2009-03-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Vad vill du lgga in?
Sugen p lite emulatorer och teman. Spela har jag fixat nu
Citera
2009-03-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedious

finns en guide nr du ppnar cydia, om hur du ska kunna flytta ver filer.
Citera
2009-03-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteltux
finns en guide nr du ppnar cydia, om hur du ska kunna flytta ver filer.

Du kanske ska lra dig lsa lite innan du kommenterar?
Citera
2009-03-15, 11:55
Medlem
Stormfires avatar
Citat:

Ah, okej. Teman har du i Cydia, g in dr och installera Winterboard, sedan gr det att ladda hem bakgrunder, etc, fr det. Kolla in den hr sidan, tror den kanske kan frklara det bttre.

http://www.hackthatphone.com/20/them...nterboard.html

Det finns flera typer av emulatorer. Jag har inte testat de senaste versionerna, men de borde vl vara hyffsat stabila nu. Du har fr Gameboy, Gameboy Advance, Super Nintendo, Playstation 1, Sega Genesis, NEC Turbo, Mame och MacOS.

Mer info hr: http://www.zodttd.com/wiki/index.php/Main_Page

Ifall du gr in under Games i Cydia hittar du gameboy4iphone, genesis4iphone, gpSPhone, mame4iphone, NES, Psx4iphone, Snes4iphone och Temper4iphone.

Sist jag anvnde mig av en gameboy-emulator var man tvungen att kopiera in en fil till iPhonen, fr att kunna spela spelen, sedan mste man ven kopiera in alla spelen till iPhonen. Det hr gr man via DiskAid om man vill ha det enkelt fr sig. D r det bara att dra ver filerna till rtt mapp s r det klart.

Str nog mer om det p den dr sidan tror jag.
Citera
2009-03-15, 11:59
Medlem
Citat:
Du kanske ska lra dig lsa lite innan du kommenterar?

frgan var ju frn grunden att du vill ha versaker frn datorn, s trodde att du velade det
Citera
2009-03-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteltux
frgan var ju frn grunden att du vill ha versaker frn datorn, s trodde att du velade det
Ja, frn datorn till iPoden, utan wifi och Cydia.. Eller r det jag som r borta nu
Citera
2009-03-15, 12:22
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ja, frn datorn till iPoden, utan wifi och Cydia.. Eller r det jag som r borta nu

Jaha... men man mste anvnda Cydia fr att kunna f hem emulatorer/teman.

Via datorn/kabeln kan du endast installera officiella saker, ex program och spel som du laddat hem och installerar via iTunes.
Citera
2009-03-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Jaha... men man mste anvnda Cydia fr att kunna f hem emulatorer/teman.

Via datorn/kabeln kan du endast installera officiella saker, ex program och spel som du laddat hem och installerar via iTunes.

Jag drog hem spel frn tpb och lade in p Ipoden, funkade fint. Man behvde bara anvnda nt program och erstta en fil frst. Tnkte att det borde ju g med emulatorer och snt ocks?
Citera
2009-03-15, 12:40
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Jag drog hem spel frn tpb och lade in p Ipoden, funkade fint. Man behvde bara anvnda nt program och erstta en fil frst. Tnkte att det borde ju g med emulatorer och snt ocks?

Jo, det skulle g om det var ett program frn Appstore.

Apple tillter tyvrr inte teman, emulatorer, etc. S fr att anvnda dem mste man anvnda ett 3rd party program som kallas Cydia, Cydia samlar alla program som inte fungerar via Appstore eller iTunes. Lite synd.

Eller ja... om du gick in direkt p hrddisken och kopierade ver mappen till programmet?
D borde det g, fast jag r osker p hur man fr tag i filerna till programmet d, men p ett eller annat stt.
Citera
2009-03-15, 12:52
Medlem
Citat:

ladda ner nes via cydia och sen ppnar du det s ser du vilken sk vg du har fr att emulatorn ska hitta filerna.

ladda ner iPhone browser till datorn http://code.google.com/p/iphonebrowser/ "r till iphone men funkar skert till ipod touch"

ppna iphonebrowser sen s letar du upp mappen dr NES sa att du ska ha spelen och s stopper du in dom dit sen s ska NES hitta dom.

med teman s gr du bara in i cydia och gr till sections och gr ner till themes complete och tittar vad du vill ha dr.
Citera
2009-03-15, 16:14
Medlem
Citat:

Kan du frklara hur du gjorde vilket program du anvnde och vilken fil man ska erstta ?
Citera
2009-03-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffe94
Kan du frklara hur du gjorde vilket program du anvnde och vilken fil man ska erstta ?

Hittade en torrent p tpb, vet inte om man fr lnka till snt hr..

Top 10 Paid Applications [iPhone - iPod Touch] [11.March.2009] heter den iaf

b) You can do it with data cable:
REMEBER to see what's you Firmware (Settings > General > About) (2.1, 2.2 or 2.2.1) - Copy the correct file from Crack folder into your iPhone

- Connect iPhone/iPod to your PC
- Start iFunBox application from "Crack" folder
- Navigate to Raw File System > System > Library > PrivateFrameworks > MobileInstallation.framework
- Backup the file "MobileInstallation", just rename it to "MobileInstallation.bak" or copy it to your computer.
- Copy the patched Mobileinstallation file from "Crack" folder there (Drag & Drop or Copy & Paste)
- REBOOT iPhone/iPod

3. Now download one free official app from the Appstore
- Install cracked Applications by Drag & Drop into iTunes or by double clicking them and Sync with your iPhone/iPod Touch !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in