Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-06, 22:44
Medlem
irrblosss avatar
[quote=frosse][quote=guldgroda]
Citat:
Ursprungligen postat av frosse

btw, bluetooth i touch? (vad det nu ska va bra för?)
http://mac.feber.se/feber/art/28255/har_ipod_touch_bluetooth/

Eller varför inte trådlösa headphones?
Eller kunna ha iPoden djupt nere i någon ficka/ryggsäck när man är ute, samt kontrollera den via mobilen som man (iaf jag) oftast har mer lättillgänglig. Alltså använda mobilen som en bt-fjärr för att kunna styra iPoden. Det hade varit nice.
Citera
2007-09-06, 22:51
Medlem
verkar sjukt fin, ska beställa en sådan imorgon Blåtand verkar ju vara riktigt bra.
Citera
2007-09-07, 03:45
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse

btw, bluetooth i touch? (vad det nu ska va bra för?)
http://mac.feber.se/feber/art/28255/har_ipod_touch_bluetooth/

Stämmer detta... Då är det fanimej dags att köpa en Touch. När den släpps såklart

Varför man skulle ha blåtand? Sjukt skönt att ha till bilstereon och strömma musiken istället för att dra en ful jävla kabel till aux-ingången/köra fm-sändare.

Mer blåtand till folket!

Dock känns det lite mysko att dom inte skrivit nåt om det nånstans. Känns som att det kanske var på planeringsstadiet dom hade det med. Men hoppas hoppas att det verkligen finns en jultomte som ger mig detta!
Citera
2007-09-07, 06:52
Medlem
project_xs avatar
Läcker (som alltid) men tyvärr snålt med utrymme tycker jag. Har en 5G ipod 60gb och jag tror jag skulle känna mig instängd med bara 16gb
Men, det kanske blir en sån iaf =)

Btw, är inte den väldigt stor?
Citera
2007-09-07, 13:26
Medlem
FMLs avatar
Är också sugen på denna maskin då min nano begravdes för ett tag sen och jag lever på en lånad nano.
Men frågan är om man inte ska vänta till version 2 kommer ut med förhoppningsvis större minne, plus att det säkerligen kommer vara lite "barnsjukdomar" på första verisonen som enkelt kommer uppgraderas till nästa version..16 gb känns lite tunt som alla säger om man ska avända den som filmspelare och lite som miniextern hårddisk...men men...frågan är ju bara hur lång tid det tar tills version 2 kommer...men va fan man kan ju vänta livet ut efter den perfekta spelaren ändå...nja det blir att överväga ett inköp i alla fall...

peace
Citera
2007-09-07, 14:11
Medlem
Jag tycker det är för dyrt för en mp3 spelare. 16gb för 3.795 kr, är det inte vad iPhone kostar nu i USA?

Dels att man inte vill ha en mp3 spelare lika stor som en iPhone och sen sin mobil i fickan samtidigt. Därför iPhone vore mer ultimat, fast utan att man behövde ha ett abonnemang. Då skulle man haft wlan och surfa på trådlösa anslutningar, telefon med sitt conviq kontant/kompis kort, mp3 spelare och alla små funktioner som kalender osv. Jag förstår inte varför man ska behöva binda sig på ett abbonemang för 400-500kr/månaden.

Jag behöver inte ha surf funktion när jag vill, räcker med när man är nära en wireless anslutning, då kan man skicka sina mail eller köpa låtar om man vill osv. Betala en person 2000kr för dom ska låsa upp ens mobil kommer inte ens på fråga att jag skulle göra.

Det som är så jävla störande med apple är att dom ska ta betalt för dom mest självklara funktionerna som alla mobiler haft sen flera år tillbaka, sen med tiden så blir dom gratis, eller som senast att man nu kan ladda hem ringsignaler via deras iTunes store och byta ut apples ringsignal, WOW!
Vad kommer härnäst? att man nu kan tanka hem en kalkylator för 20kr?

Jag tycker folk ska vänta, för jag har en känsla av att iPod Touch kommer rasa i pris inom några månader.
Citera
2007-09-07, 19:27
Medlem
Dezeks avatar
Någon som vet hur det är med batteritiden för iPod Touch?
Läste att den hadde sämre än vad ipod classic har.
Citera
2007-09-07, 20:24
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezek
Någon som vet hur det är med batteritiden för iPod Touch?
Läste att den hadde sämre än vad ipod classic har.
Den har bättre än de första iPod video iaf. Tyckte jag läste nånting på 5 h vid film och 20+ för musik.
Citera
2007-09-07, 20:32
Medlem
:Ericuss avatar
Undrar om den kommer funka i linux?
Citera
2007-09-08, 02:26
Medlem
teh_pwnerers avatar
Jag funderar på att skaffa en istället för en iPhone och ha kvar min gamla mobil, men det verkar ju kosta jävla mycket bara pågrund av utseendet.
En med 16gig kostar 3795kr, man får en ipod video med 30gig för 2000kr och den har ju nästan samma funktioner (Förutom WLAN och BT). Så man betalar ju en massa bara för dom onödiga detaljerna och man får fortfarande bara 16gig.

Fast det beror nog på lite från person till person, gillar man flashiga detaljer så är det ganska självklart att man köper den här och dom som vill ha så mycket musik/film som möjligt fortsätter med ipod video.
Själv gillar jag faktiskt när det är flashigt och har en massa roliga men onödiga detaljer, men jag vill fortfarande ha så mycket musik/film som möjligt.
Svårt val.
Citera
2007-09-08, 02:39
Bannlyst
Det verkar som om allt Apple spottar ut blir succé. Jag har i alla fall tröttnat på iPod-serien helt och hållet. Hade en mini för några år sen men det var inget speciellt med den - inte värt pengarna.

Jag ska nog däremot köpa en iPod shuffle. 12 h batteritid är lite kasst men det är den enda riktigt fräscha i serien. Och mer utrymme behöver man inte heller. I alla fall inte jag.

När kommer denna Touch till Sverige förresten?
Citera
2007-09-08, 02:57
Medlem
teh_pwnerers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
När kommer denna Touch till Sverige förresten?

Det stod att den skulle släppas sammtidigt över hela världen och den går att beställa på apple's hemsida och det står att den är redo att skickas 28 september så jag antar att det är då den släpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in