Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-03, 11:46
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyktattare
Dolph Lundgren ska vara med i två avsnitt tydligen. :-)
Crime Stinks: The Smell of Penetration?
Citera
2019-08-05, 23:10
Medlem
klyktattares avatar
Om jag förstått det rätt ska han vara en fiktiv filmstjärna i en fiktiv film i serien. Finns bilder med honom på inspelningsplatsen så det dyker väl upp i nya säsongen som kommer. Hoppas de behandlar honom med respekt. Näs-meme:t var lite nedvärderande.

“We got Lundgren,” Glenn Howerton said during a panel on set. “He’s playing John Thunder Gun.” John Thunder Gun is the fictional action hero of the Thunder Gun Express franchise. One time the gang completely abandoned each other and Dee was covered in sewer filth while they were trying to make it to one of his movies. John Thunder Gun is primarily known in the show for hanging serious dong, so we’ll see if Lundgren delivers."

https://decider.com/2019/08/01/its-always-sunny-in-philadelphia-season-14-set-visit/
Senast redigerad av klyktattare 2019-08-05 kl. 23:13.
Citera
2019-09-05, 18:04
Medlem
sarcastic.bastards avatar
25:e drar det igång!

Här är en trailer för säsong 14 för alla nyfikna ☀️

https://youtu.be/0ka-b6ruZpE
Citera
2019-09-26, 18:11
Medlem
Man får se det positivt, säsongen kan bara bli bättre. Det kändes som att inte den rätta gnistan var där.
Citera
2019-10-12, 00:16
Medlem
E3 var okej åtminstone, sega två första avsnitt även om e2 tog sig mot slutet.
Citera
2019-10-12, 13:19
Medlem
Turbografx-16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
E3 var okej åtminstone, sega två första avsnitt även om e2 tog sig mot slutet.

E2 var ju så i tiden, då filmbolagen fortfarande tror de ska hitta någon magisk formel för att få folk att ta sig till en biograf och betala överpriser. Serien är som roligast när någon ska försöka prata vett med dem och de bara totalt skiter i dem. Jag skrattade som fan när Charlie bara utbrast "FUCK YOU" till fokusgruppledaren. Det var också insiktsfullt när Dee sade att hon inte ville se filmer där andra kvinnor var framgångsrika.
Citera
2019-11-12, 06:22
Medlem
Sebastianos avatar
Dem har tappat det helt jag vet inte varför men nånting saknas och jag orkar knappt se färdigt avsnitten längre helt sjukt att en serie kan gå ned sig så grovt
Citera
2019-11-13, 02:04
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Dem har tappat det helt jag vet inte varför men nånting saknas och jag orkar knappt se färdigt avsnitten längre helt sjukt att en serie kan gå ned sig så grovt
Håller med. E2 var ganska roligt men i övrigt är det bedrövligt usel kvalitet. Ta SMS-avsnittet som ett exempel. Det är en rolig idé som kunde varit en punchline eller två under några minuter men det funkar inte att bygga ett helt avsnitt runt SMS-förvirring.

Dessutom så känner jag att de har börjat sätta bojor på sig själva. PK-bojor. Jag saknar gamla avsnitt med de perversa bröderna och Gail the Snail, med rövknullande uteliggare, den nedknarkade prästen, rum ham och allmänt pistolviftande. Det var hjärndöd humor men det funkade. Det var IASIPs själ. Serien har genomgått samma filter som Family Guy jag helt slutat se sedan ett par säsonger tillbaka. Det är inte roligt längre. Det är för PK och med en tydlig vänsterliberal slagsida. Det är inte roligt när det blir politiskt. Det ska vara idiotiskt. Det är kul på allvar.

Jag har två avsnitt som ligger på datorn som jag inte ens orkat titta på. Jag ska väl kämpa mig igenom säsongen men sedan får det nog räcka även med Sunny...
Citera
2019-11-13, 03:09
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Håller med. E2 var ganska roligt men i övrigt är det bedrövligt usel kvalitet. Ta SMS-avsnittet som ett exempel. Det är en rolig idé som kunde varit en punchline eller två under några minuter men det funkar inte att bygga ett helt avsnitt runt SMS-förvirring.

Dessutom så känner jag att de har börjat sätta bojor på sig själva. PK-bojor. Jag saknar gamla avsnitt med de perversa bröderna och Gail the Snail, med rövknullande uteliggare, den nedknarkade prästen, rum ham och allmänt pistolviftande. Det var hjärndöd humor men det funkade. Det var IASIPs själ. Serien har genomgått samma filter som Family Guy jag helt slutat se sedan ett par säsonger tillbaka. Det är inte roligt längre. Det är för PK och med en tydlig vänsterliberal slagsida. Det är inte roligt när det blir politiskt. Det ska vara idiotiskt. Det är kul på allvar.

Jag har två avsnitt som ligger på datorn som jag inte ens orkat titta på. Jag ska väl kämpa mig igenom säsongen men sedan får det nog räcka även med Sunny...

Det var raka motsatsen mot hjärndött, det var extremt och kontroversiellt ja men långt från hjärndött.
Det var unika och små diskreta nyanser på ämnen ofta tabubelagda.

Det har snarare gått över nu till hjärndött med PK-bojor som du kallar det.
Billiga skämt om stt Mac är bög och billiga callbacks till tidigare framgångsrika skämt bara för att desperat försöka leva på gamla meriter som humorrebell blandat med mainstream blasé
Citera
2019-11-22, 17:16
Medlem
Så var säsong 14 till ända, den var inte mycket att hänga i granen.

Jag tyckte sista avsnittet bara blev drygt då det kändes som att man skulle förstå något underliggande tema så jag googlade och hittade en sida(varning för 110% spoilers); https://www.denofgeek.com/us/tv/its-always-sunny-in-philadelphia/284556/always-sunny-season-14-episodes-9-10-review-a-woman-s-right-to-chop-and-waiting-for-big-mo Jag hade nästan rätt, slutet förstod jag åtminstone och det var det som var den underliggande poängen, typ.

Men samma sida fick mig att inse att jag slutat förstå IASIP's humor för jag fattade inte avsnitt nio, fattade inte att det handlade om
Nu känns inte så jätteuppåt att ha fattat poängen i slutet av avsnitt tio ändå, för många säsonger sedan hade jag blivit glad men dom har nog vuxit ifrån mig.
Citera
2019-11-22, 18:16
Medlem
Jag har inte sett de två sista än(varför släpptes de samtidigt?), men tycker att aktuell säsong bara blivit bättre och bättre och helt klart ett steg åt rätt håll jämfört med förra säsongen. Trots detta är jag av åsikten att det är dags för serien att lägga ned, hur mycket jag än älskar den. Vill inte att serien ska gå samma öde till mötes som de flesta andra framgångsrika serier.
Citera
2020-10-20, 17:56
Medlem
RaddarenIRovens avatar
Utan tvekan den bästa serie som har gjorts. Jag ser den minst ett par gånger per år. Jag blev själv smittad av alla negativa kommentarer om de två sista säsongerna, vilket gjorde att jag fick för mig att de var usla. Nu har jag fått lite distans och har sträckkollat igenom alla säsonger igen.

Jag kan konstatera följande: Över 14 säsonger finns det knappt ett dåligt avsnitt, i säsong 12 finns det knappt en dålig scen.
Senast redigerad av RaddarenIRoven 2020-10-20 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in