2008-03-29, 11:52
Medlem
annsofies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemniscate
Jag tackar för de varma orden. Det primära målet är som du säger, att använda informationen för att förbättra mig själv. Sedan så finner jag utöver det en intellektuell tillfredsställelse av att läsa medicinsk litteratur.
Förhoppningvis blir det till att börja på läkarlinjen nu till höst. Det vore onekligen trevligt att hålla på med mitt fritidsintresse som yrke.

Då kanske jag måste skaffa en ny hobby för att kompensera

Jag blev just kär i dig
Citera
2008-03-29, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annsofie
Jag blev just kär i dig

Hah, jag får återigen buga och bocka för dina varma ord.

Egentligen kan jag inte säga att jag har några helt fristående hobbys förutom min fysiska träning. De intressen jag har är förankrade i mina ambitioner, en gräns mellan fritid och "arbete" (missvisande ord, arbete låter negativt) finns egentligen inte. Om något har jag en "vision" som allt annat jag gör grundar sig på.
Citera
2008-03-29, 16:55
Medlem
annsofies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemniscate
Hah, jag får återigen buga och bocka för dina varma ord.

Egentligen kan jag inte säga att jag har några helt fristående hobbys förutom min fysiska träning. De intressen jag har är förankrade i mina ambitioner, en gräns mellan fritid och "arbete" (missvisande ord, arbete låter negativt) finns egentligen inte. Om något har jag en "vision" som allt annat jag gör grundar sig på.

Det där kunde lika gärna varit mina ord scary.. Fast jag är överambitiös, se upp för det! Det kan bli för mycket av det goda ibland.
Citera
2008-03-29, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dildodagger
OK, damer. Vad säger ni? Killar kan ju snöa in på de mest osannolika intressen. Om man nu vill skaffa sig en hobby som garanterat gör att man inte får ligga, vilken skall man välja då? Akvariefiskar, modelltåg...
Vad säger ni?

Det mest avtändande jag kan komma på är om han skulle ha ett sjukligt intresse för porr, typ porrplancher uppsatta, prenumerar på porrtidning etc.

Väldigt tidskrävande hobbies kan vara jobbigt just pga tidsaspekten, tex dataspel, lan, golf etc.

Annars är det ju bara sååå trist med killar som brinner för kärnfysik, matte, kemi och liknande och pratar på om det fast de vet att man själv är totalt ointresserad och inte bryr sig.

Kriminella hobbies är inte heller okej, eftersom det suger om han skulle åka dit och få sitta inne.

De flesta hobbies känns som att de är okej om jag som flickvän slipper bli involverad i dem om jag inte delar intresset och de inte går ut över förhållandet.
Citera
2008-03-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Den västa hobbyn en tjej kan ha, är att glo på tv. En tjej som använder sin fritid på att se "Friends", Desperate Housewifes" och annat skit, är extremt avtändande.

Hellre det än att hennes hobby är sex med andra män..
Citera
2008-03-29, 18:02
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Det mest avtändande jag kan komma på är om han skulle ha ett sjukligt intresse för porr, typ porrplancher uppsatta, prenumerar på porrtidning etc.

Väldigt tidskrävande hobbies kan vara jobbigt just pga tidsaspekten, tex dataspel, lan, golf etc.

Annars är det ju bara sååå trist med killar som brinner för kärnfysik, matte, kemi och liknande och pratar på om det fast de vet att man själv är totalt ointresserad och inte bryr sig.

Kriminella hobbies är inte heller okej, eftersom det suger om han skulle åka dit och få sitta inne.

De flesta hobbies känns som att de är okej om jag som flickvän slipper bli involverad i dem om jag inte delar intresset och de inte går ut över förhållandet.
Men sitter inte din kille inne redan?
Citera
2008-03-29, 18:28
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Jag samlar på soundtracks till tv-spel. Hur avtändande är det på en skala mellan 1-10?

Min lista på osexiga hobbies:

1. Supa
2. Bilar och motorer
3. Mode (men bara om det blir överdrivet t.ex Ebba von Sydow)
Senast redigerad av ThePuppetMaster 2008-03-29 kl. 18:41.
Citera
2008-03-29, 20:43
Medlem
Klockrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag samlar på soundtracks till tv-spel. Hur avtändande är det på en skala mellan 1-10?
Den ligger på 9.6 ungefär.

Folk som samlar på näshår umgås jag inte överdrivet mycket med.
Citera
2008-03-29, 21:04
Bannlyst
Avtänande
*Tjejer som gillar mode och shopping och vars liv mer eller mindre går ut på att hitta den perfekta outfiten den 25:e varje månad.

Stort plus är tjejer som
*Gillar annorlunda filmer som man kan ligga och diskutera med varandra tills man somnar
*Träning, särskilt styrketräning. Finns nog inget hetare än en tjej som formar sin kropp med vikter.
*Idrott, en tjej som både gillar att se på idrott och aktivera sig på något sätt.
Citera
2008-03-29, 21:08
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
Hade en kille i min klass i högstadiet, vars hobby var att samla sin sperma i tomma glasburkar, och spara
Citera
2008-03-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapt3n Rövskägg
Hade en kille i min klass i högstadiet, vars hobby var att samla sin sperma i tomma glasburkar, och spara
Men! Det låter som om han är väldigt anal av sig. Han gråter nog när han skiter också. Människro som inte ens klarar att släppa taget om sin egen sperma ska man nog akta sig för.
Citera
2008-03-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Hellre det än att hennes hobby är sex med andra män..
Fast det där är nog individuellt. En del gillar ju det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in