2012-12-22, 20:51
Medlem
zecraps avatar
Mste vika in och sga att jag hller med de flesta hr om att den hr ssongen varit guld! Vilket ven den frra var enligt mitt tycke.

Sista avsnittet var ngot smre men helt klart godknt ven det. Och som s mnga tidigare ppekat, fortfarande hstlngder bttre n ngon annan tv-aktuell serie.
Citera
2012-12-22, 21:10
Medlem
AnonymOchHemligs avatar
Its Always Sunny in Philadelphia, hller sjlvklart med om att det r en humorserie ver alla andra, lskar den djupt och frsker f alla att se den, kan inte fatta att den r s oknd
Har sett alla avsnitt ssong 1-7 minst 2 gnger, de 4 frsta ssongerna har man vl sett igenom runt 4 gnger
Dock mste jag hlla med om att det hr har varit i srklass den smsta ssongen, endast avsnitt 3, 4, 6 och 7 som var riktigt bra enligt mig, i samtliga andra ssonger s finns det kanske 1-2 avsnitt som inte r helt hysteriska
Blev faktiskt riktigt besviken p den hr ssongen (observera endast jmfrt med andra ssonger och sjlvklart inte andra serier)
Faktorer kring besvikelsen:
Ingen uppfljning p High School avsnitten
Inte s mycket gamkla karaktrer, Cricket, Waitress, Mcpoyles
Mnga avsnitt som bara utspelade sig p ett stlle, i baren, p psykkontoret, restaurangen

aja hoppas verkligen det blir en uppsving efter det hr
Citera
2012-12-23, 04:48
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Lite rolig fakta till alla fans.
S r serien Its always... tagen frn en gammal serie som heter Taxi dr Dani DeVito medverka sjlv.
Det tv olika typer utav serier men man kan nd se tydligt att mycket r taget i frn Taxi.
http://www.imdb.com/title/tt0077089/
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2012-12-23 kl. 04:50.
Citera
2012-12-23, 14:00
Medlem
daggeulricHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Lite rolig fakta till alla fans.
S r serien Its always... tagen frn en gammal serie som heter Taxi dr Dani DeVito medverka sjlv.
Det tv olika typer utav serier men man kan nd se tydligt att mycket r taget i frn Taxi.
http://www.imdb.com/title/tt0077089/

Det visste jag d inte! Har du sjlv sett Taxi? Vad tycker du om den serien i sdana fall?
Ska kika nrmare p den.

Kram.
Citera
2012-12-23, 14:06
Medlem
SithBoboSiths avatar
Jag r s gammal att jag sg Taxi nr den gick p svt, har aldrig gjort den minsta tillstymmelse till koppling mellan dessa serier.
Citera
2012-12-23, 15:16
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggeulricH
Det visste jag d inte! Har du sjlv sett Taxi? Vad tycker du om den serien i sdana fall?
Ska kika nrmare p den.

Kram.
Jag har sett en del avsnitt, tycker vl den r helt okej. Men Its always sunny in philadelphia r mycket bttre enligt mig, och det r tv helt olika typer utav serier s man kan inte riktigt jmfra dom.
Kram kram

Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Jag r s gammal att jag sg Taxi nr den gick p svt, har aldrig gjort den minsta tillstymmelse till koppling mellan dessa serier.

Det r ju tv olika serier. Men testa se den igen s har du alla karaktrer som r med (aningen modifierade) i IASIP plus att man knner igen en hel del skmt.
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2012-12-23 kl. 15:20.
Citera
2012-12-23, 15:29
Medlem
jabbadabbadoos avatar
https://www.youtube.com/watch?v=c7Gusnj2Ymw

Youtube var tydligen en helt underbar klla om man vill kika p Taxi
Citera
2012-12-23, 15:33
Medlem
Falcos avatar
Kopplingen mellan Taxi och denna tycker jag knns oerhrt lngskt, frutom d att Devito r med i bda. Ser faktiskt inte alls likheterna. Ton, humor, allt tycker jag skiljer dem t.
Citera
2012-12-23, 15:38
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Kopplingen mellan Taxi och denna tycker jag knns oerhrt lngskt, frutom d att Devito r med i bda. Ser faktiskt inte alls likheterna. Ton, humor, allt tycker jag skiljer dem t.

Som sagt! Det r tv olika serier. Men du har alla karaktrer med plus en del skmt.
Sttet dom rr sig/ fr sig r vldigt likt Its always.

Its always ger bla ut aning sjlva genom att anvnda samma musik i ngon/ngra utav serierna.
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2012-12-23 kl. 15:41.
Citera
2012-12-23, 15:45
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Som sagt! Det r tv olika serier. Men du har alla karaktrer med plus en del skmt.
Sttet dom rr sig/ fr sig r vldigt likt Its always.

Its always ger bla ut aning sjlva genom att anvnda samma musik i ngon/ngra utav serierna.

Lnge sedan jag sg Taxi s jag ska inte utesluta att du har rtt men om inte mitt minne helt spelar mig att spratt s vill jag nd vidhlla att kopplingen r lngskt. Att sedan IASIP d tydligen refererat till den i musikvalet kan ju bara vara en passning till att det var Devitos genombrottsserie utan att de fr den delen har s mycket vrigt gemensamt.
Citera
2012-12-23, 15:48
Medlem
SithBoboSiths avatar
Jag har inte sett taxi sedan det sndes p svt, lnge sedan allts, och skulle jag dra ngon parallell pch liknande tv-show skulle jag sga Skl(Cheers), men definitivt inte IASIP. Att sga att dom r lik varandra r som att sga att Roseanne och TBBT r kloner.
Citera
2012-12-23, 15:51
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Jag har inte sett taxi sedan det sndes p svt, lnge sedan allts, och skulle jag dra ngon parallell pch liknande tv-show skulle jag sga Skl(Cheers), men definitivt inte IASIP. Att sga att dom r lik varandra r som att sga att Roseanne och TBBT r kloner.

Att du inte gr s att du kollar p serien istllet fr att sitta hr och gissa dig fram hur det str till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in