Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-19, 08:00
Medlem
Falcãos avatar
Briljant avsnitt idag!
Citera
2012-10-19, 10:52
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Briljant avsnitt idag!

I totally agree. Some cocks can't be unsucked

En väldigt bra mix med omskruvade idéer från gamla avsnitt. Kan det vara så att dom på något sätt vill knyta ihop säcken? Att ge oss tittare som väntar på nyskapande galna upptåg en föraning om att det i längden inte går att undvika repetition av vissa element?
Vissa kanske blir besvikna på det, men jag tycker ändå att serien har en stor potential med det som redan finns i kombination med alla färgstarka karaktärer - och detta avsnittet bevisar det.
Citera
2012-10-19, 10:56
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
I totally agree. Some cocks can't be unsucked

En väldigt bra mix med omskruvade idéer från gamla avsnitt. Kan det vara så att dom på något sätt vill knyta ihop säcken? Att ge oss tittare som väntar på nyskapande galna upptåg en föraning om att det i längden inte går att undvika repetition av vissa element?
Vissa kanske blir besvikna på det, men jag tycker ändå att serien har en stor potential med det som redan finns i kombination med alla färgstarka karaktärer - och detta avsnittet bevisar det.

Jag uppfattar det mer som att deras recycling-tema var en skruvad variant av s.k. clip shows där serier brukar ha ett avsnitt per säsong (eller brukade för det är väl inte lika vanligt idag) som mest bestod av klipp med höjdpunkter från tidigare avsnitt. Här körde de sin version av det fast istället för gamla klipp så var allt nytt men man bara recyclade gamla skämt istället.
Citera
2012-10-19, 12:13
Medlem
SMguld01s avatar
Fruktansvärt bra genomfört avsnitt! Inte ofta serier lyckas med ett bra "recap-avsnitt".

Blandningen mellan gammalt och nytt är perfekt upplagt och man lägger inte all uppmärksamhet på äldre skämt.

Verkar som de har hittat en bra blandning mellan bra dialoger, grym story och sjuka galenskaper den här säsongen.

Keep it up sunny!
Citera
2012-10-19, 15:57
Medlem
SithBoboSiths avatar
Bara jag som hörde Kevin Smiths röst när sweetdee hade sin utläggning om yestergays på den homosexuella gaybaren?
Citera
2012-10-19, 18:12
Medlem
kallesnopp12s avatar
Wildcard bitches... yeeeeehaaa!!!!
Citera
2012-10-19, 20:09
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag uppfattar det mer som att deras recycling-tema var en skruvad variant av s.k. clip shows där serier brukar ha ett avsnitt per säsong (eller brukade för det är väl inte lika vanligt idag) som mest bestod av klipp med höjdpunkter från tidigare avsnitt. Här körde de sin version av det fast istället för gamla klipp så var allt nytt men man bara recyclade gamla skämt istället.

Absolut, vi är på samma spår där. Men det jag försökte betona var att produktionen av själva avsnittet också hade en annan poäng.
Sökte lite på det och hittade en bra recension på AVclub*:
Citat:
“Is all this our trash?” asks Mac in the opening. “We generate a ton of it,” replies Dennis. Since the episode is called “The Gang Recycles Their Trash” and “recycles” clearly applies on two different levels, it's interesting to watch with the idea that the heaping piles of trash are Le Direct Metaphor for seven seasons' worth of built-up material that are probably making the writers feel as claustrophobic and hemmed in as the Gang is in a bar so full of crap that they can barely move.

Vad detta nu betyder återstår ju att se, men det är fler än vi som noterade IASIP's hint om att det börjar bli svårt att som författare vara banbrytande innovativ.

*http://www.avclub.com/articles/the-gang-recycles-their-trash,86664/
Citera
2012-10-19, 22:09
Medlem
TaxMonkeys avatar
Hur fick ni tag i avsnittet? Finns inte uppe på piratebay och alla streams jag har hittat suger.
Citera
2012-10-19, 22:22
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Hur fick ni tag i avsnittet? Finns inte uppe på piratebay och alla streams jag har hittat suger.
Finns fem torrents bara på tpb, jag tog ner DibyaTPB´s 720 som vanligt, snabbt och bra.
Citera
2012-10-19, 22:33
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Finns fem torrents bara på tpb, jag tog ner DibyaTPB´s 720 som vanligt, snabbt och bra.
Just det, glömde bort att idioterna skriver "its" istället för "it's".
Citera
2012-10-19, 22:34
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Just det, glömde bort att idioterna skriver "its" istället för "it's".
Det räcker att söka på 'sunny', man får ju senaste först.
Citera
2012-10-26, 11:37
Medlem
riktigt bra avsnitt idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här