Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-19, 16:54
Medlem
Fernets avatar
Stoppa Pressarna!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av tarzzan
Det är ju en skit bra funktion med iTuners men vet någon om ifall det skulle gå att ansluta till någon pirat server istället som man kan ladda ner musiken ifrån? Fast det kanske är lite tidigt att ta fram nu men jag tänkte bara ifall de förekom till iPod Phone för då borde det ju att komma till iPod Touch med.
Historisk avtal
Under Steve Jobs Europaturné hann han också med en hemlig snabbvisit till Stockholm.
Enligt insatta källor skall Jobs ha slutit avtal med TPB för ett samarbete kring film, musik och programvarunedlastning.
Flera ryktessiter har också antytt att en samarbetsavtal med Apple och ryska allmp3 skulle vara nära. Kanske hinns det med fler avstickare under telefonlanseringen i Europa? Enligt nära källor skulle parterna arbeta på en allmp3-tjänst liknande den nylanserade mobila Itunes Store, men en gratisversion.

Nä, kanske inte
Citera
2007-09-19, 18:19
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Historisk avtal
Under Steve Jobs Europaturné hann han också med en hemlig snabbvisit till Stockholm.
Enligt insatta källor skall Jobs ha slutit avtal med TPB för ett samarbete kring film, musik och programvarunedlastning.
Flera ryktessiter har också antytt att en samarbetsavtal med Apple och ryska allmp3 skulle vara nära. Kanske hinns det med fler avstickare under telefonlanseringen i Europa? Enligt nära källor skulle parterna arbeta på en allmp3-tjänst liknande den nylanserade mobila Itunes Store, men en gratisversion.

Nä, kanske inte
Rent teoretiskt sett så borde det väl gå att göra ett torrentprogram till touchen, right?

Alternativt detta: http://macworld.idg.se/2.1038/1.120361

Men på samtliga av mina förslag så måste man hitta ett sätt att kunna spara filerna. I guess.
Citera
2007-09-19, 18:36
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
korrekt. men det är ändå krångel att använda pop/smtp (eller vad stans-alone-mail nu kan heta)
Ah vill jag nu åt jobbmailen så kommer jag ju åt mailen via webinterface. Visst vore det bekvämare med en inbyggd maiklient. Men det är en mp3-spelare jag köpt, inte en palm. Således är jag och Touch fortfarande kompisar. Jag vill att den spelar musik och film samt förgyller min dag genom sin blotta närvaro. Troligtvis är det inte en tjejmagnet. Ja om man nu inte vill sitta och visa sin fingerfärdighet genom att använda touch:ens interface. Men det ser nog snarare konstigt än sensuellt ut.
Citera
2007-09-19, 20:36
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Rent teoretiskt sett så borde det väl gå att göra ett torrentprogram till touchen, right?

Men på samtliga av mina förslag så måste man hitta ett sätt att kunna spara filerna. I guess.
Då du inte ens tillåts disk mode då du synkar med datorn har jag svårt att tänka mig en metod som gör att du kan spara så som det önskas. Vidare vill man väl ha in det med de andra låtarna som redan ligger där. (Så som iMS fungerar nu på Touch)
Jag är skeptisk, minst sagt.

Själv ser jag inget problem i att stjäla hemma och sedan synka.
Då finns det många viktigare apps man vill ha när man är på språng.
Citera
2007-09-20, 15:35
Medlem
Fernets avatar
CoverFlow i Movies?

Det tjatas mycket om de funktioner som saknas på Touch och att andra funktioner har kastrerats (iCal t.ex). Då slog det mig att man heller inte sett CoverFlow i Movies när man sett Touch i arbete.
Varför finns inte detta???
På iPhone är det kanske förlåtet då den visar film på både längden och brädden.
På Touch däremot kan man alltså bara se filmen i landskapsläge och bara välja filmen i porträttläge. Vad faan!
Jag vet det är ett i-landsproblem men varför? Det finns ju där för musiken du lagt in och på datorn har filmerna i iTunes CoverFlow. Jag vet det inget iTunes finns på Touch, men flera delar av det och på samma OS, så varför denna designmiss?

Eller har jag missat ngt? (Hoppas!)
Citera
2007-09-20, 16:11
Medlem
herrheides avatar
Apple medvetna om skärmfel.

Apple har tills nu varit ganska lågmälda med skärmproblemet men har nu erkänt problem.
Såhär skriver den välkända jounalisten Walter S. Mossberg i sin recension av Touchen:

"Also, some early iPod Touch units have had defective screens, where images appeared too dark. Apple says this problem affected a small number of units and is being remedied. My two test units displayed beautiful images."

Att det bara är ett litet antal enheter som har haft detta problem vet jag inte om det stämmer, då väldigt många forum och personer har skrivit om detta sedan den släpptes i USA. Hoppas bara att de fixar det innan den släpps här i Sverige den 28:e.

