2011-11-05, 22:28
Medlem
dannywtfs avatar
Jag vill minnas att jag klagat p serien och speciellt p Charlie och hans jobbiga framtoning. Nu har jag sett tre ssonger och mste hlla med om att det faktiskt r en helt okej serie. Man vnjer sig med Charlies falsettskrikande och nr man vl gjort det s r det inte s dumt.

Jag fr lite knslan av att serien bygger mycket p improvisation. Ngon som kan bekrfta?
Citera
2011-11-05, 22:44
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Jag vill minnas att jag klagat p serien och speciellt p Charlie och hans jobbiga framtoning. Nu har jag sett tre ssonger och mste hlla med om att det faktiskt r en helt okej serie. Man vnjer sig med Charlies falsettskrikande och nr man vl gjort det s r det inte s dumt.

Jag fr lite knslan av att serien bygger mycket p improvisation. Ngon som kan bekrfta?

Tror faktiskt inte att det r s mycket improvisation. Har man kollat p deras bloopers s ser man att de gr ganska tydligt efter ett manus.
Citera
2011-11-06, 14:28
Medlem
daggeulricHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tror faktiskt inte att det r s mycket improvisation. Har man kollat p deras bloopers s ser man att de gr ganska tydligt efter ett manus.

Tycker det r helt tvrt om! Kollar man bloopers s kr de med olika lines hela tiden ju.

Kram.
Citera
2011-11-06, 14:42
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggeulricH
Tycker det r helt tvrt om! Kollar man bloopers s kr de med olika lines hela tiden ju.

Kram.

Nja, de ndrar ngot ord hr och dr men inte fan knns det srskilt improviserat i stort. Jmfr med t.ex. Curb Your Enthusiasm dr man verkligen bara har ramarna att utg frn och sedan r resten improviserat.
Citera
2011-11-07, 03:38
Medlem
William Hainess avatar
Charlie Day var veckans gst p Saturday Night Live.
Citera
2011-11-07, 08:56
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Charlie Day var veckans gst p Saturday Night Live.

Var det bra d? Tycker SNL brukar vara s jkla ojmnt s jag orkar sllan kolla p det.
Citera
2011-11-07, 21:39
Medlem
Fiskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
Tror de syftar p Battery som i artilleri och inte ett elektriskt batteri. S "Emotionellt bombardemang" eller "Emotionellt artilleri" br vl funka.

http://en.wikipedia.org/wiki/Artillery_battery

Jag skulle snarare tro att de syftar p "Battery" som misshandel. Dvs emotionell misshandel.
Citera
2011-11-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinne
Jag skulle snarare tro att de syftar p "Battery" som misshandel. Dvs emotionell misshandel.

p mig. Tack!
Citera
2011-11-10, 03:38
Medlem
SMguld01s avatar
Ang. imporvisationen!

Dock r intervjun frn 2007

How much of the show is scripted and how much is improvised? It seems like a lot of it is ad libbed.
I think the ad-libbing style and the feel both come from the way we acted on the set and also from the style of acting that we have adopted for this particular show. But we actually heavily script every episode. Once we feel comfortable with a take or two, we will start to get a little bit looser with the dialogue and deconstruct a little bit of what we wrote to see if there are different and funnier ways to say what wed written. I would say at the end of day, about 20% stays in and the rest of it is the scripted version of the show.

But I think what is adding to the improv feel is the fact that we talk over each other a lot. We shoot with two cameras going constantly, so you can cut from one side to the other, and that overlapping isnt a problem.

Vet ngon f. vilka sorters skor Charlie har p sig i serien? Svarta skor med rd sula
Citera
2011-11-10, 15:15
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golgo
Har nu lagt lite tid p att gra en egen version av "Chardee Macdennis: The game of games". Vet inte om det kommer g att spela det p riktigt n s lite tips r mycket vlkomna.

Har gjort klart Mind och Chance korten men behver lite hjlp med vad det kan st p Body (Physical Endurance, Pain, and Endurance) och Spirit (Emotional Battery and Public Humiliation) korten.

Regelboken brjar arta sig men svrt att f med allt, blir lite ndringar.

Och hur verstter man "Emotional Battery"? Eller ska man ha det helt p engelska?

Tack fr alla tips!

Du absolut MSTE dela med dig av detta nr du r klar!
Citera
2011-11-10, 15:31
Medlem
De tv senaste episoderna gillade jag skarpt! Srskilt Chardee MacDennis, innehll allt det som gjorde att jag fastnade fr serien frn brjan; Hgljud, rapp och rent ut sagt skitrolig dialog och knpp aktivitet inne p puben.
Citera
2011-11-10, 20:39
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golgo
Har nu lagt lite tid p att gra en egen version av "Chardee Macdennis: The game of games". Vet inte om det kommer g att spela det p riktigt n s lite tips r mycket vlkomna.

Har gjort klart Mind och Chance korten men behver lite hjlp med vad det kan st p Body (Physical Endurance, Pain, and Endurance) och Spirit (Emotional Battery and Public Humiliation) korten.

Regelboken brjar arta sig men svrt att f med allt, blir lite ndringar.

Och hur verstter man "Emotional Battery"? Eller ska man ha det helt p engelska?

Tack fr alla tips!

Glm inte bort att ha ett bttre kort fr ifall det blir oavgjort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in