2018-10-08, 15:21
Medlem
PsychoChillers avatar
Jag har inga problem med Fit Mac ven om jag fredrar Fat Mac, jag har sagt i ngra r att det vore kul att se en helomvndning t andra hllet s att sga. Ngot jag dremot hade svrt fr i ngra minuter var hur gamla gnget ser ut. Det kndes lite konstigt att inse att dom r ju medellders vid det hr laget. Att se Frank stlla till tokigheter p lderns hst r inte lika udda som att se vuxna mnniskor gra det, om ni frstr vad jag menar. Men det gick lyckligtvis ver illa kvickt.
Citera
2018-10-08, 16:25
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag har inga problem med Fit Mac ven om jag fredrar Fat Mac, jag har sagt i ngra r att det vore kul att se en helomvndning t andra hllet s att sga. Ngot jag dremot hade svrt fr i ngra minuter var hur gamla gnget ser ut. Det kndes lite konstigt att inse att dom r ju medellders vid det hr laget. Att se Frank stlla till tokigheter p lderns hst r inte lika udda som att se vuxna mnniskor gra det, om ni frstr vad jag menar. Men det gick lyckligtvis ver illa kvickt.

Tnkte precis som du dr med ldern. Speciellt nr kidsen sger till Charlie och Mac you look like your 40!
Well we are 40

D hicka jag nd till. Har aldrig riktigt tnkt ver deras lder p det sttet innan. Men, som du skrev, det gick snabbt ver.
Citera
2018-10-08, 16:40
Citat:
Just det hade jag inga problem med. De till och med svarade p den fete ungens kommentar att de sg ut att vara fyrtio med " - Jamen, vi r fyrtio". Jag r sjlv i samma lder och har heller inte fastnat i "vuxenpongen" s just det dr att de dricker p vardagarna och driver runt planlst utan konsekvenstnk kan jag identifiera mig med.

Men det r klart... Har man Passat, radhus, jobb p fabriken och tv barn som ska skjutsas till scouterna s kanske det knns mrkligt att se tv fyrtioriga mn som planlst sitter och hnger p varsin BMX-cykel mitt p dagen.
Citera
2018-10-11, 10:42
Medlem
nnu ett bra avsnitt. En sak som tidigt slog mig, avsnittet r precis som en filmad flashback-trd, slende trffskert.

Macs utbrott mot Dee r ngot nytt.
Citera
2018-10-11, 19:28
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
nnu ett bra avsnitt. En sak som tidigt slog mig, avsnittet r precis som en filmad flashback-trd, slende trffskert.

Macs utbrott mot Dee r ngot nytt.
Strypgreppet var nytt men han har haft utbrott mot henne tidigare.
Citera
2018-10-11, 19:41
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Strypgreppet var nytt men han har haft utbrott mot henne tidigare.

Call Charles Grodin a bitter old man one more time and see what happens!

Jag har inte sett senaste avsnittet s Mac kanske anvnder ett nytt grepp, men han har frskt strypa Dee tminstone en gng tidigare, i The Gang Tries Desperately to Win an Award.
Citera
2018-10-11, 20:24
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Call Charles Grodin a bitter old man one more time and see what happens!

Jag har inte sett senaste avsnittet s Mac kanske anvnder ett nytt grepp, men han har frskt strypa Dee tminstone en gng tidigare, i The Gang Tries Desperately to Win an Award.
Det var det avsnittet jag ocks tnkte p men strp han henne dr?

Jag tnker p scenen nr hon sger not that hes ever had one.
Men jag kanske minns fel och han fick mjligen in ett grepp
Citera
2018-10-11, 20:40
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Det var det avsnittet jag ocks tnkte p men strp han henne dr?

Jag tnker p scenen nr hon sger not that hes ever had one.
Men jag kanske minns fel och han fick mjligen in ett grepp

Det trappas ju upp och om jag minns rtt flg Mac mot Dees hals efter att Dee snackade skit om hans tatueringar och kallade morsan hans fr en vandrande cigarett eller ngot i den stilen. Om du har avsnittet sparat fr du grna kolla s att jag inte minns helt fel men jag r nstan sker p att det var ett frsk till strypning, och att barindustrifolket till och med anvnde ordet choking/strangling nr Dennis kom fr att g emellan.
Citera
2018-10-11, 21:38
Medlem
Livshacks avatar
r ssong 13 sevrd enligt er?
Citera
2018-10-22, 04:33
Senaste avsnittet, 13.07, kan vara ssongens bsta. Det lga IMDB-betyget r vldigt ofrtjnt. Jag gillade skarpt Inception-stuket och scenen dr gnget "minns" runktvlingen frn Seinfeld var riktigt bra. Charlie som Kramer var ruskigt likt, bortsett frn lngden. Mimiken och gesterna satte han klockrent. ven Dees gestaltande av Elaine var skickligt. Samma slp i rsten som Elaine ofta hade. Kul ocks att man ignorerade det faktum att Sunny-gnget r en man mer n Seinfeld-gnget och drfr lste det med tv Jerrys.

Undrar hur man trollade fram Jerrys lgenhet bara sdr? Det r ju snart tjugo r sedan Seinfeld slutade sndas, inte finns alla inventarier och kulisser kvar? Om inte s borde episoden ha spelats in i en kopia av Seinfeld-lgenheten men trots att jag googlat har jag inte hittat exakt rtt kuliss. IASIP-kulisserna r mycket likare orginalkulisserna n alla de dr walk-in-lgenheterna man kan turista i och som finns p ntet. Det finns nog chans att man byggde upp en Seinfeld-kuliss frn orginalritningarna snarare n bara kte och spelade in biten i nn redan frdig kopia. Snyggt blev det hursomhelst.

Vldigt underskattat avsnitt. Stilig lsning p det alltid s trkiga clip-avsnittet som alla framgngsrika serier kr med ngon gng under sitt spann. Det hr clip-avsnittet hade content istllet fr att bara stapla gamla roliga scener p varandra.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2018-10-22 kl. 04:53.
Citera
2018-10-22, 08:51
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
r ssong 13 sevrd enligt er?

Efter jag hade sett frsta avsnittet hade jag sagt nej. Tnkte till och med spara hela ssongen och se den i ett svep senare.

Men s hade jag trkigt en dag och inget att kolla p s blev resterande avsnitt.

Mitt svar efter det blir ja, den r helt klart sevrd. ven om jag tycker senaste avsnittet var ett av de smre ngonsin. Men uppenbarligen faller denna typ av avsnitt vissa i smaken som man kan se i inlgget ver mitt.

verlag r det dock bra n s lnge, helt klart vrt att offra 20min per avsnitt p.

Tycker serien varit rtt ojmn de senaste ssongerna och s13 verkar inte bli ngot undantag.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-10-22 kl. 08:53.
Citera
2018-10-22, 09:11
Medlem
Jag gillade ocks senaste avsnittet men tycker dom missade Cricket, han r en lysande karaktr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in