2007-08-29, 00:46
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alisa
Men gud vad du tjatar om att pissa i brallan... Tjatkärring!!

Och nä jag gråter inte iheller. Tycker brottet är hemskt. Thats it.
Tjatkärring? Varför sitter du med en ordbok från 1930-talet?
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Om man är en "brölkärring" för att man känner empati och upprörs av vidriga brott så är jag mer än gärna en "brölkärring" för dig. Men låt oss då sitta och bröla hur mycket vi vill, så kan ju du slita dig från skärmen ett tag och kratta löv eller ngt annat vettigt
Nej.

Man är en brölkärring för att man hellre känner empati med ett par svartklädda, vita nåldynor än andra människor.

Jag har inte sett dig starta någon tråd om Darfur eller kriget i Irak - vad gör dessa vita människor så speciella att de är värda en tråd och din empati?
Citera
2007-08-29, 01:07
Medlem
Alisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Tjatkärring? Varför sitter du med en ordbok från 1930-talet?

Nej.

Man är en brölkärring för att man hellre känner empati med ett par svartklädda, vita nåldynor än andra människor.

Jag har inte sett dig starta någon tråd om Darfur eller kriget i Irak - vad gör dessa vita människor så speciella att de är värda en tråd och din empati?

Jaja, Kärring är du i alla fall.

Och förresten... Tror du inte att man kan känna empati för ALLA människor bara för att du inte kan det?
Alltså inklusive människor i Irak osv?
Bara för att man känner empati för dessa gothare ( som tråden handlar om) så betyder inte det att man inte kan känna empati för människor i Irak osv.
Tala om att dra slutsatser.
Citera
2007-08-29, 01:23
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Jaja, Kärring är du i alla fall.

Och förresten... Tror du inte att man kan känna empati för ALLA människor bara för att du inte kan det?
Alltså inklusive människor i Irak osv?
Bara för att man känner empati för dessa gothare ( som tråden handlar om) så betyder inte det att man inte kan känna empati för människor i Irak osv.
Tala om att dra slutsatser.
Jag väljer att inte känna empati med människor jag inte känner eller har haft kontakt med, detta för att det gör livet enklare än att gå runt och snyfta hela dagarna om folk som dör.

Alltså är alla lika värda enligt mig, TS föredrar dock vita engelsmän framför svarta afrikaner och startar gärna en snyfttråd om ett par vita människor som råkat illa ut men några tusen svarta är inget att starta en tråd om.
Citera
2007-08-29, 01:34
Bannlyst
Problemet, Carradine, är att vi inte är intresserade av din morbida livsåskådning. Kommentera fallet istället för att medvetet provocera. Du har sabbat tråden ju.
Citera
2007-08-29, 01:36
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Problemet, Carradine, är att vi inte är intresserade av din morbida livsåskådning. Kommentera fallet istället för att medvetet provocera. Du har sabbat tråden ju.
Jahaaa, jag missade ju den regeln:

Regel 1.08. Se till att allt du skriver är uppskattat och intressant för alla andra skribenter på forumet.

Så dum jag är!
Citera
2007-08-29, 01:55
Avslutad
Carradine säger mycket intressanta saker, var inte sånna gnällkärringar..

Klär man sig som ett lik så varför inte bli ett lik..

/Mvh
Citera
2007-08-29, 02:17
Medlem
Alisas avatar
Citat:
Jag väljer att inte känna empati med människor jag inte känner eller har haft kontakt med, detta för att det gör livet enklare än att gå runt och snyfta hela dagarna om folk som dör.

Alltså är alla lika värda enligt mig, TS föredrar dock vita engelsmän framför svarta afrikaner och startar gärna en snyfttråd om ett par vita människor som råkat illa ut men några tusen svarta är inget att starta en tråd om.

Jag tänkte egentligen inte kommentera mer. Men jag bara kände att jag måste gnälla lite mer. Moraltant o brölkärring som jag är.
Nu påstår du att ALLA människor är lika mycket värda för dig.
Men har du glömt hur många ggr du skrivit att Gothare förtjänar INGEN respekt.
Om man kan tycka så om en viss "grupp", Nä, då tycker man INTE att alla människor är lika värda.
Citera
2007-08-29, 02:39
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Jag tänkte egentligen inte kommentera mer. Men jag bara kände att jag måste gnälla lite mer. Moraltant o brölkärring som jag är.
Nu påstår du att ALLA människor är lika mycket värda för dig.
Men har du glömt hur många ggr du skrivit att Gothare förtjänar INGEN respekt.
Om man kan tycka så om en viss "grupp", Nä, då tycker man INTE att alla människor är lika värda.
Respekt och människovärde är två helt olika saker, försök inte få det till annat.
Citera
2007-08-29, 03:03
Medlem
Vrövhåls avatar
Citat:
Gothare är inga höjdare och ibland måste man ju se vilka det är som pissar i brallan när man inte vill bjuda på te och kakor och prata om känslor för människor man aldrig träffat eller pratat med.

Hittils har vi följande brölkärringar (in order of appearance):
Vrövhål
Dräng-Erik
Alisa
Herr Lindholm
Darklands

Ett fint litet gäng som inte tål att någon uttalar sig negativt om personer som dött, speciellt om det handlar om kritvita människor som gillar att klä ut sig till Bläckplumpen.
De sitter säkerligen hemma och gråter ikapp med rapporterna om nya självmordsbomber i mellanöstern.

Jag tycker mest det är du som beter dig som en kärring när folk säger emot dig, eller eventuellt som en liten unge i trotsåldern som alltid ska tycka mitt emot bara för sakens skull.
In din värld är tydligen etik,moral och empati något negativt, för oss som lever i verkligheten är det något positivt.
Citera
2007-08-29, 03:03
Medlem
Alisas avatar
Citat:
Respekt och människovärde är två helt olika saker, försök inte få det till annat.

Jaja,Du har dina åsikter och det kanske inte är samma sak. Men jag tycker ändå det hör ihop lite...
Citera
2007-08-29, 03:47
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
såna här emo brudar lever ofta väldigt ångestfyllda liv ändå, så jag tror det här var det bästa som kunde hända henne.

hon blev befriad från sitt patetiska liv , visst kanske på ett brutalt sätt, men ändå rättvist

Men förhelvete, stig ur epan och träffa nytt folk. Du vet inte ett skit.

På vilket sätt är det rättvist att bli mördad för sin klädstil?
Citera
2007-08-29, 09:13
Medlem
ja det är det om man ser ut så där,ska man va avikande får man väll ta konsekvenserna,smma som om du e dragqueen får du skylla dej själ om man sparkari in tänderna på dej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in