Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-30, 21:18
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
VNV Nation dedikerade en sång till Sophie ~ Illusion.

Japp, vid Infest i Bradford 2007:

http://www.youtube.com/watch?v=-JWd-XRYVN4

Dock är låten inte skriven till henne, vilket många tror.

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Inte hört mycket från det bandet men den låten ska man kolla upp.

VNV Nation är ett fruktansvärt bra band, illusion är en stark och mycket vacker låt men annars inte så typisk för deras övriga musik.

Citat:
Ursprungligen postat av Sufferstream
Uppenbart att det var sandapor som hadde lite kul med icketroende.

Om du kallar 5 bleka brittiska chavs för "sandapor" så okej...
Citera
2008-12-31, 00:07
  #302
Medlem
Det verkar som om Storbritannien har ett oerhört allvarligt problem med dessa sorters kringstrykande rövarpack. Undrar om det kanske blir just Storbritannien som är först att återinföra dödsstraffet i EU? Vilken glad dag det skulle vara isåfall!
Citera
2008-12-31, 02:54
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Precis. Det gör en så mycket mer irriterad också. Önskar verkligen att man kunde få sparka ihjäl dem skyldiga själv eller slå ihjäl dem med batong, så att de får sitt straff. Jävla svartingar.
Du kanske borde se bilderna och namnen på snubbarna som gjorde detta, är ju vita grabbar hela bunten.
Citera
2008-12-31, 03:11
  #304
Avstängd
StateCollapses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoops
Du kanske borde se bilderna och namnen på snubbarna som gjorde detta, är ju vita grabbar hela bunten.

Såg det nu, ska vi slå vad att de var inspirerade av negrers våld?
Citera
2008-12-31, 15:35
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Såg det nu, ska vi slå vad att de var inspirerade av negrers våld?

Det är ingen hemlighet att även Storbritannien har problem med kriminella med ursprung i tredje världen inkl. Afrika, men annars torde UK vara unikt i den civiliserade västvärlden i och med att den egna infödda vita befolkningen är så begiven på grova våldsbrott. Det är ju framförallt gäng med chavs som utmärkt sig i samband med dödsmisshandelsfall, och dessa är ju till 99% infödda britter. Dessa behöver inte vara inspirerade av utomeuropeiskt slödder, då de har sitt eget infödda pack av fotbollshuliganer och andra ligister nära till hands som förebilder. Då är ju snarare negrer och mellanösternfolk mer civiliserade då de brukar använda stick- och skjutvapen i sina brott, se exempelvis på den våg av knivdåd som skakat London under året som gått

Det är också uteslutande brittiska chavs som ger sig på och hånar, misshandlar och i det här fallet mördar anhängare av alternativa subkulturer i UK. Jag inbillar mig inte att invandrare är mer toleranta, men de verkar generellt sett vara ointresserade av att ge sig på alternativa
__________________
Senast redigerad av Dräng-Erik 2008-12-31 kl. 15:39.
Citera
2009-01-01, 01:40
  #306
Medlem
HATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Moget, lilla negerälskare. Försvarar du negrer eller?
Men fattar du dåligt eller? Ingen av de som dödade tjejen var neger.
Citera
2009-01-01, 18:27
  #307
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Det är ingen hemlighet att även Storbritannien har problem med kriminella med ursprung i tredje världen inkl. Afrika, men annars torde UK vara unikt i den civiliserade västvärlden i och med att den egna infödda vita befolkningen är så begiven på grova våldsbrott. Det är ju framförallt gäng med chavs som utmärkt sig i samband med dödsmisshandelsfall, och dessa är ju till 99% infödda britter. Dessa behöver inte vara inspirerade av utomeuropeiskt slödder, då de har sitt eget infödda pack av fotbollshuliganer och andra ligister nära till hands som förebilder. Då är ju snarare negrer och mellanösternfolk mer civiliserade då de brukar använda stick- och skjutvapen i sina brott, se exempelvis på den våg av knivdåd som skakat London under året som gått

Det är också uteslutande brittiska chavs som ger sig på och hånar, misshandlar och i det här fallet mördar anhängare av alternativa subkulturer i UK. Jag inbillar mig inte att invandrare är mer toleranta, men de verkar generellt sett vara ointresserade av att ge sig på alternativa

Många vita britter, i såväl England som Skottland och även Irland, lever i vad man kan kalla social misär med västerländska mått mätt och det skapar frustrerade och aggressiva ungdomar som aldrig lärt sig vad empati innebär.

Folk jag känner på de brittiska öarna är alla rörande överens om att det är chavsen som är det absolut största orsaken till i princip allt oprovocerat våld. I Dublin t.ex. måste några tjejer jag känner ta taxi hem från stan eftersom de annars blir stenade och glasade och rånade i kvarteren de måste gå igenom. Av vita irländska kids i 10-15 årsåldern.
Samma gäller tjejer jag känner i Glasgow och Aberdeen o.s.v.

