2008-01-16, 00:56
Medlem
Januari packet

Joa jag tnkte,, det mste vll g att fixa Maps och mail osv ven fast man har 1.1.3 och inte vill betala?? kanske gr att ladda ner p ngot stt och lgga in??
Citera
2008-01-16, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flatasboy
Joa jag tnkte,, det mste vll g att fixa Maps och mail osv ven fast man har 1.1.3 och inte vill betala?? kanske gr att ladda ner p ngot stt och lgga in??
Men herregud, kan man vara mer snl parasit om man inte r beredd att betala 150kr fr 5 olika program? Vad sgs om att betala fr sig istllet om du nu vill anvnda grejerna?
Citera
2008-01-16, 01:19
Medlem
Misstags avatar
nagon som kopt dessa program och kan saga hur de ar? blev sugen pa att kopa det
Citera
2008-01-16, 01:21
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Men herregud, kan man vara mer snl parasit om man inte r beredd att betala 150kr fr 5 olika program? Vad sgs om att betala fr sig istllet om du nu vill anvnda grejerna?

Sjlv tycker jag det r urljligt av Apple att ta extra betalt fr program som ingr gratis i nya Touch, och r lika gratis till iPhone.

Men det r typiskt Apple.
Citera
2008-01-16, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★

va fan tnker precis som snorlyktan,, varfr ska jag betala nnu mer n vad jag redan gjort?? detta r ju inte sista uppdateringen som kommer liksom,, och som sagt de senaste touchen har ju redan detta s varfr ska vi behva betala liksom.. ne jag tycker det r mer girigt frn deras sida.. tror nog dom gr kraftigt + end

du kanske kper all din musik/filmer ocks??
eller r du en parasit som mig?
Senast redigerad av flatasboy 2008-01-16 kl. 01:33.
Citera
2008-01-16, 01:35
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flatasboy

du kanske kper all din musik/filmer ocks??
eller r du en parasit som mig?

Misstnker Apple-fanboyism. Han parasiterar nog grna, men inte frn objektet fr hans dyrkan.
Citera
2008-01-16, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Misstnker Apple-fanboyism. Han parasiterar nog grna, men inte frn objektet fr hans dyrkan.

heheh jaa :P
Citera
2008-01-16, 01:43
Medlem
Flrps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misstag
nagon som kopt dessa program och kan saga hur de ar? blev sugen pa att kopa det

Har skrivit en liten recension i Macworld-trden i Mac OS-forumet. Drar en pejst hr.

Jag har betalat fr de nya applikationerna till min Touch och testat lite. Mail r klockrent. Maps r jvligt ballt men stdet utanfr USA verkar ganska dligt. Jag kan iallafall inte anvnda GPS-funktionen som finns i. Stocks r vldigt trevligt, dock inget jag kommer att anvnda. Det verkar dock som att den bara fljer amerikanska fretag, vilket inte gr den s anvndbar fr oss hr i Sverige kanske. Weathers funkar skitbra, den ger dig prognos p hela veckans vder.

Jag nskar bttre std i Maps samt Stocks fr oss utanfr USA och jag hoppas att man jobbar p det. Jag tycker dock att det r vrt 150:- att fixa ner allting. Du kan ju i och med detta ocks editera din home screen, lgga till ikoner och bokmrken p skrivbordet osv.
Citera
2008-01-16, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Har skrivit en liten recension i Macworld-trden i Mac OS-forumet. Drar en pejst hr.

Jag har betalat fr de nya applikationerna till min Touch och testat lite. Mail r klockrent. Maps r jvligt ballt men stdet utanfr USA verkar ganska dligt. Jag kan iallafall inte anvnda GPS-funktionen som finns i. Stocks r vldigt trevligt, dock inget jag kommer att anvnda. Det verkar dock som att den bara fljer amerikanska fretag, vilket inte gr den s anvndbar fr oss hr i Sverige kanske. Weathers funkar skitbra, den ger dig prognos p hela veckans vder.

Jag nskar bttre std i Maps samt Stocks fr oss utanfr USA och jag hoppas att man jobbar p det. Jag tycker dock att det r vrt 150:- att fixa ner allting. Du kan ju i och med detta ocks editera din home screen, lgga till ikoner och bokmrken p skrivbordet osv.

ahh men tack s mycket fr infon,, tror nog faktiskt jag skippar att kpa detta,, knns som att de e mycke ondiga grejer.. det jag skulle viljat ha r ju notes funktionen, det hade varit grymt nice. maps knns ju som en sjukt bra funktion ocks.. men d mste man frlita sig p att ngon har olst trdlst eller ngon butik eller liknande har free wi-fi
Citera
2008-01-16, 02:04
Medlem
CubKobos avatar
Har funderat p att skaffa en men har ngra frgor. Har en classic 5g men den har nn fattig eq funktion som automatiskt snker volymen p ltar med hg volym samt att den lgger in nn sekund av tystnad mellan spren om man lyssnar p ett album vilket r sjukt irriterande om ltarna ursprungligen var menade att g in i varandra s att sga. r det det s ven p touchscreenen? Hrde ven att man inte kan anvnda dom som externa enheter som tidigare ipodar, stmmer det?
Tacksam.
Citera
2008-01-16, 02:05
Medlem
Flrps avatar
Ptja, det r ju upp till var och en. Jag personligen tycker att det r vrt 150:- fr alla apps, som antagligen kommer frbttras fr oss utanfr staterna. Det jag gillar mest r att man kan ha fler home screens och spara ner bokmrken frn Safari dr. Har en hel home screen fylld med bara bookmarks, skitbra!

Men, du gr som du vill Det r ju bara 150:-
Citera
2008-01-16, 02:08
Medlem
Flrps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubKobo
Har funderat p att skaffa en men har ngra frgor. Har en classic 5g men den har nn fattig eq funktion som automatiskt snker volymen p ltar med hg volym samt att den lgger in nn sekund av tystnad mellan spren om man lyssnar p ett album vilket r sjukt irriterande om ltarna ursprungligen var menade att g in i varandra s att sga. r det det s ven p touchscreenen? Hrde ven att man inte kan anvnda dom som externa enheter som tidigare ipodar, stmmer det?
Tacksam.

EQ:n p Touch snker inte ljudet om ltarna skulle vara hga, inte vad jag har mrkt iallafall. Jag har ocks dragit upp Touchen och letat efter ett mellanrum mellan ltarna, det finns dr men det r inte alls lngt, mindre n en sekund skulle jag tro s man hinner inte stra sig p det. Man kan dremot inte anvnda den som en extern enhet, s dr har du hrt helt rtt.

Edit: Har testat lite mer och mellanrumet mellan ltarna existerar inte. Nsta spr krs igng direkt. Det hnder ju dock att din nuvarande lt r tyst i kanske 1-2 sekunder innan spret byts, s det r det enda mellanrummet som finns d det inte finns ngon crossfade funktion.
Senast redigerad av Flrp 2008-01-16 kl. 02:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in