2010-07-04, 20:07
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umpata
hejsan har en ipod touch 8gb men har problem med mitt wi-fi, jag hittar inte mitt trdlsa internet hemma men hoss en polare s funkar det utmrkt,

kan det bero p att han har en mac router och jag har en D-Link?

Bara fr att han har en Mac router och du har en D-Link router s ska det inte spela ngon roll.
Det r svrt att svara p vad problemet r, men jag kan ge dig lite frslag p vad du kan gra.

Kan du ansluta andra datorer till routern?? Om inte s r det ngot fel p routern.
Har du provat att ha iPoden nda intill routern?? Om inte, prova.

Det r dom nda rden jag kan ge dig fr tillfllet. Men meddela grna om du har gjort eller nr du har gjort ovanstende.
Citera
2010-07-05, 00:07
Medlem
umpatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Bara fr att han har en Mac router och du har en D-Link router s ska det inte spela ngon roll.
Det r svrt att svara p vad problemet r, men jag kan ge dig lite frslag p vad du kan gra.

Kan du ansluta andra datorer till routern?? Om inte s r det ngot fel p routern.
Har du provat att ha iPoden nda intill routern?? Om inte, prova.

Det r dom nda rden jag kan ge dig fr tillfllet. Men meddela grna om du har gjort eller nr du har gjort ovanstende.

har prvat bda...
Citera
2010-07-05, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Ok, jag har nu malt igenom trden och har tv frgor som jag inte hittar svar p:

Hur bra fungerar rststyrningen?

Finns det ngra fjrrkontroller ute p marknaden, s att man kan styra Touchen utan att behva plocka fram den i tid och otid?
Anvnder sllan rststyrningen. Fjrrkontrollen har redan alla kommandon... dubbelklicka fr nsta lt, trippelklicka fr frgende, en gng fr paus/spela o.s.v.
Citera
2010-07-05, 06:02
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Anvnder sllan rststyrningen. Fjrrkontrollen har redan alla kommandon... dubbelklicka fr nsta lt, trippelklicka fr frgende, en gng fr paus/spela o.s.v.

Men d r man vl fast med originalhrlurarna? Finns det ingen fjrr dr man kan koppla in egna och bttre lurar?
Citera
2010-07-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Men d r man vl fast med originalhrlurarna? Finns det ingen fjrr dr man kan koppla in egna och bttre lurar?
Hr r en fjrrkontroll med 3,5 mm http://www.macoteket.se/Categories/i...rd1215238.aspx
Citera
2010-07-07, 16:10
Medlem
Lyckas inte lgga till xsellize repo (cydia.xsellize.com), r det ngon som har den Neutraface (all caps) Fontswap-fonten som finns dr? Har en annan men den r mindre och lite oklarare.
Citera
2010-07-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatic
Misstnker att detta r fel trd men hoppas att ngon kan hjlpa mig nd. Det r s att jag har problem med att koppla upp mig p mitt trdlsa ntverk genom iPoden. Har kunnat gra det i evigheter men de senaste dagarna s har det inte fungerat. Det var min kusin som lnade den ochnr jag fick tillbaka den s funkade det inte lngre. Ngon som vet vad problemet r?

Har ftt samma problem, d v s jag kan koppla upp mig p ntverket men sedan frsvinner anslutningen efter sisdr 10 sek. Problemen brjade igr utan att jag installerade eller gjorde ngot srskilt. Ngon som har frslag p lsning?
Citera
2010-07-08, 19:53
Medlem
Ngot s sjukt som att jag hittade en iPod touch hnde mig idag p jobbet, vi river ur en gammal skola..

Fungerar utmrkt, gr att koppla upp sig och komma ut p Safari osv. Enda problemet r att jag inte kan ladda ner appar och komma in p youtube. Fr att gra detta mste den uppdateras. Mste jag ha datasladd fr det? Och fr att ladda ner appar, mste jag ha ett iTunes-konto d? Fr ta och infrskaffa mig det.
Citera
2010-07-09, 12:26
Medlem
umpatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umpata
hejsan har en ipod touch 8gb men har problem med mitt wi-fi, jag hittar inte mitt trdlsa internet hemma men hoss en polare s funkar det utmrkt,

kan det bero p att han har en mac router och jag har en D-Link?

Det r problem med min router man jag kan komma t mitt internet frn en en brbar dator, och en annan mobil men inte Ipoden,

ingen som har haft samma problem?

har en D-Link DIR-600

EDIT: har fixat det fick g in i routern och gra ngon instllning
Senast redigerad av umpata 2010-07-09 kl. 12:35.
Citera
2010-07-10, 10:09
Medlem
Ode-Ns avatar
Testar att frga hr, i hopp om svar.

Nn som vet vad en itouch 3g 64gb kostar p mediamarkt? Ntterna vill ju inte skriva sina priser p hemsidan
Citera
2010-07-11, 19:24
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Testar att frga hr, i hopp om svar.

Nn som vet vad en itouch 3g 64gb kostar p mediamarkt? Ntterna vill ju inte skriva sina priser p hemsidan

Jag kollade p pricerunner, men Mediamarkt fanns inte med. S troligtvis har dom den inte.
Men varfr kpa den dr nr du kan kpa den p ngot annat stlle som har priset p sin hemsida.
Ipod Touch G3 64GB priser p Pricerunner.se
Senast redigerad av Quwerrt93 2010-07-11 kl. 19:28.
Citera
2010-07-12, 07:38
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Jag kollade p pricerunner, men Mediamarkt fanns inte med. S troligtvis har dom den inte.
Men varfr kpa den dr nr du kan kpa den p ngot annat stlle som har priset p sin hemsida.
Ipod Touch G3 64GB priser p Pricerunner.se
N, dom lgger ju inte ut sina priser, utan tycker att man ska komma och kolla sjlv i affren :/.
Mjo visst kan man ju kpa frn annat stlle, bara att MM ska ju vara billiga sger dom, och var nyfiken p om det var s billigt verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in