2012-12-19, 10:34
Medlem
MeanMEs avatar
Hos tjejer...
shoping/livsstilsfånar/bodybuilding

Hos män...
Troligen bodybuilders där med.

Inget ont med att träna och fixa lite snygga kläder men hos de som det går överstyr för är ofta inte direkt de smartaste här på jorden och korkade människor har jag mycket svårt för.
Citera
2012-12-20, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Hos tjejer...
shoping/livsstilsfånar/bodybuilding

Hos män...
Troligen bodybuilders där med.

Inget ont med att träna och fixa lite snygga kläder men hos de som det går överstyr för är ofta inte direkt de smartaste här på jorden och korkade människor har jag mycket svårt för.

Och hur många BB har du stannat och pratat med? Bland de mer intelligenta personerna jag känner är just BB:ers, men det betyder inte att jag inte träffat puckon också. Ungefär som den normala populationen skulle jag påstå.

OnT:
rollspel/baka/allmän hordering/stickning
Citera
2012-12-20, 03:51
Medlem
TheShapes avatar
Hos tjejer? Ingen hobby alls. Tom. tjejer som memorerar flaggor är mer intressanta, än majoriteten som väntar på ett nytt avsnitt av Solsidan eller vad de ska "shoppa" på mellandagarna. En kvinnlig vän till mig "erkände" att hon gillar fågelskådning. Är själv totalt ointresserad av det, men när hon berättade passionerat över att få "upptäcka" en sällsynt art gjorde att jag var tvungen att sätta mig ner för att inte syna ståndet.

Som hetrokille så får man dra till vad man har hört om, och killar som bara pratar träning ligger sällan högt i kurs. Det ska helst göras i tysthet, för givetvis vill många ha en vältränad kille - bara inte veta detaljerna. Men tror förvisso att ungefär samma ligger till hos killar, att killar utan några särskilda intressen eller hobbys är mindre intressanta än de som har ett intresse alls. Då är frimärksamlande (nästan) mer intressanta än ett "går och dricka öl med polarna".
Citera
2012-12-20, 03:58
Bannlyst
För ett par veckor sedan träffade jag en tjej som hade att gå på promenader som hobby
Citera
2012-12-20, 04:29
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Droger alt. datorspel. Bodybuilding är inte heller särskilt sexig hobby.

Du lyckades pricka in alla roliga ju...

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
För ett par veckor sedan träffade jag en tjej som hade att gå på promenader som hobby

En tjej jag kände en gång i tiden hade också det som "hobby", om det nu ens kunde kallas det. Det var vad hon påstod att hon gjorde på sin fritid i alla fall. Verkade inte så värst intressant, men hon var ganska intellektuell så kan väl köpa att hon gillade att gå och tänka på grejer.

I övrigt tycker jag att udda hobbys är ganska intressanta, inte för att jag personligen bryr mig så mycket om området i sig, men det är kul med folk som har sina små egenheter de är insnöade på, och att de kan skitmycket om ett random ämne. Vad det nu än må vara. Sen är det kanske inte dödskul om det skulle råka vara fysik eller ett motorintresse, men to each their own.

Vad jag dock finner nästan direkt provocerande är alla dessa människor som tvingar sina djur genom någon sorts dressyr-sport. Att de ska hålla på och få djuren att gå runt och göra konster för publik, och lägga all sin tid i att pina de här stackars djuren till perfektion i något så fullkomligt meningslöst är för mig ett mysterium. Det kulminerar nog i den makabra sporten kaninhoppning, som utan tvekan är det mest sorgliga jag någonsin haft missnöjet att bevittna i tävlingssammanhang. Har mer respekt för människor som äter paj på tid. Det mättar i alla fall ett syfte.

För all del, ha djur så mycket du vill, men när du finner dig själv med din hamster eller kanin i koppel, med små hinder byggda av pennor - förmodligen konstruerade av små barnhänder borta på orienten - då är det dags att verkligen ta en rejäl titt i spegeln och fundera, "var fan gick det fel?"