Jag tycker att man ser samma beteendemönster i socialt utsatta områden i Sverige som Rosengård och motsvarande områden i Stockholm och Göteborg och andra städer. Att det sen i Sverige av några idioter görs till ett ras/kulturellt problem och används för att sprida människofientlig propaganda är sorgligt. Det är samhällets och politikernas ansvar att inte skapa klasser som är så utanför som chavsen i Storbritannien eller invandrarkidsen i förorterna i Sverige.
Citera
2009-01-01, 18:44
  #308
Medlem
Mortys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Skitsnack. Chansen att det är en svartskalle (arab, neger, indier, paki) som begår ett sådant brott är betydligt större än att det skulle vara chav-snorungar.

Du hade förstås fel ditt lilla rasist-drägg, undra vad du kommer komma med för bortförklaringar din dumma jävel!

http://newsimg.bbc.co.uk/media/image...tharris226.jpg
Citera
2009-01-01, 20:29
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Många vita britter, i såväl England som Skottland och även Irland, lever i vad man kan kalla social misär med västerländska mått mätt och det skapar frustrerade och aggressiva ungdomar som aldrig lärt sig vad empati innebär.

Folk jag känner på de brittiska öarna är alla rörande överens om att det är chavsen som är det absolut största orsaken till i princip allt oprovocerat våld. I Dublin t.ex. måste några tjejer jag känner ta taxi hem från stan eftersom de annars blir stenade och glasade och rånade i kvarteren de måste gå igenom. Av vita irländska kids i 10-15 årsåldern.
Samma gäller tjejer jag känner i Glasgow och Aberdeen o.s.v.

Jag tycker att man ser samma beteendemönster i socialt utsatta områden i Sverige som Rosengård och motsvarande områden i Stockholm och Göteborg och andra städer. Att det sen i Sverige av några idioter görs till ett ras/kulturellt problem och används för att sprida människofientlig propaganda är sorgligt. Det är samhällets och politikernas ansvar att inte skapa klasser som är så utanför som chavsen i Storbritannien eller invandrarkidsen i förorterna i Sverige.

Det ligger förstås en del i det du säger, men jag tror inte att socioekonomisk bakgrund eller "klass" är den yttersta orsaken till varför vissa individer begår våldsbrott. Snarare är det så att vissa helt enkelt föds utan förmåga till en fungerande empatisk förmåga, oavsett om de nu är chavs som i det här fallet eller snorrika brats som i dödsmisshandeln på Kungsholmen. Brittiska chavs och deras gelikar är ofta spydiga och oförskämda, men sett i det stora hela är det ju ändå en försvinnande liten andel som ägnar sig åt potentiellt dödligt våld. Det krävs helt enkelt en fullblodspsykopat (och/eller en stor mängd alkohol + droger) för att stå och besinningslöst sparka och stampa en annan människa i huvudet (inte minst en försvarslös tjej), och då kan man inte sedan stå och skylla på en taskig uppväxt. Det illustreras ju inte minst i det här fallet där gängkompisar till gärningsmännen försökte avstyra misshandeln och sedan gav offren första hjälpen
Citera
2009-01-01, 21:42
  #310
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Det ligger förstås en del i det du säger, men jag tror inte att socioekonomisk bakgrund eller "klass" är den yttersta orsaken till varför vissa individer begår våldsbrott. Snarare är det så att vissa helt enkelt föds utan förmåga till en fungerande empatisk förmåga, oavsett om de nu är chavs som i det här fallet eller snorrika brats som i dödsmisshandeln på Kungsholmen. Brittiska chavs och deras gelikar är ofta spydiga och oförskämda, men sett i det stora hela är det ju ändå en försvinnande liten andel som ägnar sig åt potentiellt dödligt våld. Det krävs helt enkelt en fullblodspsykopat (och/eller en stor mängd alkohol + droger) för att stå och besinningslöst sparka och stampa en annan människa i huvudet (inte minst en försvarslös tjej), och då kan man inte sedan stå och skylla på en taskig uppväxt. Det illustreras ju inte minst i det här fallet där gängkompisar till gärningsmännen försökte avstyra misshandeln och sedan gav offren första hjälpen

Du har naturligtvis rätt och jag åsyftar givetvis inte att alla i den aktuella socioekonomiska gruppen, "chavs".
Men en självklar överrepresantation av den här typen av makabra, oprovocerade misshandlar finns klart och tydligt hos den brittiska underklassen såsom hos andra storstadsförortsgrupper av blandad etnicitet, om man jämför med medel- och övre medelklassområden eller rena överklassområden i de aktuella länderna. Antagligen delvis p.g.a. mobmentaliteten i.o.m. att stora grupper av ungdomar hänger ihop och slår dank och är frustrerade och några få drivande psykfall får igång några gränsfall då och då och tragiska dödsmisshandlar eller gruppvåldtäkter inträffar.
Citera
2022-08-24, 17:05
  #311
Medlem
SmokeFrees avatar
15 år sen idag RIP... Hennes Mamma dog i år med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback