Schysst svar cineasten. Men kan ni inte skriva ut proverna på kvällen före istället för att spara lite tid och hinnan fixa ändringar om de uppkommer? Prover som beställs efter utskriften på kvällen får förstås skrivas ut direkt vid beställningen.
Angående det här att vara karl i sjukvården.
Jag tycker det är för jävla roligt att få den egoboosten det innebär när jag får veta att en patient har frågat efter mig. "Jobbar inte Umleitung idag?" kan patienter fråga syrror som jobbat i 30 år (jag har bara jobbat ett fåtal) och är jätteduktiga. Jag har själv aldrig fått frågan om syrran som jobbade passet före mig jobbar idag eller inte. Vilket betyder att patienten trivs bättre med mig
Också riktigt jävla roligt när man för höra att någon patient är helt omöjlig och grinig på allt och alla. Efter att ha träffat den där patienten lite och snackat om allt möjligt så har man på något sätt omvänt honom/henne, nästan så man blir lite kompisar. Har hänt ett par gånger.
Okej, detta behöver ju inte vara så här för att jag har snopp, utan bara är en så fantastisk människa

. Men jag tror allvarligt att vi karlar märks så mycket tydligare på en kvinnodominerad arbetsplats, och är vi då duktiga och trevliga blir vi genast riktigt duktiga och efterfrågade. Riktigt kul att knäppa sina äldre kollegor på näsorna...
Har förresten bara stött på patrull någon enstaka gång i mitt arbete pga att jag är man. Det var en kvinna som uttryckligen frågade efter en kvinna när hon skulle gå på toaletten. Skönt att slippa tänkte jag