2008-09-22, 21:03
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaoffe
Har ett problem p min ipod nu.. Har tankat hem ngra free apps frn app store och allting funkar finfint, tills idag. Jag startar appen men dom stngs ner direkt. Det funkar att terstlla telefonen men d kommer problemet tillbaka om ngon dag. Desutom s nr jag byter lt flera gnger i rad s blir media spelarn jtte seg men om jag stnger ner ipod och startar den igen s funkar det igen :s

Ngon som vet hur man fixar problemet? Jag har version 2.1.1. Hittar inte nummret till supportern p apples hemsida heller, ngon som kan det?

Det blir s om man har fr mnga program installerade (6 sidor+). Kan ven bero p firmwaret. Apple har haft en del problem med vissa firmware som gr att ngra/alla program krashar.

Jag anvnder version 2.1 just nu och den fungerar fint.
Citera
2008-09-22, 21:27
Medlem
grasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.O
finns den gamla touch kvar i butikerna, eller har dom bytt ut hela sortimentet nu nr den nya har kommit? tnkte att den gamla kanske r prisvnligare..

Det finns beggade fr runt 1500 i mngder.
Kolla blocket och tradera.
Citera
2008-09-22, 22:11
Medlem
Stormfires avatar
Vad ska man ha fr instllningar nr man konverterar en film fr att den ska bli s bra som mjligt? Bitrate, etc?

Har konverterat ett par filmer tidigare, men jag tycker att ljudet sakta brjar "lagga efter" en halvtimme eller s in i filmen. Dvs, man hr ljudet innan personen ppnar munnen eller tvrtom.
Citera
2008-09-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Det blir s om man har fr mnga program installerade (6 sidor+). Kan ven bero p firmwaret. Apple har haft en del problem med vissa firmware som gr att ngra/alla program krashar.

Jag anvnder version 2.1 just nu och den fungerar fint.

Jag har under 1 sida s det r troligtvis inte av verbelastning. Jag har 2.1.1. Kan man nergradera till 2.1 p ngot vis? Har mrkt nu ocks att det har brjat lagga mera nr man skiftar mellan fullscreen och vanligt.
Citera
2008-09-22, 22:35
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaoffe
Jag har under 1 sida s det r troligtvis inte av verbelastning. Jag har 2.1.1. Kan man nergradera till 2.1 p ngot vis? Har mrkt nu ocks att det har brjat lagga mera nr man skiftar mellan fullscreen och vanligt.

Jo, det ska g. Bara att hlla in shift och trycka p terstllnings-knappen. Sedan kan du vlja ett eget firmware frn hrdisken.

Ska g att ladda hem iPod Touch 2.1 Firmware frn Pirate Bay, etc. Den heter "iPod1,1_2.1_5F137_Restore...".

iPhone 1.1 = Gamla iPod
iPhone 2.1? = Nya Ipod

2.1 = Firmware

S ifall du har en ny iPod Touch mste du istllet ladda hem den hr filen: "iPod2,1_2.1..."
Senast redigerad av Stormfire 2008-09-22 kl. 22:39.
Citera
2008-09-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Jo, det ska g. Bara att hlla in shift och trycka p terstllnings-knappen. Sedan kan du vlja ett eget firmware frn hrdisken.

Ska g att ladda hem iPod Touch 2.1 Firmware frn Pirate Bay, etc. Den heter "iPod1,1_2.1_5F137_Restore...".

iPhone 1.1 = Gamla iPod
iPhone 2.1? = Nya Ipod

2.1 = Firmware

S ifall du har en ny iPod Touch mste du istllet ladda hem den hr filen: "iPod2,1_2.1..."

Okej tack, hittade en p PB men tveksam p om den funkar, sg ngra komments om den nr jag skte p google och det verkar vara flera som har ftt en Error 6. Desutom s tankar jag i 8 kb/s
Citera
2008-09-23, 19:46
Medlem
Kan inte Ngot Om Ipod Touch... Ska kpa en Hur vet man om det r Frsta eller andra generationen ?
Citera
2008-09-23, 19:50
Medlem
corpulentcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddy_eboy
Kan inte Ngot Om Ipod Touch... Ska kpa en Hur vet man om det r Frsta eller andra generationen ?

Andra generationens har volymkontroll p sidan och mer rundad baksida.
Citera
2008-09-24, 13:50
Medlem
nn som kan ge mig ngra bra sources med massa apps och spel? helst via Cydia .. gr bra via installer ocks!

Tack i frhand!!
Citera
2008-09-24, 13:56
Medlem
Hgerkroks avatar
fick ntligen hem min igr! o fan va njd jag r med mitt kp
Citera
2008-09-24, 21:07
Medlem
Jailbreak 1st gen 2.1

Tjena alla flashbackare , kpte en ipod touch igr och brjar lra knna den mer och mer. Jag har hrt att man kan ladda ner grejer frn app store och nr jag gr in via Wi-fi n p touchen s mste man ha ett inloggningsnamn och nr jag ska skapa en ny anvndare s mste man ha kreditkorts nr. m.m vilket jag tycker r jvligt ondigt och tnker nu jailbreaka den.

S , jag undrar om ngon dr ute skulle kunna vara skit schyst och skrapa ihop en simpel instruktion p svenska helst d jag inte r s bra p engelska.

Skulle ocks vilja veta vad Cydia och Installer app gr ocks.

Tack p frhand , gr mig inte besviken nu flashback
Citera
2008-09-24, 21:40
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SizoR
Tjena alla flashbackare , kpte en ipod touch igr och brjar lra knna den mer och mer. Jag har hrt att man kan ladda ner grejer frn app store och nr jag gr in via Wi-fi n p touchen s mste man ha ett inloggningsnamn och nr jag ska skapa en ny anvndare s mste man ha kreditkorts nr. m.m vilket jag tycker r jvligt ondigt och tnker nu jailbreaka den.

S , jag undrar om ngon dr ute skulle kunna vara skit schyst och skrapa ihop en simpel instruktion p svenska helst d jag inte r s bra p engelska.

Skulle ocks vilja veta vad Cydia och Installer app gr ocks.

Tack p frhand , gr mig inte besviken nu flashback

Det r absolut vrt att registrera sig p Apple, d fr du tillgng till program som bde r gratis och de som kostar. Finns massvis av kanonbra apps dr ute som r helt gratis, frn Appstore. Apple kommer inte att rensa ditt konto och springa ivg med pengarna, s du kan vara lugn.

Jailbreak gr bl a s att du kan ladda hem ".ipa" filer, de r samma som de du kper frn appstore. Ifall du har jailbreakat din iPod kan du d installera dessa utan att betala. Krver att du jailbreakar + crackar mobilefirmware, men det r ganska ltt. Hinner inte skriva ihop en guide nu dock.

Ska finnas en del p svenska ocks. Kan sga snabbt att du anvnder Quickpwn fr att jailbreaka. Krver ven ett firmware (uppdateringsfil) som du laddar hem frn Piratebay. (Versionen du behver beror p om du har nya eller gamla iPod).

Googla lite och se om du hittar ngot om Quickpwn, jailbreak 2.1, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in