2009-05-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VideInfra
gr det att plugga in vanlig 3.5 mm hrlurar i ipoden eller?

total newbie

ja

edit: omg 1337 inlgg.. ska aldrig mer skriva fler inlgg kkthxbye
Senast redigerad av vill3h 2009-05-06 kl. 20:00.
Citera
2009-05-06, 20:27
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
ja

edit: omg 1337 inlgg.. ska aldrig mer skriva fler inlgg kkthxbye
zomfg, ses p mirc d
Citera
2009-05-07, 16:48
Medlem
holys avatar
Fattar inte varfr folk har s stora problem med iTunes... Visst jag trodde ocks att det skulle suga med iTunes innan jag skaffade min iPod Touch, p.g.a. allt ont man lst om det, men har inte sttt p ngra som helst problem alls. Snarare tvrtom, kastar in ett par mappar med skitkassa filnamn och kanske inte ngra numreringar alls p ltarna, men iTunes hmtar direkt bde omslag, albumnamn och rtt nummerordning till samtliga album.

De som fr stora problem med iTunes r vll egentligen mest p.g.a. att de inte bockat i "Hantera musik och video manuellt" i instllningarna, s det inte brjar synka hit och dit s fort man ska ladda ipoden. Sedan r det bara att antingen dra dina musikmappar direkt till ipodikonen i listan till vnster i iTunes, eller dra dom frst in i itunes och sedan dra hela albumet drifrn till ipodikonen i listan. Smidigt och enkelt!
Citera
2009-05-08, 10:58
Medlem
Ngon som vet vad man ska kpa fr kabel fr att kunna se samma sak p TV:n som p iPoden?
Citera
2009-05-09, 11:38
Medlem
frumpishs avatar
Failure!! Av ngon konstig anledning har min snlla lilla touch 2g brjat uppfra sig VLDIGT mrkligt!! Den hade vldigt low battery nr jag kopplade in den i datorn fr ngra dagar sen och p morgonen drefter var det likadant, pltsligt kom en fr mig helt ny bild upp, det r en "batteri-mtare" som str p rtt mitt p bilden och en blixtikon under, nr jag kopplar ur den kommer det en plug in ikon bredvid blixten men inget annat. Den verkar inte laddas upp och kan inte synkroniseras, itunes fr ngot konstigt felmeddelande jag inte frstr mig p.

Ska frska se om jag kan f tag p felmeddelandet och felkoden!
Citera
2009-05-09, 19:06
Medlem
nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
Failure!! Av ngon konstig anledning har min snlla lilla touch 2g brjat uppfra sig VLDIGT mrkligt!! Den hade vldigt low battery nr jag kopplade in den i datorn fr ngra dagar sen och p morgonen drefter var det likadant, pltsligt kom en fr mig helt ny bild upp, det r en "batteri-mtare" som str p rtt mitt p bilden och en blixtikon under, nr jag kopplar ur den kommer det en plug in ikon bredvid blixten men inget annat. Den verkar inte laddas upp och kan inte synkroniseras, itunes fr ngot konstigt felmeddelande jag inte frstr mig p.

Ska frska se om jag kan f tag p felmeddelandet och felkoden!

Gr detta och posta sen s ska jag se om jag kan hjlpa dig
Citera
2009-05-10, 13:36
Medlem
Gr det att terstlla sin iPod med iPhone mjukvara?
Ngon som testat?
Citera
2009-05-10, 18:24
Medlem
frumpishs avatar
sdr, allts den gick ju till "uber low battery" screenen, bara det att jag aldrig sett den frut :P

Dock har de dykt upp ett nytt problem, min dator vgrar knna igen eller ens ladda min touch medans de funkar p andra datorer... gg?
Citera
2009-05-11, 18:24
Bannlyst
iPod Touch-frgor

Hejsan!

Jag testade denna finfina pryl idag fr frsta gngen och blev frtjust i den direkt! Nu har jag lite frgor om den som jag skulle vilja ha svar p:

-Vad r det fr skillnad p iPod Touch och iPod Touch 2d Generation?

-Det finns ju en massa "Apps" att kpa. Kan man p ngot stt ladda ner dessa gratis?

-Vad r jailbreak?

-Hur bra r det trdlsa internetet och hur lngt rcker det?

-Finns det ngon enkel lsning att fra ver musik samt film frn iPoden till datorn eller har de tagit bort det skyddet nu?

-Kan man streama till Poden, till exempel om jag har den inkopplad via hrlursingngen till en aktiv hgtalare och streamar frn iTunes, t.ex radio?

-Vad kan man gra fr andra roliga saker som kanske inte r s mainstream? Tipsa grna!

Skulle bli vldigt glad om ngon ville svara p dessa frgor!

Tack!

Konn
Citera
2009-05-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Hejsan!

Jag testade denna finfina pryl idag fr frsta gngen och blev frtjust i den direkt! Nu har jag lite frgor om den som jag skulle vilja ha svar p:

-Det finns ju en massa "Apps" att kpa. Kan man p ngot stt ladda ner dessa gratis?

-Vad r jailbreak?

-Finns det ngon enkel lsning att fra ver musik samt film frn iPoden till datorn eller har de tagit bort det skyddet nu?

-Kan man streama till Poden, till exempel om jag har den inkopplad via hrlursingngen till en aktiv hgtalare och streamar frn iTunes, t.ex radio?

-Vad kan man gra fr andra roliga saker som kanske inte r s mainstream? Tipsa grna!

Tack!

Konn

Tjabba!

Nr du jailbreakar din mobil s kan man sga att du lser upp den s att du kan spela och anvnda div funktioner.
http://rapidshare.com/files/81560779/Jailbreak.zip.html

nr du jailbreakat den kan du ven anvnda den som ett usb minne.
Citera
2009-05-11, 19:31
Medlem
Bonko86s avatar
Citat:
Hejsan!

Citat:

Det r lite olika saker. Den nya har inbyggd hgtalare, annan programvara och hgtalarknappar p vnstra sidan. Den r ven byggd i mer metall n frsta. Den r snyggare till att brja med, mer stilren och blnker vldigt kuligt

Citat:

Via AppStore dr du kper applikationerna finns det vldigt mnga LITE-versioner av allt som du kan ladda ner gratis. Har fr mig att man kan ladda ner fullversioner olagligt och lgga in med jailbreakade versioner. Har ej en egen jailbreakad version s vet inte hur det fungerar exakt.

Citat:
-Vad r jailbreak?

I stort sett att man byter operativsystem p den och sledes tar bort alla sprrar och gr den mottaglig fr egna programvaror och frbttringar.

Citat:

Har bara positiva erfarenheter. Hittar vldigt mnga WLAN dr jag bor, och man kan gott och vl st ute p gatan och surfa. Enligt olika tptest har jag ftt hastigheter upp till 6-7 mbit.

Citat:

Njea, det tror jag inte. Iaf inte via iTunes, mjligtvis tredjepartsprogram som apple inte officiellt stder.

Citat:
Bde ja och nej. via iTunes gr det ej att streama sdr, dock kan du kontrollera iTunes via iPoden om bda datorerna r i samma ntverk.

Du kan dock streama internetradio via WiFi, med olika applikationer. FStream r den bsta, som dessutom tillter att man lgger till egna ljud-strmmar.

Citat:

Ngra personliga favoriter r:
  • Google Earth
  • Facebook
  • xCube (Rubiks kub)
  • Labyrinth
  • Res i Stockholm (tidtabell fr SL)
  • IM+ Lite (Logga in p bland annat MSN och Skype)
  • FStream (fr att streama webbradio)
  • TV.nu (TV-guide helt enkelt)
  • My Football (ett fotbollsprogram som hller reda p en vldans massa info om bde svensk och internationell fotboll)
  • VLC Remote (styr VLC med ipoden som en fjrrkontroll)
  • Memory Stick (Anvnd ipoden som en minnessticka. Ladda upp filer till ipoden via webblsaren snabbt och smidigt)

Citat:

Tack!