Det är fan ingen som tycker det där är varken roande eller spännande. Inte kaninen, inte publiken och förmodligen inte ens domarna. They're only in it for the money.
Citera
2012-12-20, 04:37
Medlem
vet en tjej som älskar att klämma finnar. det är typ hennes hobby.
hon älskar verkligen att klämma andras finnar och har hon en finntäckt rygg så är hon i extas.

sjukt och vidrigt
Citera
2012-12-20, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Vad jag dock finner nästan direkt provocerande är alla dessa människor som tvingar sina djur genom någon sorts dressyr-sport. ...
Det är fan ingen som tycker det där är varken roande eller spännande. Inte kaninen, inte publiken och förmodligen inte ens domarna. They're only in it for the money.

Menar du på allvar att du tror att folk ger sig in i KANINHOPPNING "for the money"? Alltså jag vet inte vilken värld du lever i, men jag har svårt att tro att det finns en enda person i hela Sverige som över huvud taget tjänar några pengar på detta. Snarare tror jag att de flesta som håller på med detta i slutändan FÖRLORAR pengar på det.

I övrigt håller jag med: jävligt rutten hobby.

Ledsen för jävligt OT (till mitt försvar har jag redan besvarat TS fråga i en tidigare post)
Citera
2012-12-20, 04:43
Medlem
Ni var då ett gäng bittra människor i denna tråd. Finns det någon hobby ni tycker är sexig? Alla gillar olika

Om jag måste välja en avtändande hobby... Så är det när personen i fråga har en osund relation till bajs.
Citera
2012-12-20, 12:07
Medlem
tjejer...tjejer... hur kan ni säga att kroppsbygge är avtändande? men i sängen så är det tydligen hur bra som helst, när ni fått känna på musklerna.
Citera
2012-12-20, 13:01
Medlem
Hos tjejer:
- Kraftigt manliga intressen. Typ tyngdlyftning, bilmek, fotbollssupporter, motorsågar osv osv.
- Överdrivet intresse i sitt eget utseende. Tjejer som tycker att de är så sjukt snygga och spenderar 2 timmar framför spegeln varje dag går fetbort.
- Kan hålla med om det där med hundintresse, men det grundar sig nog i att jag själv inte gillar hundar. En katt är okej, men inte fem.
- Intresse i det ockulta.
- Samlarintressen. Är av åsikten att allt som inte tillför praktiskt värde bör kastas bort.

Däremot tycker jag till skillnad från de flesta här att hästintresse kan vara rätt hett. Inte minst med tanke på hur tajta hästtjejer ofta är... Alla former av träningsintresse är hett. Lönnfeta soffpotatisar är inte min kopp med te. De hetaste intressena tjejer kan ha är nog ändå dans, något instrument (helst sång) och annat kreativt skapande.
Citera
2012-12-20, 13:17
Medlem
jaybones avatar
Avtändande hobbys för tjejer:

rugby, röka hasch, motorsport om det inte är typ F1 men vem fan gillar det, lajv och rollspel, typ manliga saker som armbrytning eller mecka bilar.

Påtändande hobbys för tjejer:

Träna på SATS, hjälpa hemlösa, ta hand om sitt utseende, ha sex, laga mat, baka eller andra kvinnliga saker.
Citera
2012-12-20, 14:16
Medlem
gullgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubblern
- Kraftigt manliga intressen. Typ tyngdlyftning, bilmek, fotbollssupporter, motorsågar osv osv.

Alltså, hur manifesterar ett brinnande intresse för motorsågar sig egentligen? Typ samla på motorsågar, renovera motorsågar, trimma motorsågar?

"Det här är en gammal Husqvarna som jag har hottat upp. Dubbla förgasare, uppborrad cylinder, planad topp och smidd Mahle-kolv! Specialtillverkad kedja i SG2 härdad till 63 HRC! Kör den på en blandning av metanol och nitrometan. Jo fan, sågar alm som om det vore asp!"

En jävligt häftig hobby oavsett kön, om man frågar mig. Men det mesta blir ju häftigt om någon brinner för det (så länge det inte övergår i creepy obsession).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in