2007-09-17, 08:41
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gipzy
ja men isånna fall, intar man ju samma mängd som om man skulle äta 3 hattar råa ju?
Nja inte direkt eftersom du vill undvika så mycket ibotensyra som möjligt. och kan du omvandla det så att du får det eftertraktade muscarinet så är ju det bara bra
Citera
2007-09-17, 09:24
Medlem
SkinnyFistss avatar
Enligt wikipedia:
Citat:
Deaths from A. muscaria are extremely rare. A historical journal article reported 2 fatalities occurring in North America. [44] With modern medical treatment the prognosis is generally good.
Citera
2007-09-17, 10:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
är det så att muskarinet (giftet) förstörs och blir ofarligt vid tempraturer över tex. 60C ?
Detta står på en sida som säljer färdigtorkad:
Citat:
Our Amanitas are cured at source, they are picked in Siberia and taken to special drying chambers 170-200f. This process turns some of the Ibonetic acid in to Muscimol which is believed to be the most highly active compound in the mushrooms.

What we say:

Ibonetic Acid and Muscamol containing cured Siberian Fly Agarics.

How to use:

Eat it! nice and simple, our Siberian Fly Agaric's have already been cured at the correct temperature, and will reach you ready to go!

It is recommended that you use a grill to gently toast your pieces, to make sure the pieces are bone dry. 1 pack is good for 1 person for a moderate strength trip.
...finns säkert andra metoder men dom tycker ju att man bara skall äta den torkad. Läste detta också, men kanske ändå bara är en myt ...eller?
Citera
2007-09-17, 11:38
Medlem
badfisks avatar
Ah det är en myt. Jag såg en dokumentär på svt där dom sågade allt som hade med vikingar och flugsvampar att göra. Men vem vet, nån viking var troligtvis lite crazy.
Citera
2007-09-17, 14:35
Medlem
adequates avatar
Citat:
haha låter ju trevligt, börjar tänka på supermario av någon anledning då :S men när jag tänker efter mer nogrannt nu, så kommer jag på att det har ju ingenting med saken att göra :S ajdå, undra varför hjaha låter endå skitkul
Du menar väl att det har allt med saken att göra? Mario käkar röd flugsvamp och blir större=proportionsförändring.

EDIT: Frågan är förstås var man kan få tag på de gröna flugsvamparna som ger en ett extraliv.
Citera
2007-09-17, 19:33
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Du menar väl att det har allt med saken att göra? Mario käkar röd flugsvamp och blir större=proportionsförändring.

EDIT: Frågan är förstås var man kan få tag på de gröna flugsvamparna som ger en ett extraliv.

hahaha därför jag började tänka på super mario då mitt undermedvetna mindes detta, själv hade jag glömmt de
Citera
2007-09-17, 20:17
Medlem
kan man röka sig till effekt på röd flugsvamp kanske till skillnad från toppisar?
Citera
2007-09-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av when
kan man röka sig till effekt på röd flugsvamp kanske till skillnad från toppisar?

Ja, kortare rus slår rätt mycket snabbare också - SMAKAR EXTREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMT illa, ät det istället som en normal människa.
Citera
2007-09-17, 20:57
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philippp
Ja, kortare rus slår rätt mycket snabbare också - SMAKAR EXTREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMT illa, ät det istället som en normal människa.

men så det fungerar värkligen att röka det? Är det tre medelstora torkade hattar man skall röka som vid oralt eller blir dosen mindre?
Går det på något LÄTT sätt göra extrakt av svampen? Är intresserad av att röka det att det smakar extremt illa får jag väll se sen, har rökt mycket illasmakande skit i mina dar så det kan jag nog klara, om det nu inte är 3 hattar jag måste röka blir ju en hel del pipor då ju.
Citera
2007-09-17, 21:04
Medlem
TsarensKurirs avatar
Citat:
men så det fungerar värkligen att röka det? Är det tre medelstora torkade hattar man skall röka som vid oralt eller blir dosen mindre?
Går det på något LÄTT sätt göra extrakt av svampen? Är intresserad av att röka det att det smakar extremt illa får jag väll se sen, har rökt mycket illasmakande skit i mina dar så det kan jag nog klara, om det nu inte är 3 hattar jag måste röka blir ju en hel del pipor då ju.
Finns butiker som kränger extrakt så det bör gå, frågan är hur lätt det är.
Citera
2007-09-17, 21:06
Medlem
Citat:

Dosen blir mindre när man röker det, men jag har ändå rökt "normal" dos de gånger jag har gjort det, vet ej jag har endast rökt extrakt så jag vet tyvärr inte =/
Föreslår att du langar i det i en bong och inte en pipa, håll inne det så länge du orkar också det ger säkert bättre effekt (osäker men better safe than sorry!). Blandar du det med lite cannabis så är det mycket lättare att röka anser jag och många andra.
Citera
2007-09-17, 21:07
Medlem
http://www.erowid.org/plants/amanita...s_smoked.shtml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här