Konn

Har du fler frgor s kr p

PS. Jag rekommenderar ej att du jailbreakar den eftersom garantin frsvinner och det r ca 50/50 om det fungerar. Har hrt lika mnga som har ftt det att fungera som jag har hrt att deras ipod aldrig mer har startat.
Senast redigerad av Bonko86 2009-05-11 kl. 19:33.
Citera
2009-05-11, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonko86
Det r lite olika saker. Den nya har inbyggd hgtalare, annan programvara och hgtalarknappar p vnstra sidan. Den r ven byggd i mer metall n frsta. Den r snyggare till att brja med, mer stilren och blnker vldigt kuligt

Via AppStore dr du kper applikationerna finns det vldigt mnga LITE-versioner av allt som du kan ladda ner gratis. Har fr mig att man kan ladda ner fullversioner olagligt och lgga in med jailbreakade versioner. Har ej en egen jailbreakad version s vet inte hur det fungerar exakt.

I stort sett att man byter operativsystem p den och sledes tar bort alla sprrar och gr den mottaglig fr egna programvaror och frbttringar.

Har bara positiva erfarenheter. Hittar vldigt mnga WLAN dr jag bor, och man kan gott och vl st ute p gatan och surfa. Enligt olika tptest har jag ftt hastigheter upp till 6-7 mbit.

Njea, det tror jag inte. Iaf inte via iTunes, mjligtvis tredjepartsprogram som apple inte officiellt stder.

Bde ja och nej. via iTunes gr det ej att streama sdr, dock kan du kontrollera iTunes via iPoden om bda datorerna r i samma ntverk.

Du kan dock streama internetradio via WiFi, med olika applikationer. FStream r den bsta, som dessutom tillter att man lgger till egna ljud-strmmar.

Ngra personliga favoriter r:
  • Google Earth
  • Facebook
  • xCube (Rubiks kub)
  • Labyrinth
  • Res i Stockholm (tidtabell fr SL)
  • IM+ Lite (Logga in p bland annat MSN och Skype)
  • FStream (fr att streama webbradio)
  • TV.nu (TV-guide helt enkelt)
  • My Football (ett fotbollsprogram som hller reda p en vldans massa info om bde svensk och internationell fotboll)
  • VLC Remote (styr VLC med ipoden som en fjrrkontroll)
  • Memory Stick (Anvnd ipoden som en minnessticka. Ladda upp filer till ipoden via webblsaren snabbt och smidigt)

Har du fler frgor s kr p

PS. Jag rekommenderar ej att du jailbreakar den eftersom garantin frsvinner och det r ca 50/50 om det fungerar. Har hrt lika mnga som har ftt det att fungera som jag har hrt att deras ipod aldrig mer har startat.

Tack fr svaren! Det hr lter jttebra!

Men jailbreak...

Det mste ju finnas ngot stt att restora den ifall den inte startar. I brjan av denna video: http://www.youtube.com/watch?v=HFEk_nt4ZtM str det:

Citat:
If you have any problems with your iPod while doing this jailbreak. All you have to do is put in DFU mode and restore it in iTunes.

Menar han om den skulle sluta fungera efter jailbreaket?

Vad r frdelarna respektive nackdelarna med jail- och icke jailbreakad Touch? Som jag frstr det s ska det g att fra ver musik frn Touch till dator hursomhelst nr man jailbreakat den. Som Sebbe sger s ska man kunna anvnda den som USB-minne. Inkluderas det jag sa?

Och vad r Cydia och hur fungerar det? Ansluter man till en server som lter en ladda hem olika apps?

Kunde man anvnda Skype? Kan man d allts ringa med iPod Touchen? Det skulle vara riktigt frckt!

Svara grna p dessa frgor!

Tack!

Konn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in