2010-10-17, 10:32
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
spiritjb.org

Du behver iTunes 9.0 eller nyare. 9.1.1 eller ldre. (9.2, samt 10 funkar inte)
.
D jailbreakar jag den med version 3.1.3 eller? Eller menar du att det gr att uppdatera den till version 4.0 p det sttet? Vad jag fattat efter att ha googlat hela kvllen s gr det inte att installera till version 4.0 om jag inte har "shsh" sparade fr just min ipod...och det har jag ju inte eftersom den r ny.
Citera
2010-10-17, 10:33
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoonwalker
Testat bda, och det slutar med bilden med att synka med iTunes. nr man synkar med iTunes s sger den att man r tvungen och terstlla, trycker p terstlla men det gr inte.
testat och tagit bort ispw-filen, d brjar den som den gr nr man laddar ner nya versionen, men avbryts fr att den inte kan fortstta, knns hopplst!
Hmm

Vilken generation har du?
1G har inga volymknappar och platt baksida.
2G har tre rader text, volymknappar och rund baksida.
3G (samt 2G MC 8GB) har tv rader text och rundad baksida, samma som 2G.
4G har kameror.

Samt vilken firmware frsker du terstlla till?
Citera
2010-10-17, 10:42
Medlem
-flippen-s avatar
Frsmras batteritiden p touch'en med tiden eller r de samma hela livslngden?

r ipod touch 3g jag tnker p.
Citera
2010-10-17, 13:20
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -flippen-
Frsmras batteritiden p touch'en med tiden eller r de samma hela livslngden?

r ipod touch 3g jag tnker p.
Citat:
Ursprungligen postat av Apple
Charge Cycles

A properly maintained iPod battery is designed to retain up to 80% of its original capacity at 400 full charge and discharge cycles. You may choose to replace your battery when it no longer holds sufficient charge to meet your needs.

Hgerspalten p denna sida: http://www.apple.com/batteries/ipods.html
Citera
2010-10-17, 15:00
Medlem
Bonko86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonko86
Ngon som har en 4th generation som kan bertta hur hgtalaren r?
Har sjlv en 2nd generation men ljudet r ganska crappy. Jag lekte med en 4th p MediaMarkt men det fanns ingen inmatad musik/video s jag kunde kolla (inte heller internet). Men jag mrkte att den hade en hgtalare (tror jag) p undersidan, om det inte var microfon, som liknar den p iphonen.

Hoppas att det r hgt och bra ljud men men...

Citat:
iPhone har mycket bttre ljud, och mycket hgre. iPod Touch har en hgtalare, men den r ganska klen. Ungefr som hgtalarna p ett PSP, mer eller mindre.

Jo, att touchen har hgtalare visste jag redan, har som sagt en touch sjlv. Undrar hur mkt bttre hgtalaren r p 4G jmfrt med 2G typ. Att iPhonen har bttre ljud r ju ett faktum, hoppas att volymen blir bttre nu bara Jvla mediamarkt att inte lgga in musik p sina demoex.
Citera
2010-10-17, 15:57
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Jo, att touchen har hgtalare visste jag redan, har som sagt en touch sjlv. Undrar hur mkt bttre hgtalaren r p 4G jmfrt med 2G typ. Att iPhonen har bttre ljud r ju ett faktum, hoppas att volymen blir bttre nu bara Jvla mediamarkt att inte lgga in musik p sina demoex.
Om du har tillgng till ett demoex p mediamarkt r det vl bara att surfa in p t.ex. YouTube och sl igng en musikvideo
Citera
2010-10-17, 21:01
Medlem
r inne p att kpa en Touch 3G. Frutspr ni ngot prisfall i framtiden med tanke p att fyran har kommit sedan en tid tillbaka? Och var hittar jag den billigaste?
Citera
2010-10-17, 22:09
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prop
r inne p att kpa en Touch 3G. Frutspr ni ngot prisfall i framtiden med tanke p att fyran har kommit sedan en tid tillbaka? Och var hittar jag den billigaste?
Prisjakt.nu

Ordnade efter pris:

iPT3G 8GB - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487960
iPT4G 8GB - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=703808
iPT3G 32GB - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487983
iPT3G 32GB - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487983
Citera
2010-10-18, 14:36
Medlem
Bonko86s avatar
Citat:
Om du har tillgng till ett demoex p mediamarkt r det vl bara att surfa in p t.ex. YouTube och sl igng en musikvideo

Inget internet Fast spelar inte s stor roll, kommer nd kpa en ny touch nsta vecka. Men skulle vara intressant att veta.
Citera
2010-10-18, 16:11
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Inget internet Fast spelar inte s stor roll, kommer nd kpa en ny touch nsta vecka. Men skulle vara intressant att veta.
Om iPod Touch 4G hade haft frbttrade hgtalare gentemot tidigare generationer hade Apple inte tvekat att visat upp det verallt. "NOW FEATURING IMPROVED SPEAKERS, MUZIK EVERYWEER"
Citera
2010-10-18, 20:36
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Hmm

Vilken generation har du?
1G har inga volymknappar och platt baksida.
2G har tre rader text, volymknappar och rund baksida.
3G (samt 2G MC 8GB) har tv rader text och rundad baksida, samma som 2G.
4G har kameror.

Samt vilken firmware frsker du terstlla till?

Jag har en 2G, nr jag trycker p terstllningsknappen, efter att man har "iTunes + Synk" p skrmen p Touchen, s str det terstll och uppdatera, tar man inte bort .ipsw-filen i s brjar den inte ens ladda terstllningen, men nr jag raderar den helt i matten s terstller den, i slutet s kommer den till samma att det inte gr att terstlla o s e det felet (3014) .

Sett att man kan ladda hem andra ipsw-filer, nn skillnad?
Citera
2010-10-18, 22:51
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoonwalker
Jag har en 2G, nr jag trycker p terstllningsknappen, efter att man har "iTunes + Synk" p skrmen p Touchen, s str det terstll och uppdatera, tar man inte bort .ipsw-filen i s brjar den inte ens ladda terstllningen, men nr jag raderar den helt i matten s terstller den, i slutet s kommer den till samma att det inte gr att terstlla o s e det felet (3014) .

Sett att man kan ladda hem andra ipsw-filer, nn skillnad?

Frsker du anvnda en egen ISPW-fil? I sdana fall, fr vilken firmware?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in