Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-05, 22:28
Medlem
dannywtfs avatar
Jag vill minnas att jag klagat på serien och speciellt på Charlie och hans jobbiga framtoning. Nu har jag sett tre säsonger och måste hålla med om att det faktiskt är en helt okej serie. Man vänjer sig med Charlies falsettskrikande och när man väl gjort det så är det inte så dumt.

Jag får lite känslan av att serien bygger mycket på improvisation. Någon som kan bekräfta?
Citera
2011-11-05, 22:44
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Jag vill minnas att jag klagat på serien och speciellt på Charlie och hans jobbiga framtoning. Nu har jag sett tre säsonger och måste hålla med om att det faktiskt är en helt okej serie. Man vänjer sig med Charlies falsettskrikande och när man väl gjort det så är det inte så dumt.

Jag får lite känslan av att serien bygger mycket på improvisation. Någon som kan bekräfta?

Tror faktiskt inte att det är så mycket improvisation. Har man kollat på deras bloopers så ser man att de går ganska tydligt efter ett manus.
Citera
2011-11-06, 14:28
Medlem
daggeulricHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tror faktiskt inte att det är så mycket improvisation. Har man kollat på deras bloopers så ser man att de går ganska tydligt efter ett manus.

Tycker det är helt tvärt om! Kollar man bloopers så kör de med olika lines hela tiden ju.

Kram.
Citera
2011-11-06, 14:42
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggeulricH
Tycker det är helt tvärt om! Kollar man bloopers så kör de med olika lines hela tiden ju.

Kram.

Nja, de ändrar något ord här och där men inte fan känns det särskilt improviserat i stort. Jämför med t.ex. Curb Your Enthusiasm där man verkligen bara har ramarna att utgå från och sedan är resten improviserat.
Citera
2011-11-07, 03:38
Medlem
William Hainess avatar
Charlie Day var veckans gäst på Saturday Night Live.
Citera
2011-11-07, 08:56
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Charlie Day var veckans gäst på Saturday Night Live.

Var det bra då? Tycker SNL brukar vara så jäkla ojämnt så jag orkar sällan kolla på det.
Citera
2011-11-07, 21:39
Medlem
Fiskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
Tror de syftar på Battery som i artilleri och inte ett elektriskt batteri. Så "Emotionellt bombardemang" eller "Emotionellt artilleri" bör väl funka.

http://en.wikipedia.org/wiki/Artillery_battery

Jag skulle snarare tro att de syftar på "Battery" som misshandel. Dvs emotionell misshandel.
Citera
2011-11-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinne
Jag skulle snarare tro att de syftar på "Battery" som misshandel. Dvs emotionell misshandel.

på mig. Tack!
Citera
2011-11-10, 03:38
Medlem
SMguld01s avatar
Ang. imporvisationen!

Dock är intervjun från 2007

How much of the show is scripted and how much is improvised? It seems like a lot of it is ad libbed.
I think the ad-libbing style and the feel both come from the way we acted on the set and also from the style of acting that we have adopted for this particular show. But we actually heavily script every episode. Once we feel comfortable with a take or two, we will start to get a little bit looser with the dialogue and deconstruct a little bit of what we wrote to see if there are different and funnier ways to say what we’d written. I would say at the end of day, about 20% stays in and the rest of it is the scripted version of the show.

But I think what is adding to the improv feel is the fact that we talk over each other a lot. We shoot with two cameras going constantly, so you can cut from one side to the other, and that overlapping isn’t a problem.

Vet någon f.ö vilka sorters skor Charlie har på sig i serien? Svarta skor med röd sula
Citera
2011-11-10, 15:15
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golgo
Har nu lagt lite tid på att göra en egen version av "Chardee Macdennis: The game of games". Vet inte om det kommer gå att spela det på riktigt än så lite tips är mycket välkomna.

Har gjort klart Mind och Chance korten men behöver lite hjälp med vad det kan stå på Body (Physical Endurance, Pain, and Endurance) och Spirit (Emotional Battery and Public Humiliation) korten.

Regelboken börjar arta sig men svårt att få med allt, blir lite ändringar.

Och hur översätter man "Emotional Battery"? Eller ska man ha det helt på engelska?

Tack för alla tips!

Du absolut MÅSTE dela med dig av detta när du är klar!
Citera
2011-11-10, 15:31
Medlem
De två senaste episoderna gillade jag skarpt! Särskilt Chardee MacDennis, innehöll allt det som gjorde att jag fastnade för serien från början; Högljud, rapp och rent ut sagt skitrolig dialog och knäpp aktivitet inne på puben.
Citera
2011-11-10, 20:39
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golgo
Har nu lagt lite tid på att göra en egen version av "Chardee Macdennis: The game of games". Vet inte om det kommer gå att spela det på riktigt än så lite tips är mycket välkomna.

Har gjort klart Mind och Chance korten men behöver lite hjälp med vad det kan stå på Body (Physical Endurance, Pain, and Endurance) och Spirit (Emotional Battery and Public Humiliation) korten.

Regelboken börjar arta sig men svårt att få med allt, blir lite ändringar.

Och hur översätter man "Emotional Battery"? Eller ska man ha det helt på engelska?

Tack för alla tips!

Glöm inte bort att ha ett bättre kort för ifall det blir oavgjort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in