2007-09-18, 16:03
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rn.m
"Ungefär två kvadratcentimeter torkat, avskalat skinn från den rödaktiga hatten smulades och röktes i en pipa tillsammans med en liten bit marijuana för att runda av den annars ganska skarpa smaken"

Jag och två polare gjorde ett litet täst idag. Vi tog två relativt stora rödflugsvamp, skalade av skinnet och torkade det i ugnen, kan säga att det krymte till en tio gånger mindre storlek, som vi sedan blandade ut med tobak och rökte i bong , två bongkoppar blev det, då en kopp av lite större storlek,men effekten uteblev för oss alla

Alltså, tre personer på skinn från två relativt stora flugsvampar, torkades och röktes, ingen effekt.
Citera
2007-09-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gipzy
Jag och två polare gjorde ett litet täst idag. Vi tog två relativt stora rödflugsvamp, skalade av skinnet och torkade det i ugnen, kan säga att det krymte till en tio gånger mindre storlek, som vi sedan blandade ut med tobak och rökte i bong , två bongkoppar blev det, då en kopp av lite större storlek,men effekten uteblev för oss alla

Alltså, tre personer på skinn från två relativt stora flugsvampar, torkades och röktes, ingen effekt.

men rök själva svampen och inte skinnnet då?
Citera
2007-09-18, 17:22
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av when
men rök själva svampen och inte skinnnet då?

det var ju enligt länken skinnet han rökte, och endast en kvadratcentimeter, vi rökte allt skinn från två svampar, funkade det på honom borde det jufunkat på oss? Men blir nog några expriment till, återkommer senare med resultat
Citera
2007-09-18, 18:05
Medlem
frank_pes avatar
Undrar lite om pillerna Organic Ecstacy som bl.a innehåller flugsvamp kan vara nåt att ha? Eller kanske är typ som extractet Elefanten säljer som jag hört är rätt kasst.
Citera
2007-09-19, 04:30
Medlem
Krafses avatar
Om man torkar flugsvamp i ugnen, hur mycket svamp ska man äta då? Hittar ingenting alltså, ska man äta succesivt tills det räcker? Är det hela svampen, eller bara själva hatten man ska torka/äta? Hur stora flugsvampar är lagom stora? Finns ju gigantiska, och pyttesmå..

Och en sista fråga. Kan man frysa in den torkade svampen för ett senare tillfälle? Vill nämligen inte kasta mig in i detta bara sådär, set & setting vettu..
Citera
2007-09-19, 08:28
Medlem
2500s avatar
Citat:
ja men isånna fall, intar man ju samma mängd som om man skulle äta 3 hattar råa ju? Då är det ju ett jävla gift man trippar på ?
För att ibotensyran inte heller är så bra att få i sig. Jag vill då se en källa på att muscarinet omvandlas, har aldrig gjort det
Citera
2007-09-19, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Om man torkar flugsvamp i ugnen, hur mycket svamp ska man äta då? Hittar ingenting alltså, ska man äta succesivt tills det räcker? Är det hela svampen, eller bara själva hatten man ska torka/äta? Hur stora flugsvampar är lagom stora? Finns ju gigantiska, och pyttesmå..

Och en sista fråga. Kan man frysa in den torkade svampen för ett senare tillfälle? Vill nämligen inte kasta mig in i detta bara sådär, set & setting vettu..
Light 1 - 5 g (1 medium cap)
Common 5 - 10 g (1 - 3 medium caps)
Strong 10 - 30 g (2 - 6 medium caps)
Citera
2007-09-19, 09:31
Medlem
Absinthias avatar
Citat:
Inga planer på att inta denna svamp, men lite funderingar har man då den är så pass lättillgänglig och finns överallt, nästan för många.
Dessa ska ju antagligen gå att trippa på, har läst på magiska molekyler, men när jag läser texten där dyker några frågor upp i mitt huvud.

1. Om man tillreder svampen som beskrivningen på magiska molekyler säger; http://wiki.magiskamolekyler.org/Amanita_muscaria
får man då bort det giftiga ämnen muskarin?

2. Någon som har tästat på röd flugsvamp, hurdan var effekten, står ingenting om det häller, mer än när man läste om det verksamma ämnen muscimol, men det lät ju inte speciellt kul;

"Antalet människorstudier gällande reakreationella doser är väldigt begränsat men en i området 5-15 milligram existerar och pekar på att kramper och spasmer i musklerna, auditoriska förändringar, minimala hallucinationer och allmän yrsel är de mest markanta effekterna. "

detta låter ju inte speciellt kul? Om enda effekterna är kramper och spasmer och minimala hallucinationer.

Och om nu tillredningen enligt länken får bort muskarinet, är det då helt ofarligt att inta svampen, eller är det fortfarande en liten risk för förgiftning, eller tillochmed döden? Och tycker ni att det är värt att testa? Kostar ju ingenting, lättillgängligt och så, och om det inte skadar kroppen heller, värt då kanske att ge det ett försök?

Men, den största frågan av alla, ger det verkligen någon effekt??! :S

Om du vill veta lite mer om effekterna av intag av röd flugsvamp kan du alltid läsa Arkomanns tripprapport om det.
Citera
2007-09-19, 09:55
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
För att ibotensyran inte heller är så bra att få i sig. Jag vill då se en källa på att muscarinet omvandlas, har aldrig gjort det

Jag har aldrig påpekat att jag har någon källa till att muscarinet skulle ovandlas/försvinna, frågan var mera OM det gjorde det eller inte, då jag undrade varför man skulle tillreda dom annars, då det står på magiska molekyler "många tror att röd flugsvamp är giftigt, men det är bara om dom inte är rätt tillredda", vilket fick mig att tro att muscarinet då försvinnr eller omvandlas, eftersom det är det enda giftet? Att ibotensyran skulle vara giftigt visste jag inte,stog ingenting om det på magiska molekyler.
Citera
2007-09-19, 13:23
Medlem
Toppisar roligare än amanita? njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaa det låter inte direkt som om du kört amanita, toppisar är ett skämt jämfört med amanita muscaria enligt mig, kanske med en extrem mängd + 50 lustgas tuber eller så.
Citera
2007-09-19, 14:15
Medlem
ZeeZees avatar
Ett ex till mig gjorde vin av flugsvamp. Hennes ovetande mor tog en flaska med sig ut på en fest. Inte bra det där Hon fick iaf en kväll att minnas med fasa.
Citera
2007-09-19, 16:48
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philippp
Toppisar roligare än amanita? njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaa det låter inte direkt som om du kört amanita, toppisar är ett skämt jämfört med amanita muscaria enligt mig, kanske med en extrem mängd + 50 lustgas tuber eller så.

Har varit och är fortfarande lite skeptiskt mot att det ska ha effekt, åtminstonde mot att det skall ha någon stark effekt, men så du menar att du föredrar flugsvamp framför toppisar? Intressant. Ger det dig starkare effekt eller bara skönare/roligare? Vilka doser brukar du ligga på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in