2008-01-16, 02:27
Medlem
CubKobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
EQ:n p Touch snker inte ljudet om ltarna skulle vara hga, inte vad jag har mrkt iallafall. Jag har ocks dragit upp Touchen och letat efter ett mellanrum mellan ltarna, det finns dr men det r inte alls lngt, mindre n en sekund skulle jag tro s man hinner inte stra sig p det. Man kan dremot inte anvnda den som en extern enhet, s dr har du hrt helt rtt.

Edit: Har testat lite mer och mellanrumet mellan ltarna existerar inte. Nsta spr krs igng direkt. Det hnder ju dock att din nuvarande lt r tyst i kanske 1-2 sekunder innan spret byts, s det r det enda mellanrummet som finns d det inte finns ngon crossfade funktion.

Sweet. Det r ingen crossfade funktion jag r ute efter, bara att slippa den dr tystnaden p nn sekund mellan ltar som p skiva fejdar in i varandra.
Dum frga kanske men det finns inget hack som kan fixa det dr med extern enhet?
Citera
2008-01-16, 06:19
Medlem
CubKobos avatar
Nevermind, sg att det finns en funktion i itunes 7 med gapless playback som tgrdar problemet . Funkar dock bara med 5g eller senare ipods.
Citera
2008-01-16, 13:37
Medlem
Misstags avatar
lste p itunes store att man mste ha osx 10.4 eller senare fr att kunna kpa nya uppdateringen till touch. stmmer det?
Citera
2008-01-16, 14:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misstag
lste p itunes store att man mste ha osx 10.4 eller senare fr att kunna kpa nya uppdateringen till touch. stmmer det?
Nej det stmmer inte, jag krde uppdateringen p min PC (ven om jag har en Mac ocks). Dremot strulade det en hel del. Apple drog mina pengar tv gnger och jag fick inga applikationer. Sedan satte jag p autosync i iTunes och d funkade uppdateringen, men det tog ett litet tag eftersom hela innehllet p iPoden var tvunget att synkas med mitt iTunes... Tappade ven lite ltar p iPoden eftersom jag inte hade dessa i iTunes.
Citera
2008-01-16, 15:49
Medlem
herrheides avatar
Hur uppdaterar jag? Har hittat information om uppdateringen p iTunes men finner ingen knapp fr att uppdatera.
Citera
2008-01-16, 17:40
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrheide
Hur uppdaterar jag? Har hittat information om uppdateringen p iTunes men finner ingen knapp fr att uppdatera.

Ledsen fr dubbelpost men jag har nu ringt apple och efter ngra vidarekopplingar hamnade jag till slut i Irland. De kom fram till att det var en bugg och att de skulle terkomma senast imorgon. S fr er som funderar p att uppgradera rekommenderar jag att vnta tills felet r fixat.
Citera
2008-01-16, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flatasboy
du kanske kper all din musik/filmer ocks??
Ja det r vl klart. Jag vill fortstta f bra program frn de som skapar dem.
Citera
2008-01-17, 21:19
Medlem
herrheides avatar
Ngon som har testat maps-funktionen i malmtrakterna eller ngon annanstans i Sverige och ftt den att hitta din position?
Citera
2008-01-17, 21:34
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrheide
Ngon som har testat maps-funktionen i malmtrakterna eller ngon annanstans i Sverige och ftt den att hitta din position?
Finns "tckningskarta" p http://www.skyhookwireless.com/howitworks/coverage.php - verkar bara finnas i Sthlm n s lnge.

Edit: ... och Malm/Lund ser jag nu...
Senast redigerad av irrbloss 2008-01-17 kl. 21:40.
Citera
2008-01-18, 15:42
Medlem
iPod Touch - funderingar!

S dr ja. ntligen fick jag in Guitar Hero III p touchen och de tycker r ett av de roligaste spelen som finns p touchen. Dock s undrar jag om det r ngon har som vet hur man loggar in p touchen via FTP?Jag har provat de flesta guider som jag har hittat och jag fr det fan inte att fungera. Anyone?

Laddade ner "Maps" i installer men fr det inte att fungera. Ngon som vet ngot om detta?

Anyhow, lnge leve iPod Touch!
Citera
2008-01-18, 16:25
Medlem
$100s avatar
Skulle ngon kunna reda ut begreppen fr mig? r p G att kpa en Touch, r grymt sugen! Men har lite frgor

1. Det hr med jailbreak, r det samma sak som installer, och vad r det?

2. Kollade p en video p youtube om just jailbreak, d gick han in p safari fr att gra ntt, r man tvungen att ha ett ntverk i sin omgivning fr att kunna fixa detta?

3. Kollade runt lite, och det verkar som om affrer tar ut en extra avgift om man vill ha den "nya" touchen med dom nya programmen, r det s verallt?

4. Om man kper en idag s kanske man uppdaterar den till 1.1.3 (r det senaste?), r det korrekt, varfr ska jag uppdatera till den, gr den att jailbreaka?

5. terkommer, vad fan r jailbreak egentligen?

6. Knns inte ipoden fr stor ibland?

Tack p frfinger!
Citera
2008-01-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av $100
Skulle ngon kunna reda ut begreppen fr mig? r p G att kpa en Touch, r grymt sugen! Men har lite frgor

1. Det hr med jailbreak, r det samma sak som installer, och vad r det?

2. Kollade p en video p youtube om just jailbreak, d gick han in p safari fr att gra ntt, r man tvungen att ha ett ntverk i sin omgivning fr att kunna fixa detta?

3. Kollade runt lite, och det verkar som om affrer tar ut en extra avgift om man vill ha den "nya" touchen med dom nya programmen, r det s verallt?

4. Om man kper en idag s kanske man uppdaterar den till 1.1.3 (r det senaste?), r det korrekt, varfr ska jag uppdatera till den, gr den att jailbreaka?

5. terkommer, vad fan r jailbreak egentligen?

6. Knns inte ipoden fr stor ibland?

Tack p frfinger!

1. Jailbreak betyder att man "hackar" sin ipod s man kan kra andra program n de som finns installerad frn brjan.

2. Man kan jailbreaka sin ipod genom att g in p en hemsida p internet, allt skts automatisk och till det mste du ha ipoden kopplad till internet

3. Vet ej men det gr att kpa den "gamla" och uppgradera

4. Nej den gr inte att jailbreaka n

5. ls svar 1

6 Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här