2023-10-17, 13:07
Medlem
HeroicDozes avatar
Varför är svensk vård värdelös och dysfunktionell?
Citera
2023-10-17, 13:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naisisak
Står endast för mina egna erfarenheter,upplevelser och kunskaper och ersätter inte på något sätt överhuvudtaget larmcentral eller akutmottagning. Är mest sugen på att veta mer icke-akut som ni vill veta om vården på insidan

Har du nån erfarenhet av BB? Har hört att det ofta ligger moderkakor i soptunnorna på BB för att pappan ibland får moderkakan i en påse och ofta vet de inte ens vad de fått och helt enkelt slänger den i första bästa soptunna. Är det nåt du kan bekräfta?
Citera
2023-10-17, 13:13
Medlem
Hur lång erfarenhet har du? Skulle du säga att svensk sjukvård har blivit bättre eller sämre eller varken eller, sedan du började arbeta som sjuksköterska?
Citera
2023-10-17, 13:25
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Tar du den i tvåan?
Intressant om du utgår från att TS är kvinnlig med tanke på yrkestiteln, eller om du helt enkelt inte bryr dig...
Citera
2023-10-17, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Varför är svensk vård värdelös och dysfunktionell?

Tycker inte den är heeelt värdelös,finns mycket att önska. Organisation, ekonomi mm står långt ovanför mina kunskaper och befogenheter.
Citera
2023-10-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Intressant om du utgår från att TS är kvinnlig med tanke på yrkestiteln, eller om du helt enkelt inte bryr dig...

Det utgår nog de flesta ifrån, en stor majoritet är kvinnor.

Bra tråd TS har som svarar på folks frågor👍
Citera
2023-10-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har du nån erfarenhet av BB? Har hört att det ofta ligger moderkakor i soptunnorna på BB för att pappan ibland får moderkakan i en påse och ofta vet de inte ens vad de fått och helt enkelt slänger den i första bästa soptunna. Är det nåt du kan bekräfta?
Har ca 3 dagars erfarenhet därifrån under en praktik.
Är också hört helt sjuka storys därifrån, bland annat en pappa som ville äta moderkakan. En mamma som ville pumpa och dricka sin egen bröstmjölk mm.
Kan varken bekräfta eller dementera detta 😅
Citera
2023-10-17, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkottsarmén
Knappast vanligt förekommande på Sahlgrenska eller där jag jobbar nu. Arbetat som sköterska i tolv år, akutvård, avdelningsvård och mottagningsvård.

Nu är det min tur att komma med lite tuff kärlek - rättvist va?

Det var ju inte allt förvånande att du har slitit hund i tolv svåra år på erat mycket fula golv. Vem skulle inte bli bitter och tappa själen då - dina personangrepp i tråden och ditt yrke gifter sig helt rätt. Tack för att du bekräftar!

Du verkar ha ett agg emot läkare, du har nu både möjligheten och chansen att svara på en fråga. Den står strax ovanför detta inlägg. Vänligen svara på den när du har brett färdigt mackorna till dina intagna. Men det är också den enda frågan du får svara mig på - det borde du veta.

Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Det är inte synd om oss, går helt fint. Bror är lite hetsig innimellan men hjärta av guld. Du behöver inte oroa dig, ilskan mot sjukvården tar han aldrig ut på sina nära.

Ses på lördag!
Citera
2023-10-17, 14:05
Medlem
SkivadFalukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Brukar ni sjuksköterskor prata stadigt bakom ryggen på eran egna läkare?

Jag tycker att tråden avslöjar det - men jag har gärna fel.

Undrar lite högt om det är så pga att era patienter precis hela tiden vill gå förbi er och prata med läkaren istället. Antar att det kan vara sårande.

EDIT: Jag vill förtydliga att även de mest bistra sjuksköterskor i tråden får svara på frågan ovanför.

Dåligt bemötande och skitsnack är väl bland det första man får lära sig i sjuksköterskeprogrammet.
Citera
2023-10-17, 14:23
Moderator
ofays avatar
Medicin och hälsa --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera
2023-10-17, 14:51
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2023-10-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Första delen stämmer nog. Andra delen nej. Men du kan begära att få den om du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in