2007-09-06, 22:44
Medlem
irrblosss avatar
[quote=frosse][quote=guldgroda]
Citat:
Ursprungligen postat av frosse

btw, bluetooth i touch? (vad det nu ska va bra fr?)
http://mac.feber.se/feber/art/28255/...uch_bluetooth/

Eller varfr inte trdlsa headphones?
Eller kunna ha iPoden djupt nere i ngon ficka/ryggsck nr man r ute, samt kontrollera den via mobilen som man (iaf jag) oftast har mer lttillgnglig. Allts anvnda mobilen som en bt-fjrr fr att kunna styra iPoden. Det hade varit nice.
Citera
2007-09-06, 22:51
Medlem
verkar sjukt fin, ska bestlla en sdan imorgon Bltand verkar ju vara riktigt bra.
Citera
2007-09-07, 03:45
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse

btw, bluetooth i touch? (vad det nu ska va bra fr?)
http://mac.feber.se/feber/art/28255/...uch_bluetooth/

Stmmer detta... D r det fanimej dags att kpa en Touch. Nr den slpps sklart

Varfr man skulle ha bltand? Sjukt sknt att ha till bilstereon och strmma musiken istllet fr att dra en ful jvla kabel till aux-ingngen/kra fm-sndare.

Mer bltand till folket!

Dock knns det lite mysko att dom inte skrivit nt om det nnstans. Knns som att det kanske var p planeringsstadiet dom hade det med. Men hoppas hoppas att det verkligen finns en jultomte som ger mig detta!
Citera
2007-09-07, 06:52
Medlem
project_xs avatar
Lcker (som alltid) men tyvrr snlt med utrymme tycker jag. Har en 5G ipod 60gb och jag tror jag skulle knna mig instngd med bara 16gb
Men, det kanske blir en sn iaf =)

Btw, r inte den vldigt stor?
Citera
2007-09-07, 13:26
Medlem
FMLs avatar
r ocks sugen p denna maskin d min nano begravdes fr ett tag sen och jag lever p en lnad nano.
Men frgan r om man inte ska vnta till version 2 kommer ut med frhoppningsvis strre minne, plus att det skerligen kommer vara lite "barnsjukdomar" p frsta verisonen som enkelt kommer uppgraderas till nsta version..16 gb knns lite tunt som alla sger om man ska avnda den som filmspelare och lite som miniextern hrddisk...men men...frgan r ju bara hur lng tid det tar tills version 2 kommer...men va fan man kan ju vnta livet ut efter den perfekta spelaren nd...nja det blir att vervga ett inkp i alla fall...

peace
Citera
2007-09-07, 14:11
Medlem
Jag tycker det r fr dyrt fr en mp3 spelare. 16gb fr 3.795 kr, r det inte vad iPhone kostar nu i USA?

Dels att man inte vill ha en mp3 spelare lika stor som en iPhone och sen sin mobil i fickan samtidigt. Drfr iPhone vore mer ultimat, fast utan att man behvde ha ett abonnemang. D skulle man haft wlan och surfa p trdlsa anslutningar, telefon med sitt conviq kontant/kompis kort, mp3 spelare och alla sm funktioner som kalender osv. Jag frstr inte varfr man ska behva binda sig p ett abbonemang fr 400-500kr/mnaden.

Jag behver inte ha surf funktion nr jag vill, rcker med nr man r nra en wireless anslutning, d kan man skicka sina mail eller kpa ltar om man vill osv. Betala en person 2000kr fr dom ska lsa upp ens mobil kommer inte ens p frga att jag skulle gra.

Det som r s jvla strande med apple r att dom ska ta betalt fr dom mest sjlvklara funktionerna som alla mobiler haft sen flera r tillbaka, sen med tiden s blir dom gratis, eller som senast att man nu kan ladda hem ringsignaler via deras iTunes store och byta ut apples ringsignal, WOW!
Vad kommer hrnst? att man nu kan tanka hem en kalkylator fr 20kr?

Jag tycker folk ska vnta, fr jag har en knsla av att iPod Touch kommer rasa i pris inom ngra mnader.
Citera
2007-09-07, 19:27
Medlem
Dezeks avatar
Ngon som vet hur det r med batteritiden fr iPod Touch?
Lste att den hadde smre n vad ipod classic har.
Citera
2007-09-07, 20:24
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezek
Ngon som vet hur det r med batteritiden fr iPod Touch?
Lste att den hadde smre n vad ipod classic har.
Den har bttre n de frsta iPod video iaf. Tyckte jag lste nnting p 5 h vid film och 20+ fr musik.
Citera
2007-09-07, 20:32
Medlem
:Ericuss avatar
Undrar om den kommer funka i linux?
Citera
2007-09-08, 02:26
Medlem
teh_pwnerers avatar
Jag funderar p att skaffa en istllet fr en iPhone och ha kvar min gamla mobil, men det verkar ju kosta jvla mycket bara pgrund av utseendet.
En med 16gig kostar 3795kr, man fr en ipod video med 30gig fr 2000kr och den har ju nstan samma funktioner (Frutom WLAN och BT). S man betalar ju en massa bara fr dom ondiga detaljerna och man fr fortfarande bara 16gig.

Fast det beror nog p lite frn person till person, gillar man flashiga detaljer s r det ganska sjlvklart att man kper den hr och dom som vill ha s mycket musik/film som mjligt fortstter med ipod video.
Sjlv gillar jag faktiskt nr det r flashigt och har en massa roliga men ondiga detaljer, men jag vill fortfarande ha s mycket musik/film som mjligt.
Svrt val.
Citera
2007-09-08, 02:39
Bannlyst
Det verkar som om allt Apple spottar ut blir succ. Jag har i alla fall trttnat p iPod-serien helt och hllet. Hade en mini fr ngra r sen men det var inget speciellt med den - inte vrt pengarna.

Jag ska nog dremot kpa en iPod shuffle. 12 h batteritid r lite kasst men det r den enda riktigt frscha i serien. Och mer utrymme behver man inte heller. I alla fall inte jag.

Nr kommer denna Touch till Sverige frresten?
Citera
2007-09-08, 02:57
Medlem
teh_pwnerers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Nr kommer denna Touch till Sverige frresten?

Det stod att den skulle slppas sammtidigt ver hela vrlden och den gr att bestlla p apple's hemsida och det str att den r redo att skickas 28 september s jag antar att det r d den slpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in