2008-11-19, 09:50
Medlem
Kromatozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jag extremsportar, sexigt?

Definiera extremsport?

Säg bara inte att du är en sån säsongare i Åre som tycker han/hon är extremsportare när det åks skidor mellan några granar i skogen.

Inte heller hänga i en klättervägg på nån idrottsanläggning.
Citera
2008-11-19, 11:16
Medlem
sgt.pussius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromatoze
Definiera extremsport?

Säg bara inte att du är en sån säsongare i Åre som tycker han/hon är extremsportare när det åks skidor mellan några granar i skogen.

Inte heller hänga i en klättervägg på nån idrottsanläggning.

Finns bara en extremsport i mina ögon: köra bilbana
Citera
2008-11-19, 11:29
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag har gjort en liten notering.
Det är många yngre tjejer som säger att deras intressen är shoppa och fika med polarna.
Detta hånas, vilket jag iofs kan förstå eftersom jag personligen tycker att det är att likna med tomma kalorier.

Lyssnar jag sedan på yngre killar så hör jag ofta att deras intressen är spela, festa och umgås med polarna.
Ingen verkar höja på ögonbrynet där men vad fn är det för j-a intresse då?

Det är ju precis lika innehållslöst som tjejernas fika/shoppa och ungefär lika dyrt.
Skillnaden är att accessoarerna har man kvar medan nöjet av alkohol är rätt kortvarig/ångestframkallande och kan ge upphov till diverse veneriska sjukdomar

Nja, jag tror det höjs på ögonbrynen lika mkt i båda fallen.
Men känns öht som att yngre killar håller på mer med saker som fotboll, ishockey, handboll, innebandy, ja till och med att meka med mopeden är ju mer innehållsrikt än festa, shoppa och fika.
Citera
2008-11-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dildodagger
OK, damer. Vad säger ni? Killar kan ju snöa in på de mest osannolika intressen. Om man nu vill skaffa sig en hobby som garanterat gör att man inte får ligga, vilken skall man välja då? Akvariefiskar, modelltåg...
Vad säger ni?

haha jag kör på rollspel och dataspel.. det går bort.
Citera
2008-11-19, 11:51
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt.pussiu
Finns bara en extremsport i mina ögon: köra bilbana
Haha!
Tack!
Citera
2008-11-19, 12:03
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Nja, jag tror det höjs på ögonbrynen lika mkt i båda fallen.
Men känns öht som att yngre killar håller på mer med saker som fotboll, ishockey, handboll, innebandy, ja till och med att meka med mopeden är ju mer innehållsrikt än festa, shoppa och fika.

Ja det fetstilta är även min uppfattning.
Fast det finns, enligt mig, även rätt många yngre killar som lever ett förslappat liv dvs de som lever för polarna, spelandet (poker, wow osv) och krökandet.

Jämför man grupperna "förslappade tjejer" & "förslappade killar" så både hör och märker jag en rätt markant attitydskillnad från större del av omgivningen.

Supandet känns som det bortförklaras som något som ändå hör till ungdomen.

Angående yngres supande och omgivningens yttrande:
Det verkar som många anser att supande tjejer är mer negativt än supande killar?
Tjejer ska heller inte snusa, fast röka är ok.

Börjar bli lite ot nu såååå, punkt.
Citera
2008-11-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrangersCandy
Som sagt, så kan jag inte motivera varför, men det känns liksom mer okej att tjejer samlar på saker, än att killar gör det...
Så ja, en tjej som har 80 par skor är okej enligt mig. Men om en kille hade 80 par skor....
Du hör ju själv hur det låter...

Tycker det låter sjukt oavsett.
Citera
2008-11-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Sportfiske.
Fisklukten går inte bort så enkelt som vissa verkar tro. Fippel med blodiga maskar. Jordiga naglar. Kläder som stinker sunkig vass och äcklig svensk sump-insjö.
Oätlig, benig svensk insjöfisk som ingen bortsett från sportfiskare ser som människoföda.

Om man räknar sig själv som sportfiskare sitter man inte å metar med mask i en insjö!bara så du vet.
sen tycker jag inte alls att det luktar nå vidare fisk,man får ju inte fisken på kläderna om du gör på rätt sätt, dom kläderna du fiskar i brukar man heller inte ha på krogen!

PS.Sportfiskare äter inte fisken i 99 % av fallen,just därför man fiskar gädda å dylikt.
Citera
2008-11-19, 13:01
Medlem
Okrypterads avatar
De flesta verkar jämställa hobby med att ha ett intresse av något, vilket för mig låter fel. Att man gillar att festa, fika och sådant kan väl knappast anses vara en hobby så länge det håller sig på en normal nivå och man inte går in i det för fulla muggar.

Jag har väldigt många intressen men skulle nog bara vilja definiera en, högst två av dessa som mina hobbys (hobbies?).

En person som springer på bio så fort den senaste hollywoodactionmedmegakändisihuvudrollenrullen har premiär, men i övrigt har noll kunskap om film kan väl knappast ha film som hobby, eller?
Citera
2008-11-19, 13:02
Medlem
För att svara på ämnet finns det väl självklart saker som man tycker är lite avtändande...det stora problemet för mig måste vara dataspel!
en kille som sitter i timmar framför sin burk med ett par lurar över huvudet å med en speaker som han skriker kommandon till sina medspelare i.
KAn man kontrollera det så ska det väl inte va några problem,men det gäller väl för allt.

Tjejers intresse?
måste man ha ett specifikt intresse för att inte räknas som nollställd?

tycker det finns saker som borde räknas in,själv läser jag väldigt mycket, jag samlar på exklusivare glas(orrefors,inte glaskatter å sånt),jag trivs på sjön,gillar båtar å bilar.men jag räknar det inte som intresse.
Vissa saker tycker jag väger upp mer än att sitta å bygga palats med glasspinnar!
Citera
2008-11-19, 13:21
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jämför man grupperna "förslappade tjejer" & "förslappade killar" så både hör och märker jag en rätt markant attitydskillnad från större del av omgivningen.

Vet inte om jag håller med om det sista, i alla fall inte bland föräldrar och bekanta till föräldrarna. Spelar sonen wow och ser på film dagarna i ändå så läggs snarare fokus på honom än dottern som inte gör annat än shoppar och fikar.
Så det är nog från situation till situation...
Citera
2008-11-19, 13:51
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Vet inte om jag håller med om det sista, i alla fall inte bland föräldrar och bekanta till föräldrarna. Spelar sonen wow och ser på film dagarna i ändå så läggs snarare fokus på honom än dottern som inte gör annat än shoppar och fikar.
Så det är nog från situation till situation...

Nej nej närstående/släkt var inte vad jag hade i åtanke, där finns det ju ett givet icke könsbundet intresse (förhoppningsvis) gällande avkommans sysselsättning eller brist på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in