Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-22, 20:53
Medlem
swimp78s avatar
Toppenavsnitt!
Citera
2015-01-22, 20:59
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Har också gillat de 2 första avsnitten, alltid skönt att ha gänget tillbaka!

Man riktigt känner i magen hur obekvämt det blir när Dennis lackar ur på tjejerna!
Citera
2015-01-22, 21:02
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Säsongen har börjar oväntat bra, hade inte trott att dom skulle klara att fortsätta gå i exakt samma spår men att det fortfarande är lika bra. Visst att Dennis part kanske kan ha varit en bit överdriven men det är ju IASIP.

Ibland får jag intrycket att dom filmar serien för att dom har kul och inte bryr sig i vad tittarundersökningar eller tv-bolag har för invändningar.

Jag kan tänka mig att det mycket väl är så. Det är också det som gör att de lyckas hålla en så hög nivå fortfarande. Om man skulle använda tittarundersökningar skulle man kanske göra några fler nöjda men inte mycket mer än så. Samtidigt skulle man säkerligen förlora fler som uppskattar den sjuka och skruvade humorn.

Tycker annars att de hade en dip för några säsonger sedan men att de sedan kom tillbaka rejält.
Citera
2015-01-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ibland får jag intrycket att dom filmar serien för att dom har kul och inte bryr sig i vad tittarundersökningar eller tv-bolag har för invändningar.

Ligger säkert en hel del i detta påståendet. Gänget är ju som bekant väldigt tighta i privatlivet, Charlie och "The Waitress" är ju ett par och likaså Rob McElhenney(Mac) och Kaitlin Olson(Dee). Man känner att de verkligen lägger ner mycket tid och själ i denna serie.

Kanonavsnitt idag förövrigt, kändes mer som ett typiskt sunnyavsnitt än det första, som inte höll måttet enligt mig.
Citera
2015-01-22, 23:32
Medlem
whosgotthecracks avatar
Gilla detta avsnittet! Bra säs änsålänge!
F.ö har ni tänkt på att Mac har haft på sig samma (likadana) byxor i alla avsnitt i alla säsonger?
Citera
2015-01-23, 18:26
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Den känslan får jag också

Samtidigt är det roligt att serien ju inte verkar ha några problem rent kommersiellt. Den har fler säsonger än de flesta serier innan de läggs ner, och sist förnyades den väl med två säsonger på en gång! (så s11 är garanterad). Det måste väl betyda att den går bra kommersiellt? Konstigt nog hör man aldrig folk prata om serien!.

Det är lustigt, för i mina ögon är serien rätt "smal". Den känns gränslös och burdus på ett annat sätt än mycket mainstreamhumor. Minns t ex avsnittet om vem som bajsat i sängen, avsnittet där Frank och Charlie gifter sig, där Dennis funderar på hur man bäst date-rapear en tjej ute till havs, där de börjar använda crack, osv osv.

Hursomhelst, älskar jag serien.
Citera
2015-01-23, 18:33
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Samtidigt är det roligt att serien ju inte verkar ha några problem rent kommersiellt.

Den låg ju till en början på en mindre kanal (FX) och har nu flyttat över till en ännu mindre kanal (FXX). Den kan ju inte vara svindyr att göra då de oftast använder sig av en kuliss (baren). Lite då och då rör de sig utanför den, men gissar fortfarande att det är en billig produktion.

DeVitos lön lär vara den mest dyra... och inte ens hans lön är nog så hög.
Senast redigerad av William Haines 2015-01-23 kl. 18:36.
Citera
2015-01-23, 19:15
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Den låg ju till en början på en mindre kanal (FX) och har nu flyttat över till en ännu mindre kanal (FXX). Den kan ju inte vara svindyr att göra då de oftast använder sig av en kuliss (baren). Lite då och då rör de sig utanför den, men gissar fortfarande att det är en billig produktion.

DeVitos lön lär vara den mest dyra... och inte ens hans lön är nog så hög.
Jag får känslan av att han gör det bara för att det är roligt, han är nog bara nöjd att han får vara relevant nuförtiden
Citera
2015-01-29, 00:33
Medlem
jamesdeans avatar
Har väldigt svårt att kolla på obekväma situationer och tyckte därför detta avsnittet var skitjobbigt att kolla på. Var tvungen att pausa hela tiden. Men min negativa upplevelse har nog mer att göra med mig själv och min egen personlighet än något annat.
Citera
2015-01-29, 10:09
Medlem
Salgouds avatar
"No, Dee don't be ridiculous. Think of the smell - you haven't thought of the smell, you bitch!

Grymt avsnitt, som vanligt. Dennis i toppform!
Citera
2015-01-29, 17:20
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
"No, Dee don't be ridiculous. Think of the smell - you haven't thought of the smell, you bitch!

Grymt avsnitt, som vanligt. Dennis i toppform!
Ja han är ju seriöst sinnessjuk så det var konstigt att ingen hade kommit på den idén innan de gick till läkaren.

Väldigt kul avsnitt iaf! Alla 3 avsnitt på säsongen har varit över förväntan, jag hade iaf börjat bli rädd att serien skulle bli sämre men där hade jag fel.

Har någon läst gängets self help book? Den släpptes för nån vecka sen och är riktigt rolig om man har sett alla avsnitt. Boken heter "The 7 secrets of awakening the highly effective 4-hour giant, today"
Citera
2015-01-29, 20:54
Medlem
pyttefnaxs avatar
Skönt avsnitt igen. Kul med en ny karaktär även om jag inte tror han återkommer. Men att Cricket gör inhopp är guld, och ännu mer guld hur mycket han går ner sig, egentligen borde man väl inte gilla det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in