Citat:
Ursprungligen postat av SizoR
Tjena alla flashbackare , kpte en ipod touch igr och brjar lra knna den mer och mer. Jag har hrt att man kan ladda ner grejer frn app store och nr jag gr in via Wi-fi n p touchen s mste man ha ett inloggningsnamn och nr jag ska skapa en ny anvndare s mste man ha kreditkorts nr. m.m vilket jag tycker r jvligt ondigt och tnker nu jailbreaka den.
S , jag undrar om ngon dr ute skulle kunna vara skit schyst och skrapa ihop en simpel instruktion p svenska helst d jag inte r s bra p engelska.
Skulle ocks vilja veta vad Cydia och Installer app gr ocks.
Tack p frhand , gr mig inte besviken nu flashback

Det r absolut vrt att registrera sig p Apple, d fr du tillgng till program som bde r gratis och de som kostar. Finns massvis av kanonbra apps dr ute som r helt gratis, frn Appstore. Apple kommer inte att rensa ditt konto och springa ivg med pengarna, s du kan vara lugn.
Jailbreak gr bl a s att du kan ladda hem ".ipa" filer, de r samma som de du kper frn appstore. Ifall du har jailbreakat din iPod kan du d installera dessa utan att betala. Krver att du jailbreakar + crackar mobilefirmware, men det r ganska ltt. Hinner inte skriva ihop en guide nu dock.
Ska finnas en del p svenska ocks. Kan sga snabbt att du anvnder Quickpwn fr att jailbreaka. Krver ven ett firmware (uppdateringsfil) som du laddar hem frn Piratebay. (Versionen du behver beror p om du har nya eller gamla iPod).
Googla lite och se om du hittar ngot om Quickpwn, jailbreak 2.1, etc.