Allt finns att läsa på länken nedan:

http://online.wsj.com/article/SB119024306259633000.html?mod=hpp_us_editors_picks
Citera
2007-09-20, 16:15
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Det tjatas mycket om de funktioner som saknas på Touch och att andra funktioner har kastrerats (iCal t.ex). Då slog det mig att man heller inte sett CoverFlow i Movies när man sett Touch i arbete.
Varför finns inte detta???
På iPhone är det kanske förlåtet då den visar film på både längden och brädden.
På Touch däremot kan man alltså bara se filmen i landskapsläge och bara välja filmen i porträttläge. Vad faan!
Jag vet det är ett i-landsproblem men varför? Det finns ju där för musiken du lagt in och på datorn har filmerna i iTunes CoverFlow. Jag vet det inget iTunes finns på Touch, men flera delar av det och på samma OS, så varför denna designmiss?

Eller har jag missat ngt? (Hoppas!)

Kan nästan med 100% säkerhet säga att Touchen inte kan visa Cover Flow när det gäller filmer.
Citera
2007-09-20, 17:05
Medlem
tarzzans avatar
Citat:

Jo, jag har läst den artikeln men är lite skeptisk till det, för om jag fattar det rätt så kan man inte lägga upp några spellistor utan bara lösa filer och jag vet inte om den är så smart så att den kan byta låt också, så att man inte själv måste välja låt så fort en är slut.
Och för de andra så hittar jag inte menyerna i iTuners som de pratar om, är de någon annan som har testat att följa guiden?

Detta program(http://www.sendspace.com/download_ishare.html) som är visserligen till iPhone låter en att ladda ner filer dock så måste man ju lägga upp de på ”sendspace” så det är kanske inte så jätte bra men det är ju i alla fall i rätt riktning.

Är det någon som vet om iPod touch stödjer UPnP eller/och interner radio förresten?
Citera
2007-09-20, 17:40
Medlem
nobles avatar
Står det fortfarande 2-3 Oktober på era leveranser?
Citera
2007-09-20, 20:21
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrheide
Apple har tills nu varit ganska lågmälda med skärmproblemet men har nu erkänt problem.
Såhär skriver den välkända jounalisten Walter S. Mossberg i sin recension av Touchen:

"Also, some early iPod Touch units have had defective screens, where images appeared too dark. Apple says this problem affected a small number of units and is being remedied. My two test units displayed beautiful images."

Att det bara är ett litet antal enheter som har haft detta problem vet jag inte om det stämmer, då väldigt många forum och personer har skrivit om detta sedan den släpptes i USA. Hoppas bara att de fixar det innan den släpps här i Sverige den 28:e.

Allt finns att läsa på länken nedan:

http://online.wsj.com/article/SB119024306259633000.html?mod=hpp_us_editors_picks
Har läst väldigt mkt om detta på apples forum samt macrumors forum. Mossberg har ju en direkt dialog med självaste Steve Jobs så visst känner dom till det, men vi bör nog vänta på ett officiellt uttalande.

Angående dåliga ex så måste man ta i akt att Touchen inte är officiellt släppt än, datumet för detta är fortfarande 28 sep. T o m i USA. De som finns ute nu, med många felaktiga, är pre-rellar. Lär vara åtgärdat tills de kommer hit.

Jag skulle hålla utkik här och läs trådarna som finns där:
http://forums.macrumors.com/forumdisplay.php?f=113

http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=221

EDIT:Nya färska nyheter (spekulationer) att Touch:ar från v. 38 inte är defekta + att de som inte är defekta har en ny box:

v 38 + macy gray-box = bra
v 37 + corienne fox (elr nåt) = dåliga

...typ
Citera
2007-09-20, 21:27
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Min order har nu blivit "Förberedd för avsändning"
Citera
2007-09-20, 22:34
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Har läst väldigt mkt om detta på apples forum samt macrumors forum. Mossberg har ju en direkt dialog med självaste Steve Jobs så visst känner dom till det, men vi bör nog vänta på ett officiellt uttalande.

Angående dåliga ex så måste man ta i akt att Touchen inte är officiellt släppt än, datumet för detta är fortfarande 28 sep. T o m i USA. De som finns ute nu, med många felaktiga, är pre-rellar. Lär vara åtgärdat tills de kommer hit.

Jag skulle hålla utkik här och läs trådarna som finns där:
http://forums.macrumors.com/forumdisplay.php?f=113

http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=221

EDIT:Nya färska nyheter (spekulationer) att Touch:ar från v. 38 inte är defekta + att de som inte är defekta har en ny box:

v 38 + macy gray-box = bra
v 37 + corienne fox (elr nåt) = dåliga

...typ

Låter alldeles underbart. Googleade deras namn och jag fann bilder på Macy Gray, dock inga på den sistnämnda. Hade varit bra om nån skulle kunna hitta bilder på båda boxarna så man vet om man får hem rätt ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in