2008-04-13, 23:27
Medlem
Att vara kass på sin hobby är rätt avtäntande.
Citera
2008-04-13, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
tjejers hobbys:

dom absolut flesta tjejer saknar totalt hobbys dom bara är, gör inget särskilt, då måste man sitta o häcka med dom 24/7, det är ganska trist i längden. fika är ingen hobby, gå på stan är heller ingen hobby, inte shoppa heller, smink nae, mode i dont know.. vore ju kul om en del tjejer iaf har nåt intresse för nånting, förrutom "vardagsgrejer", ett genuint intresse bara, för vad som helst.

Så var min fd. Jag tröttnade efter ett tag på tjafset och frågade om det inte fanns något hon var intresserad av själv, något som kanske kunde vara en hobby eller så... Vad är du intresserad av frågade jag och hon kunde fan inte svara på den frågan... Idol och dricka vin vet jag att hon ville svara men gjorde inte.. *sucka*

Mitt huvudsakliga intresse? bilar såklart. Och historia.
Citera
2008-04-14, 01:43
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
tjejers hobbys:

dom absolut flesta tjejer saknar totalt hobbys dom bara är, gör inget särskilt, då måste man sitta o häcka med dom 24/7, det är ganska trist i längden. fika är ingen hobby, gå på stan är heller ingen hobby, inte shoppa heller, smink nae, mode i dont know.. vore ju kul om en del tjejer iaf har nåt intresse för nånting, förrutom "vardagsgrejer", ett genuint intresse bara, för vad som helst.

Haha, helt rätt!
Många tjejer som jag känner eller pratar med brukar alltid säga att deras största hobby är "shopping". Haha.
De blir alltid lika storögda när jag slänger ur mig att min hobby är att skriva. Dikter, noveller, låtar etc.
"Hur kan du tycka om sånt? Det är ju dötrist att skriva".
Citera
2008-04-14, 02:33
Bannlyst
Klart det kan vara ett intresse att vara intresserad av mode, kläder och shopping? Isåfall hyser man ju ett gediget intresse för sin egen utsida, trender, mode i allmänhet och följer säkert mer modebloggar, modemagasin, modetrender och modejavafansomhelst än du kan räkna till.

Vem säger att det är ett bättre intresse att meka med bilar eller skriva? No one. Bara för att ni tycker det är ytligt och ett slöseri med tid, så innebär det ju inte att det är det för dom som har det som största intresse.
Citera
2008-04-14, 08:51
Medlem
Mimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Tjack kan vara en riktigt avtändande hobby på alla sätt och vis.

hahaha... Fast jag blev alltid tänd på mitt x när han hade tjackryck...
Citera
2008-04-14, 08:56
Medlem
Ingen hobby alls är det mest avtändande. Sen är jag inte kinkig alls med VAD de pysslar med, bara de HAR en hobby. Men sålänge den är inom lagens råmärken bryr jag mig inte jättemycket om vad det är. Däremot, om de har en hobby som innebär mycket passivitet/ingen fysisk aktivitet, så förutsätter jag kallt att de får fysisk aktivitet på annat vis. För en person som bara sitter inomhus, knappt ser solljus, inte kan gå uppför två trappor utan att bli andfådd, och tycker att en solig vårdag mest är störande för det ger reflexer i datorn så man måste dra ner persiennera - den personen är fasligt oattraktiv.

Men generellt så come rain or shine, låt dem syssla med bilar, golf, träning (inom rimliga gränser, bodybuildare är avtändande rent kroppskonstitutionsmässigt), frimärken, tennsoldater eller vad det nu är är skitsamma. Men det måste finnas NÅGONTING personen brinner för/intresserar sig för här i livet.
Citera
2008-04-14, 14:09
Medlem
sinivalass avatar
För mig är det otroligt avtändande om någon inte har någon hobby alls, eller spenderar FÖR MYCKET tid på sin hobby. Menar, töntigt om någon samlar frimärken. Big no-no-no-no om någon spenderar alla sina pengar för att bygga upp ett frimärkemuseum som han praktiskt talat bor i och tillbringar all sin tid i.

Rent hypotetiskt, alltså.
Citera
2008-11-19, 04:51
Medlem
athans avatar
fy

det mest avtändande måste nog vara killar som dansar folkdans eller liknande, gisses...
Citera
2008-11-19, 06:45
Medlem
Gummibollehs avatar
För mig är knark (även mildare saker såsom cannabis inkluderat) och
Osunt data/tv-spel användande (när det tar upp så mkt plats i personens liv att vänner och andra nöjen sakta självdör)
ett big NO-NO.

I övrigt tycker jag det är ganska viktigt att få ha någon form av hobby man gillar. Vad är livet utan gräddet på moset liksom?

/G
Citera
2008-11-19, 09:29
Bannlyst
Teckning, hot or not?
Citera
2008-11-19, 09:33
Medlem
Centauris avatar
Jag extremsportar, sexigt?
Citera
2008-11-19, 09:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Klart det kan vara ett intresse att vara intresserad av mode, kläder och shopping? Isåfall hyser man ju ett gediget intresse för sin egen utsida, trender, mode i allmänhet och följer säkert mer modebloggar, modemagasin, modetrender och modejavafansomhelst än du kan räkna till.

Vem säger att det är ett bättre intresse att meka med bilar eller skriva? No one. Bara för att ni tycker det är ytligt och ett slöseri med tid, så innebär det ju inte att det är det för dom som har det som största intresse.

Jag har gjort en liten notering.
Det är många yngre tjejer som säger att deras intressen är shoppa och fika med polarna.
Detta hånas, vilket jag iofs kan förstå eftersom jag personligen tycker att det är att likna med tomma kalorier.

Lyssnar jag sedan på yngre killar så hör jag ofta att deras intressen är spela, festa och umgås med polarna.
Ingen verkar höja på ögonbrynet där men vad fn är det för j-a intresse då?

Det är ju precis lika innehållslöst som tjejernas fika/shoppa och ungefär lika dyrt.
Skillnaden är att accessoarerna har man kvar medan nöjet av alkohol är rätt kortvarig/ångestframkallande och kan ge upphov till diverse veneriska sjukdomar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in