Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-22, 20:51
Medlem
zecraps avatar
Måste vika in och säga att jag håller med de flesta här om att den här säsongen varit guld! Vilket även den förra var enligt mitt tycke.

Sista avsnittet var något sämre men helt klart godkänt även det. Och som så många tidigare påpekat, fortfarande hästlängder bättre än någon annan tv-aktuell serie.
Citera
2012-12-22, 21:10
Medlem
AnonymOchHemligs avatar
Its Always Sunny in Philadelphia, håller självklart med om att det är en humorserie över alla andra, älskar den djupt och försöker få alla att se den, kan inte fatta att den är så okänd
Har sett alla avsnitt säsong 1-7 minst 2 gånger, de 4 första säsongerna har man väl sett igenom runt 4 gånger
Dock måste jag hålla med om att det här har varit i särklass den sämsta säsongen, endast avsnitt 3, 4, 6 och 7 som var riktigt bra enligt mig, i samtliga andra säsonger så finns det kanske 1-2 avsnitt som inte är helt hysteriska
Blev faktiskt riktigt besviken på den här säsongen (observera endast jämfört med andra säsonger och självklart inte andra serier)
Faktorer kring besvikelsen:
Ingen uppföljning på High School avsnitten
Inte så mycket gamkla karaktärer, Cricket, Waitress, Mcpoyles
Många avsnitt som bara utspelade sig på ett ställe, i baren, på psykkontoret, restaurangen

aja hoppas verkligen det blir en uppsving efter det här
Citera
2012-12-23, 04:48
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Lite rolig fakta till alla fans.
Så är serien Its always... tagen från en gammal serie som heter Taxi där Dani DeVito medverka själv.
Det två olika typer utav serier men man kan ändå se tydligt att mycket är taget i från Taxi.
http://www.imdb.com/title/tt0077089/
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2012-12-23 kl. 04:50.
Citera
2012-12-23, 14:00
Medlem
daggeulricHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Lite rolig fakta till alla fans.
Så är serien Its always... tagen från en gammal serie som heter Taxi där Dani DeVito medverka själv.
Det två olika typer utav serier men man kan ändå se tydligt att mycket är taget i från Taxi.
http://www.imdb.com/title/tt0077089/

Det visste jag då inte! Har du själv sett Taxi? Vad tycker du om den serien i sådana fall?
Ska kika närmare på den.

Kram.
Citera
2012-12-23, 14:06
Medlem
SithBoboSiths avatar
Jag är så gammal att jag såg Taxi när den gick på svt, har aldrig gjort den minsta tillstymmelse till koppling mellan dessa serier.
Citera
2012-12-23, 15:16
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggeulricH
Det visste jag då inte! Har du själv sett Taxi? Vad tycker du om den serien i sådana fall?
Ska kika närmare på den.

Kram.
Jag har sett en del avsnitt, tycker väl den är helt okej. Men Its always sunny in philadelphia är mycket bättre enligt mig, och det är två helt olika typer utav serier så man kan inte riktigt jämföra dom.
Kram kram

Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Jag är så gammal att jag såg Taxi när den gick på svt, har aldrig gjort den minsta tillstymmelse till koppling mellan dessa serier.

Det är ju två olika serier. Men testa se den igen så har du alla karaktärer som är med (aningen modifierade) i IASIP plus att man känner igen en hel del skämt.
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2012-12-23 kl. 15:20.
Citera
2012-12-23, 15:29
Medlem
jabbadabbadoos avatar
https://www.youtube.com/watch?v=c7Gusnj2Ymw

Youtube var tydligen en helt underbar källa om man vill kika på Taxi
Citera
2012-12-23, 15:33
Medlem
Falcãos avatar
Kopplingen mellan Taxi och denna tycker jag känns oerhört långsökt, förutom då att Devito är med i båda. Ser faktiskt inte alls likheterna. Ton, humor, allt tycker jag skiljer dem åt.
Citera
2012-12-23, 15:38
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Kopplingen mellan Taxi och denna tycker jag känns oerhört långsökt, förutom då att Devito är med i båda. Ser faktiskt inte alls likheterna. Ton, humor, allt tycker jag skiljer dem åt.

Som sagt! Det är två olika serier. Men du har alla karaktärer med plus en del skämt.
Sättet dom rör sig/ för sig är väldigt likt Its always.

Its always ger bla ut aning själva genom att använda samma musik i någon/några utav serierna.
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2012-12-23 kl. 15:41.
Citera
2012-12-23, 15:45
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Som sagt! Det är två olika serier. Men du har alla karaktärer med plus en del skämt.
Sättet dom rör sig/ för sig är väldigt likt Its always.

Its always ger bla ut aning själva genom att använda samma musik i någon/några utav serierna.

Länge sedan jag såg Taxi så jag ska inte utesluta att du har rätt men om inte mitt minne helt spelar mig att spratt så vill jag ändå vidhålla att kopplingen är långsökt. Att sedan IASIP då tydligen refererat till den i musikvalet kan ju bara vara en passning till att det var Devitos genombrottsserie utan att de för den delen har så mycket övrigt gemensamt.
Citera
2012-12-23, 15:48
Medlem
SithBoboSiths avatar
Jag har inte sett taxi sedan det sändes på svt, länge sedan alltså, och skulle jag dra någon parallell pch liknande tv-show skulle jag säga Skål(Cheers), men definitivt inte IASIP. Att säga att dom äör lik varandra är som att säga att Roseanne och TBBT är kloner.
Citera
2012-12-23, 15:51
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Jag har inte sett taxi sedan det sändes på svt, länge sedan alltså, och skulle jag dra någon parallell pch liknande tv-show skulle jag säga Skål(Cheers), men definitivt inte IASIP. Att säga att dom äör lik varandra är som att säga att Roseanne och TBBT är kloner.

Att du inte gör så att du kollar på serien istället för att sitta här och gissa dig fram hur det står till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in