2007-09-18, 17:11
Medlem
anss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
2 r r det vl? Fast handlar man i Applestore kringr de den lagen genom att frsljningen inte sker i Sverige, eftersom servern str p annat stlle (USA?).

Garanti r ngot som tillverkaren sjlv bestmmer ver, dock har du alltid 3rs reklamationsrtt p ursprungliga fel (som kanske inte mrks frens efter ex 2-3 r).
Citera
2007-09-18, 18:09
Medlem
frosses avatar
Hoppas verkligen dom fixar Touchens display, vill inte f hem en defekt jvel.
Citera
2007-09-18, 20:01
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Hoppas verkligen dom fixar Touchens display, vill inte f hem en defekt jvel.
Detta r vl ett isolerat problem med tidiga US-leveransen?
Det r ocks mnga som ftt Touch utan problemskrm.
Enligt en "skrmexpert" p Apples forum r det ett av antireflexlagren som krnglar och att det r begrnsat till tidiga ex.
r nog inga problem p de som kommer hit 28e
Citera
2007-09-18, 20:48
Medlem
hur kan s mnga ha touch redan ?? skulle inte den slppas 28e ver hela vrlden ?
Citera
2007-09-18, 21:09
Medlem
TGGs avatar
r det ngon som vet om det r ngon skillnad p den touchen man kan kpa i USA och den svenska, farsan ska nmligen ka ver till staterna och kpa en t mig, det finns vl inte ngra nackdelar med det, garantin r global och priset r mycket lgre? Ingr tangentbordslayouter osv.?
Citera
2007-09-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anså
Garanti r ngot som tillverkaren sjlv bestmmer ver, dock har du alltid 3rs reklamationsrtt p ursprungliga fel (som kanske inte mrks frens efter ex 2-3 r).
Fast de frsta 6 mnaderna r det fretagets ansvar att antingen byta om man hvdar konsumentkpslagen, eller bevisa att produkten r anvnd p ett felaktigt stt. Efter det r det kundens ansvar att bevisa att det r ett produktionsfel.
Citat:
Ursprungligen postat av Haggemannen
hur kan s mnga ha touch redan ?? skulle inte den slppas 28e ver hela vrlden ?
Den har smygslppts p en del Apple-affrer (fysiska, inte internet) Over There.
Citat:
Ursprungligen postat av TGG
r det ngon som vet om det r ngon skillnad p den touchen man kan kpa i USA och den svenska, farsan ska nmligen ka ver till staterna och kpa en t mig, det finns vl inte ngra nackdelar med det, garantin r global och priset r mycket lgre? Ingr tangentbordslayouter osv.?
Priset ska vl vara det enda som skiljer, hrdvarumssigt r det samma. Alla tangentbordslayouter ska tydligen ing ocks enligt de reviews som tar upp det.
Citera
2007-09-18, 21:51
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Detta r vl ett isolerat problem med tidiga US-leveransen?
Det r ocks mnga som ftt Touch utan problemskrm.
Enligt en "skrmexpert" p Apples forum r det ett av antireflexlagren som krnglar och att det r begrnsat till tidiga ex.
r nog inga problem p de som kommer hit 28e
Men ponera att de leveranser som har skeppats till europa kanske r av samma "produktionsrunda" som de frsta som slpptes i USA nu i dagarna. Det bdar inte bra.
Citera
2007-09-18, 22:12
Medlem
Citat:
Men ponera att de leveranser som har skeppats till europa kanske r av samma "produktionsrunda" som de frsta som slpptes i USA nu i dagarna. Det bdar inte bra.
Tough shit, men om en Apple-representant sagt vad felet beror p s ska det vl inte vara ngra problem att f den utbytt, jvligt tradigt att det kommer ta massa extra tid bara.
Citera
2007-09-18, 22:19
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastant
Tough shit, men om en Apple-representant sagt vad felet beror p s ska det vl inte vara ngra problem att f den utbytt, jvligt tradigt att det kommer ta massa extra tid bara.
Han var vl inte en Apple-representant? Han var vl bara en kille som jobbade med LCD-skrmar och frskte frst sig p och frklara vad som kan ha gtt snett.

Det svider i mitt hjrta nr jag sger att jag antagligen kommer vnta ngra veckor innan jag inhandlar mig en touch.
Citera
2007-09-18, 22:44
Medlem
Citat:
Han var vl inte en Apple-representant? Han var vl bara en kille som jobbade med LCD-skrmar och frskte frst sig p och frklara vad som kan ha gtt snett.
Woops, my bad. Lste ett tidigare inlgg lite fr snabbt.
Citera
2007-09-19, 00:09
Medlem
TGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastant
Priset ska vl vara det enda som skiljer, hrdvarumssigt r det samma. Alla tangentbordslayouter ska tydligen ing ocks enligt de reviews som tar upp det.

Naajs, Tack fr infon nu blir det bara till att vnta tills den 8:nde oktober d han ker dit
Citera
2007-09-19, 16:17
Medlem
tarzzans avatar
Det r ju en skit bra funktion med iTuners men vet ngon om ifall det skulle g att ansluta till ngon pirat server istllet som man kan ladda ner musiken ifrn? Fast det kanske r lite tidigt att ta fram nu men jag tnkte bara ifall de frekom till iPod Phone fr d borde det ju att komma till iPod Touch med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in