2007-10-09, 16:59
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPåsfågel
har 3 mindre och en stor hatt som ska torkas i kväll inför helgen. tripprapport utlovas
U go grrrl
Citera
2007-10-09, 17:19
Medlem
Vände precis på den största av mina flugisar som nu legat på tork i nåra dar o det föll ut en hög bestående av kanske 500 små vita larver

Typ det äckligaste jag sett IRL...

Hela byrålådan var dessutom fylld av fasttorkade små jävlar som försökt ta sig ut.
Citera
2007-10-09, 19:30
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande^^
Vände precis på den största av mina flugisar som nu legat på tork i nåra dar o det föll ut en hög bestående av kanske 500 små vita larver

Typ det äckligaste jag sett IRL...

Hela byrålådan var dessutom fylld av fasttorkade små jävlar som försökt ta sig ut.
haha helvete, vilken låg kvalité det verkar vara på dina svampar
Citera
2007-10-10, 18:59
Medlem
Psynovas avatar
Kan man smula sönder de torkade flugisarna och bevara dom i en zipbag i en månad och sen käka alla smulor och få effekt?
Citera
2007-10-10, 23:21
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psynova
Kan man smula sönder de torkade flugisarna och bevara dom i en zipbag i en månad och sen käka alla smulor och få effekt?
testa
Citera
2007-10-11, 01:42
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
Flugsvamp lär vara lite dissociativt/deliriant.

En polare fick sättas i förvaring hos farbror polisen en natt efter att han ätit flugsvamp och av någon outgrundlig anledning blivit förbannad på en lyktstolpe, vilken han försökte misshandla
Citera
2007-10-11, 08:46
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisk_den_tredje
Flugsvamp lär vara lite dissociativt/deliriant.

En polare fick sättas i förvaring hos farbror polisen en natt efter att han ätit flugsvamp och av någon outgrundlig anledning blivit förbannad på en lyktstolpe, vilken han försökte misshandla
hahaha vilken jävla synd. imorgon bär det av. skogsresa med en polare
Citera
2007-10-11, 20:05
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
hahaha vilken jävla synd. imorgon bär det av. skogsresa med en polare
lycka till ! men ha inte för höga förväntningar
Citera
2007-10-11, 22:08
Medlem
mtees avatar
Har nu gått ca 2 timmar sedan jag intod ca 2 (medelstora) hattar. Känner ett mildt välmående. Ganska trevligt faktiskt.

Undrar vad ni har för form när ni torkar dom i ugnen? Jag använde en vanlig ungsform och den där "saften" torkade liksom fast i formen så jag kunde inte använda den till att göra té.

En annan sak jag undrar: Finns det någon annan röd svamp som man kan förväxla med flugsvamp? Har sökt men inte hittat något, bara för att vara på den säkra sidan.
Citera
2007-10-12, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtee
Har nu gått ca 2 timmar sedan jag intod ca 2 (medelstora) hattar. Känner ett mildt välmående. Ganska trevligt faktiskt.

Undrar vad ni har för form när ni torkar dom i ugnen? Jag använde en vanlig ungsform och den där "saften" torkade liksom fast i formen så jag kunde inte använda den till att göra té.

En annan sak jag undrar: Finns det någon annan röd svamp som man kan förväxla med flugsvamp? Har sökt men inte hittat något, bara för att vara på den säkra sidan.

Den enda andra svampen som påminner är Pantera flugsvamp som är precis som flugsvamp fast man blir mer beng på den typ Den är brun och inte röd, men har samma vita prickar som jag har förstått det.. kan ha fel...

Frågade på apoteket vad man skulle göra om man blivit förgiftad av flugsvamp. De sa att det är bara o ringa 112 direkt! Lol
Citera
2007-10-12, 02:14
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande^^
Den enda andra svampen som påminner är Pantera flugsvamp som är precis som flugsvamp fast man blir mer beng på den typ Den är brun och inte röd, men har samma vita prickar som jag har förstått det.. kan ha fel...

Frågade på apoteket vad man skulle göra om man blivit förgiftad av flugsvamp. De sa att det är bara o ringa 112 direkt! Lol
meen det var ju oväntat
Citera
2007-10-15, 09:07
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Citat:
har 3 mindre och en stor hatt som ska torkas i kväll inför helgen. tripprapport utlovas
Tyvärr ingen tripprapport då effekten uteblev. troligtvis pga. att jag var totalt nedrökt. vet inte ifall det kan ha varit den avgörade faktorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in