Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Droger alt. datorspel. Bodybuilding är inte heller särskilt sexig hobby.
Du lyckades pricka in alla roliga ju...
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
För ett par veckor sedan träffade jag en tjej som hade att gå på promenader som hobby

En tjej jag kände en gång i tiden hade också det som "hobby", om det nu ens kunde kallas det. Det var vad hon påstod att hon gjorde på sin fritid i alla fall. Verkade inte så värst intressant, men hon var ganska intellektuell så kan väl köpa att hon gillade att gå och tänka på grejer.
I övrigt tycker jag att udda hobbys är ganska intressanta, inte för att jag personligen bryr mig så mycket om området i sig, men det är kul med folk som har sina små egenheter de är insnöade på, och att de kan skitmycket om ett random ämne. Vad det nu än må vara. Sen är det kanske inte dödskul om det skulle råka vara fysik eller ett motorintresse, men to each their own.
Vad jag dock finner nästan direkt provocerande är alla dessa människor som tvingar sina djur genom någon sorts dressyr-sport. Att de ska hålla på och få djuren att gå runt och göra konster för publik, och lägga all sin tid i att pina de här stackars djuren till perfektion i något så fullkomligt meningslöst är för mig ett mysterium. Det kulminerar nog i den makabra sporten kaninhoppning, som utan tvekan är det mest sorgliga jag någonsin haft missnöjet att bevittna i tävlingssammanhang. Har mer respekt för människor som äter paj på tid. Det mättar i alla fall ett syfte.
För all del, ha djur så mycket du vill, men när du finner dig själv med din hamster eller kanin i koppel, med små hinder byggda av pennor - förmodligen konstruerade av små barnhänder borta på orienten - då är det dags att verkligen ta en rejäl titt i spegeln och fundera,
"var fan gick det fel?"
Det är fan ingen som tycker det där är varken roande eller spännande. Inte kaninen, inte publiken och förmodligen inte ens domarna. They're only in it for the money.