2010-01-20, 21:15
Medlem
kavajmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multicriminal
Inte helt sker, men jag tror inte dom gr det. Ltarna finns ju nd kvar i iTunes-biblioteket vl? Bara att synkronisera isfall.

Nja, har lnat en ipod av en kompis som precis kpt iphone och han vill inte att ltarna ska frsvinna. Tnkte jailbreaka den ocks, r det ngon risk med det?
Citera
2010-01-20, 21:19
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Nja, har lnat en ipod av en kompis som precis kpt iphone och han vill inte att ltarna ska frsvinna. Tnkte jailbreaka den ocks, r det ngon risk med det?

Ja, garantin frsvinner.
Citera
2010-01-20, 21:39
Medlem
kavajmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kspr
Ja, garantin frsvinner.

r chansen stor att ngot gr snett? Har inte riktigt hittat ngon information om det.
Citera
2010-01-20, 22:04
Medlem
antagonistens avatar
Gr det att blddra bland mappar istllet fr ltar/artister/album ?
Kan man inaktivera playlists? Nr man kopierar ver mappar som innehller .m3u-filer listas alla ltar tv gnger...
Citera
2010-01-20, 22:20
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kspr
Ja, garantin frsvinner.

Gr ju alltid och terstlla. Fast slutar den fungera medans den r jailbreakad s r garantin krd, fast risken r nog vldigt liten.
Citera
2010-01-21, 20:49
Bannlyst
Jag har 3.0 p min iPod och den r Jailbreakad, men nu behver en del spel 3.1, hur uppdaterar jag p smidigaste stt?
Senast redigerad av Muppenro 2010-01-21 kl. 21:03.
Citera
2010-01-21, 22:17
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Jag har 3.0 p min iPod och den r Jailbreakad, men nu behver en del spel 3.1, hur uppdaterar jag p smidigaste stt?

Ha kvar 3.0 d det r den stabilaste jailbreaken, det r bara ett vldigt f spel och program som krver 3.1. Just nu finns bara en tathered(stnger du av din ipod s mste du restarta med datorn) jailbreak med programmet blackra1n som inte r att rekomendera, s jag freslr att du vntar tills det kommer en ny jailbreak fr 3.1.2.

Vill du nd uppgradera s ta en titt p denna video, http://www.youtube.com/watch?v=u7DnqOS1njU. Kom ihg att du mste ladda ner 3.1.2 firmwaren och sedan restora ipoden med den(shift-klicka p restore och sedan vlja filen), allts inte uppgradera till 3.1.2 och sedan jailbreaka, om du nu inte redan visste det.
Citera
2010-01-21, 22:34
Medlem
MBN_MANs avatar
Citat:
Ha kvar 3.0 d det r den stabilaste jailbreaken, det r bara ett vldigt f spel och program som krver 3.1. Just nu finns bara en tathered(stnger du av din ipod s mste du restarta med datorn) jailbreak med programmet blackra1n som inte r att rekomendera, s jag freslr att du vntar tills det kommer en ny jailbreak fr 3.1.2.

Vill du nd uppgradera s ta en titt p denna video, http://www.youtube.com/watch?v=u7DnqOS1njU. Kom ihg att du mste ladda ner 3.1.2 firmwaren och sedan restora ipoden med den(shift-klicka p restore och sedan vlja filen), allts inte uppgradera till 3.1.2 och sedan jailbreaka, om du nu inte redan visste det.
Jag rekommenderar det fett (att jailbreaka 3.1)! Har krt med det nu i en mnad och har klarat mig fint. Om man mste restorea s gr man det ju nr man installerar spel och s, och det gr man ju nd vid datorn..
Jag har endast behvt restorea nr det blev en "krash " i ipodden nr jag krde typ remote-program samtidigt som jag installera spel och skit med installus.
Citera
2010-01-21, 23:17
Bannlyst
Har uppgraderat nu och det funkar grymt bra
Men hur gr jag fr att fra ver spel till iPoden som jag har laddat ner via tex Appulo.us?
Nr jag lgger ver det i iTunes s installeras det, men sdan kommer det upp att det blev ngot fel.
Hur gr ni?
Citera
2010-01-21, 23:41
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Har uppgraderat nu och det funkar grymt bra
Men hur gr jag fr att fra ver spel till iPoden som jag har laddat ner via tex Appulo.us?
Nr jag lgger ver det i iTunes s installeras det, men sdan kommer det upp att det blev ngot fel.
Hur gr ni?

Ladda ner AppSync 3.1 (finns i Cydia, finns annars flera guider p youtube om hur du hittar och installerar det), sedan gr det och fra ver .ispw filer till itunes, utan error.

Frresten, rekomenderar att du hller du uppdaterad via hackulo.us hemsida, finns en ny apps-sida som dom hllit p med ett tag , snabbare och bttre sida n appulo.us. http://apptrackr.org/ (anvnd inte med IE), ifall du nu inte visste.
Citera
2010-01-22, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ladda ner AppSync 3.1 (finns i Cydia, finns annars flera guider p youtube om hur du hittar och installerar det), sedan gr det och fra ver .ispw filer till itunes, utan error.

Frresten, rekomenderar att du hller du uppdaterad via hackulo.us hemsida, finns en ny apps-sida som dom hllit p med ett tag , snabbare och bttre sida n appulo.us. http://apptrackr.org/ (anvnd inte med IE), ifall du nu inte visste.
Jo hade mrkt att dem bytt till Apptracker istllet fr Hackulo.us, tack fr hjlpen!
Citera
2010-01-22, 15:14
Medlem
MBN_MANs avatar
Finns det ngot stt att fra ver musik till ipoden via Wifi, utan att hlla p och grejsa med filnamnen och sen kra ver via ftp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in