2009-04-12, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indic
Provat re-spring? Kanske ikonerna dyker p menyn d?
Re-spring? Jag testade att lgga in en annan spel mapp med .app de dykte upp i finder sedan i menyn fast jag kunde aldrig starta den vet ej varfr.
Citera
2009-04-12, 17:37
Medlem
Indics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desivle
Re-spring? Jag testade att lgga in en annan spel mapp med .app de dykte upp i finder sedan i menyn fast jag kunde aldrig starta den vet ej varfr.

Sk efter respring/re-spring i cydia eller installus/er. Den startar om ipoden, man mste ibland respringa fr att applikationen ska funka...
Citera
2009-04-12, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indic
Sk efter respring/re-spring i cydia eller installus/er. Den startar om ipoden, man mste ibland respringa fr att applikationen ska funka...

Har gjort det och inte kommit upp alls.
Men med Catogries en applikation som gr man kan stoppa in flera applikationer i nn mapp. S kunde jag vlja vad jag skulle stoppa in i Spel mappen d sg jag typ 6-7 ping pong och 3 ice hockey spel som jag har frskt installera.

Vad r det jag har rrt i WinSCP?
Jag skapade bara 1 downloads mapp i libary.
Citera
2009-04-13, 10:22
Medlem
bingobennys avatar
Ska man kpa en snhr eller iPhone, hmz.
Citera
2009-04-13, 11:29
Medlem
Fanjunkarens avatar
Nr jag surfar via Safari p min Touch (ej jailbreakad) och hittar en bild som jag vill spara, s blir kvalitn p den sparade bilden vldigt dlig? Endast ett ftal bilder blir i samma upplsning som originalet p hemsidan. Observera att detta gller bilder i alla storlekar, kan vara hgupplsta och lgupplsta.

Vad beror detta p och hur kan man lsa det?
Citera
2009-04-13, 14:36
Medlem
nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanjunkaren
Nr jag surfar via Safari p min Touch (ej jailbreakad) och hittar en bild som jag vill spara, s blir kvalitn p den sparade bilden vldigt dlig? Endast ett ftal bilder blir i samma upplsning som originalet p hemsidan. Observera att detta gller bilder i alla storlekar, kan vara hgupplsta och lgupplsta.

Vad beror detta p och hur kan man lsa det?

Det beror p att det r fel antal pixlar p bilden jmfrt med ipoden, om du googlar p t.ex iphone wallpaper och frsker spara en bild drifrn s blir den klar och fin. Detta beror p att den r anpassad till skrmens upplsning. Tror dock att dom gjorde ngot t detta i den nya 3.0 uppdateringen.
Citera
2009-04-13, 14:42
Medlem
nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desivle
Har gjort allt det dr, problemet r jag inte kan installera .ipa p min ipod.

Jag trodde man kunde installera .ipa med installer men de gick visst inte s jag installerade installulo lr vad de hette nu frn hackulo.us.

Jag installerar o allt men nr installationen r klar s kommer inte spelet p menyn, allts startsidan.
Du verkar vara ett riktigt jvla blbr, men jag ska hjlpa dig. Nr du laddar hem frn installouas ska du ALLTID, lyssna ALLTID vlja DOWNLOAD. Drefter trycker du p "Downloads" nere i huvudmenyn. Dr trycker du p filen du laddade hem, och sedan INSTALL. Drefter kommer en statusbar upp nere p skrmen, nr den r klar kommer du till downloads-sektionen igen, tryck d bara p HOME och p hemskrmen ligger din nya applikation.

Och till dig personligen.

1. Var inte s jvla naiv och frga p andra forum-sektioner om din jvla ipod touch fr ingen dr vet ngot om den. Dessutom har du snart spammat ner halva trden med samma frgor om och om igen. Du fr gra precis som alla andra och vnta p att ngon som KAN svara p din frga, svarar. Det ser s jvla skrpigt ut nr halva forumet skriver i trden att dom inte vet vad du ska gra.

2. Ls p ngon jvla gng sjlv, hur svrt kan det vara att googla eller ska p youtube. Jag tror inte du r s jvla inkompetent som du utger dig fr att vara. Du fr g den hrda vgen som alla andra, man kan inte alltid f ett jvla facit i hand och spamma fr att ingen rkar ha ett sdant.

PUSS
Citera
2009-04-13, 16:24
Medlem
moliss avatar
Jag fr inom en timme hem en ipod touch. Tnkte jailbreaka den. Ngon som skulle vilja informera mig om lite lnkar och s? Och vad jag kan gra nr jag jailbreakat den. Har hrt att man kan rka bricka den men sedan bara resetta den? Funkar det? Och hur stor r chansen att den brickas?

Mvh molis
Citera
2009-04-13, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molis
Jag fr inom en timme hem en ipod touch. Tnkte jailbreaka den. Ngon som skulle vilja informera mig om lite lnkar och s? Och vad jag kan gra nr jag jailbreakat den. Har hrt att man kan rka bricka den men sedan bara resetta den? Funkar det? Och hur stor r chansen att den brickas?

Mvh molis

Ocksa intresserad, letar runt som f*n efter sidor men finner inget nyttigt.

Versionen ar 2.1.1, utifall det skulle hjalpa.
Citera
2009-04-13, 23:29
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Goder afton.

Det jag undrar r vad "Gruppering" innebr? Nr man hgerklickar p en lt och klickar sig vidare p info dr man skriver in artist mm. s kan man skriva in en gruppering. Vad ska detta tjna till?

Tack.
Citera
2009-04-13, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Ocksa intresserad, letar runt som f*n efter sidor men finner inget nyttigt.

Versionen ar 2.1.1, utifall det skulle hjalpa.
Sitter nu och skriver frn min jailbreakade iPod touch har dock inte kommit p hur jag ska fra ver nedladdade program men det blir en frga till imorgon. Godnatt FB!
Citera
2009-04-13, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigdaddy
Sitter nu och skriver frn min jailbreakade iPod touch har dock inte kommit p hur jag ska fra ver nedladdade program men det blir en frga till imorgon. Godnatt FB!

Jovisst, surfa funkar ju, men ladda ned apps ar ju problemet.

Har du , aa och pa din?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in