Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myra
har inte läst hela tråden, men angående hundar..
Jag utbildar narkotika hundar åt tullen, och dom hittar allt som finns i deras väg. spelar INGEN roll hur ni paketerar/döljer det.
En duglig nakrkotika hund hittar det var ni än läger det/ paketerar det, tyvärr sant.
Vad använder ni för paketering? Vaxat papper och aluminiumfolie? Pet-flaska? Inget problem för hunden.
Men det är fysiskt omöjligt för en hund att lukta sig till knark i ett väl igensvetsat järnrör eller glasrör. Eller för den delen en vanlig ölburk.
Prova någon gång.
Citera
2008-08-10, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmix
Vad använder ni för paketering? Vaxat papper och aluminiumfolie? Pet-flaska? Inget problem för hunden.
Men det är fysiskt omöjligt för en hund att lukta sig till knark i ett väl igensvetsat järnrör eller glasrör. Eller för den delen en vanlig ölburk.
Prova någon gång.
Hahahaha är du på riktigt...?
Citera
2008-08-10, 23:55
Medlem
Citat:
har inte läst hela tråden, men angående hundar..
Jag utbildar narkotika hundar åt tullen, och dom hittar allt som finns i deras väg. spelar INGEN roll hur ni paketerar/döljer det.
En duglig nakrkotika hund hittar det var ni än läger det/ paketerar det, tyvärr sant.

sluta utbilda hundar då.
Citera
2008-08-11, 00:10
Medlem
slaktareOlssons avatar
Vet inte om de har tagits upp tidigare i tråden, om de har så får ni ursäkta.

Funtar på att skicka lite grejjer från min "semester" jag ska på snart. Men hur är det om, säg 20g gräs är adreserat hem till mej. Kan jag åka fast på ngt sätt för de? Kommer paketera bra osv o va försiktig så klart.. Kan de kopplas?
Citera
2008-08-11, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaktareOlsson

Funtar på att skicka lite grejjer från min "semester" jag ska på snart. Men hur är det om, säg 20g gräs är adreserat hem till mej. Kan jag åka fast på ngt sätt för de? Kommer paketera bra osv o va försiktig så klart.. Kan de kopplas?
De kan göra en husransakan.
Citera
2008-08-11, 10:02
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Prova någon gång.
Funkar kanske ett litet tag efter man svetsat ihop det, men snart så börjar lukten sipra ut från "porerna" i metallen eller glaset och hunden känner då av det. Kan ju även jag tipsa om att se filmen "Never Get Busted" vilken tar upp ämnet.
Citera
2008-08-11, 10:26
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktareOlsson

Man läste ju för ett tag sedan om en som åkte fast för att dom spårade salivet bakom frimärket så klistra fast det med lim samt brevet och om du har möjlighet att ha utskriva adressetiketter på.
Citera
2008-08-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Funkar kanske ett litet tag efter man svetsat ihop det, men snart så börjar lukten sipra ut från "porerna" i metallen eller glaset och hunden känner då av det. Kan ju även jag tipsa om att se filmen "Never Get Busted" vilken tar upp ämnet.

precis, en fullt utbildad narkotika hund, som jobbar och är på tårna(klorna) så att säga. hittar allt! spelar ingen roll vad du gömmer det i.

det enda jag hört som möjligen skulle fungera är peketering med blod(mens) från en tik som löper.
Citera
2008-08-11, 13:27
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch
precis, en fullt utbildad narkotika hund, som jobbar och är på tårna(klorna) så att säga. hittar allt! spelar ingen roll vad du gömmer det i.

det enda jag hört som möjligen skulle fungera är peketering med blod(mens) från en tik som löper.

Mjo det hittar den, men det tar ju iaf ett par timmar som han säger i Never Get Busted filmen, så om man sitter o svetsar ett par meter innan gränsen är man säker
Citera
2008-08-11, 15:07
Medlem
Varför inte lägga allt i en liten påse å sen papper runt så d är mjukt å sen stoppa in i en kondom å sen ett par kondomer över igen å knyta å köra upp i röven?,kanske inte så skönt men lär vara värt det
Citera
2008-08-11, 15:23
Medlem
Citat:
Prova någon gång.

vi använder alla paketerings metoder. järnrör, etc är inga problem alls..
vi fyller rör med lösnings medel och lite av valfri drog och svetsar igen och hunden hittar det omgående, även om röret ligger tillsammans med 20-30 andra rör med enbart olika lösnings medel.
Citera
2008-08-11, 15:39
Medlem
Citat:
vi använder alla paketerings metoder. järnrör, etc är inga problem alls..
vi fyller rör med lösnings medel och lite av valfri drog och svetsar igen och hunden hittar det omgående, även om röret ligger tillsammans med 20-30 andra rör med enbart olika lösnings medel.

Va gillar inte hunden att lukta på då?,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in