2007-08-29, 09:21
Medlem
carradine//
Du försöker bara utgöra dig för att vara ett rövhål.
För alltid är det någon som ska gå emot strömmen och "tycka vad jag vill".

En sjukt tragisk händelse kan vi väl alla skriva under på. Och jag vill verkligen inte ha ett samhälle där vissa klädstiler ska vara anledningar för dödsmisshandlar. Det finns många sjuka as i England, och snart måste väl identiteterna på dessa läckt ut? Dräng-Erik, är du uppdaterad?
Citera
2007-08-29, 09:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teflon
ja det är det om man ser ut så där,ska man va avikande får man väll ta konsekvenserna,smma som om du e dragqueen får du skylla dej själ om man sparkari in tänderna på dej
Det var fruktansvärt barnsligt skrivit,man skall väl för fan inte bli ihjälslagen för sitt utseende?
Att det sedan finns så intoleranta o insnöade idioter som anser det är bara att beklaga.
Citera
2007-08-29, 09:56
Medlem
Hullabaloo87s avatar
Vet inte om gothare har någon övergripande politik de borde bli mördade för, men jag tycker att det är hemskt att de blev mördade för att de var gothare.... Kan inte tillföra mycket mer... Hoppas killen får ett bra fortsatt liv...

*sen tycker jag inte att det är tabu att slå kvinnor om de slår mig först...
Citera
2007-08-29, 10:35
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Jag tycker mest det är du som beter dig som en kärring när folk säger emot dig, eller eventuellt som en liten unge i trotsåldern som alltid ska tycka mitt emot bara för sakens skull.
In din värld är tydligen etik,moral och empati något negativt, för oss som lever i verkligheten är det något positivt.
Empati är något jag använder för nära och kära, jag har varken lust eller tårar över till att sitta och gråta framför nyheterna så fort det presenteras att någon dött.
Jag har helt enkelt svårt för människor som helt till sig när någon de inte ens känner avlider.
Citat:
Ursprungligen postat av Alisa
Jaja,Du har dina åsikter och det kanske inte är samma sak. Men jag tycker ändå det hör ihop lite...
Om respekt är samma sak som människovärde så har du vid det här laget erkänt att du inte värderar alla människor lika mycket eftersom du inte respekterar alla människor lika mycket.
Citera
2007-08-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Man är en brölkärring för att man hellre känner empati med ett par svartklädda, vita nåldynor än andra människor.

Tja, för att använda din egen vokabulär - vad ska du göra åt saken då tönt?

Citat:
Alltså är alla lika värda enligt mig, TS föredrar dock vita engelsmän framför svarta afrikaner och startar gärna en snyfttråd om ett par vita människor som råkat illa ut men några tusen svarta är inget att starta en tråd om.

Men vad bra, då kan ju du snarta några nya trådar i någon annan del av Flashback (utrikes t.ex.?) om alla de afrikaner, irakier och alla andra icke-vita som du fäller krokodiltrårar över här, så ska jag garanterat skriva där och gnälla över det meningslösa dödandet.
Men här diskuterar vi dådet i Bacup
Citera
2007-08-29, 11:33
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Helt korrekt.

Gothare är inga höjdare och ibland måste man ju se vilka det är som pissar i brallan när man inte vill bjuda på te och kakor och prata om känslor för människor man aldrig träffat eller pratat med.

Hittils har vi följande brölkärringar (in order of appearance):
Vrövhål
Dräng-Erik
Alisa
Herr Lindholm
Darklands

Ett fint litet gäng som inte tål att någon uttalar sig negativt om personer som dött, speciellt om det handlar om kritvita människor som gillar att klä ut sig till Bläckplumpen.
De sitter säkerligen hemma och gråter ikapp med rapporterna om nya självmordsbomber i mellanöstern.

Jag tror folk mer reagerar på ditt sätt att skriva. Är ju lite troll-varning från din sida i den här tråden.

Personligen så hakar jag inte upp mig på så många stilar. Popluder är väl ett undantag, men jag kan fortfarande prata och respektera en sådan individ. Nu vet jag inte om du ens är seriös i den här tråden, men väljer du att basera en åsikt på grund av någons val och icke val av utseende så är du väldigt trångsynt.
Citera
2007-08-29, 11:33
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Tja, för att använda din egen vokabulär - vad ska du göra åt saken då tönt?
Jag ska väl inte göra nåt, det är snarare du som ska göra något åt dig själv, att vara en brölkärring är inget att vara stolt över.
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Men vad bra, då kan ju du snarta några nya trådar i någon annan del av Flashback (utrikes t.ex.?) om alla de afrikaner, irakier och alla andra icke-vita som du fäller krokodiltrårar över här, så ska jag garanterat skriva där och gnälla över det meningslösa dödandet.
Men här diskuterar vi dådet i Bacup
Där sa du det, hela denna tråden är krokodiltårar och jag är inte en av de som gråter så varför skulle jag starta en tråd om afrikaner?
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Jag tror folk mer reagerar på ditt sätt att skriva. Är ju lite troll-varning från din sida i den här tråden.

Personligen så hakar jag inte upp mig på så många stilar. Popluder är väl ett undantag, men jag kan fortfarande prata och respektera en sådan individ. Nu vet jag inte om du ens är seriös i den här tråden, men väljer du att basera en åsikt på grund av någons val och icke val av utseende så är du väldigt trångsynt.
Alla baserar sina åsikter på utseende, det är ett välkänt faktum att en person gör en psykologisk "mall" baserad på erfarenheter från personer som liknar den nya personen, från denna mall dras vissa åsikter som även dessa kommer från tidigare erfarenheter.
Det kallas intuitiv intelligens.

Mina tidigare erfarenheter av gothare är att de är uppmärksamhetssökande nollor som inte är förtjänar någon av min respekt.
Citera
2007-08-29, 15:54
Medlem
Alisas avatar
........
Citera
2007-08-29, 16:01
Medlem
Alisas avatar
Raderat
Citera
2007-08-29, 18:01
Bannlyst
Vi kanske skulle döpa om den här tråden till "Carradine gör bort sig, och är oförmögen att inse det"?

Jag tycker att någon mod borde ha varit inne och rensat lite vid det här laget... Den filosofiska debatten kring huruvida man förtjänar att torteras ihjäl för att man klär sig annorlunda kanske skullet tas i PI, I&I eller det rena nasseforat.
Citera
2007-08-29, 18:30
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Vi kanske skulle döpa om den här tråden till "Carradine gör bort sig, och är oförmögen att inse det"?

Jag tycker att någon mod borde ha varit inne och rensat lite vid det här laget... Den filosofiska debatten kring huruvida man förtjänar att torteras ihjäl för att man klär sig annorlunda kanske skullet tas i PI, I&I eller det rena nasseforat.
Vem har påstått detta?
Citera
2007-08-29, 19:09
Medlem
Citat:
Jag, jag, jag, jag...

För lite uppmärksamhet i verkliga livet? Tråden handlar inte om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in