp såhär dags på året?
2) Var växer flugsvamp?
Citera
2007-09-18, 11:29
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris

2) Var växer flugsvamp?

1) Dom växer så här års, men det har varit dåligt svamp-år för alla sorters svampar (inte bara dom trippiga) så det kan vara lite svårt att hitta
2) Jag har hittat flugsvamp lite överallt så länge det finns skog, fast mest har jag hittat dom i lövskogar
Citera
2007-09-18, 12:30
Medlem
badfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris

2) Var växer flugsvamp?
Varför inte toppisar? Kan lova dig att det är 10x så roligt.
Citera
2007-09-18, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av badfisk
Varför inte toppisar? Kan lova dig att det är 10x så roligt.

Jag har inte stött på några toppisar, dessutom är det mycket lättare att hitta flugsvamp. I princip är det omöjligt att missa dem när man är ute och går i skogen.
Citera
2007-09-18, 13:39
Medlem
Citat:

skulle uppskattas

"Ungefär två kvadratcentimeter torkat, avskalat skinn från den rödaktiga hatten smulades och röktes i en pipa tillsammans med en liten bit marijuana för att runda av den annars ganska skarpa smaken"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in