2016-11-20, 16:35
Medlem
Undrar vad ni tror om den här idén...

1. Inhandla en femlitersdunke grumme-såpa.
2. Förpacka smuggelgodset tätt och fint och stoppa ner i dunken.
3. Tag tåget och gå direkt in på toaletten.
4. Tag ur dunken ur din ryggsäck och stoppa på golvet.
5. Precis innan du går av hämtar du dunken igen.
Citera
2016-11-20, 19:04
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Jag tror nog bara det är nojan som kan få folk att torska i säkerhetskontrollen.. Jag skulle iallafall kunna haft 50g i bakfickan och klarat mig på min resa.. Nu hade jag bara 2 gram i strumpan, men tror fan det är säkrast att ha det nånstans där man har möjlighet att dumpa biten om något skumt skulle ske.

Se till att inte ge utslag i metalldetektorn, och inte ha några skumma grejer i handbagaget så dom måste kolla igenom,(vätskor osv) så kommer de vara helt lugnt.

Senast jag skulle iväg på arlanda så blev jag utvald för specialkontroll, jag tror dom körde med nån såndär elektronisk näsa överallt. Var som en visitering.

När jag kom fram till min destination (Japan) så var det lite hårdare tag. Där vände dom ut och in på hela mitt bagage och jag fick även ta av mig skorna. Dom kollade i min plånbok, dom kollade allt. Förmodligen blev de misstänksamma för att jag hade så lite bagage med mig.

Man vill inte torska där heller, fatta att få typ, sitta i finkan några månader och sedan bli hemskickad igen. Kul semester, för lite weed.
Senast redigerad av bithax 2016-11-20 kl. 19:15.
Citera
2016-11-20, 19:46
Medlem
Gautamas avatar
Vad är hundarna på Öresundståget tränade att leta efter? Åkte idag och i Hyllie kom snuten ombord med en hund. De hundar jag sett leta droger sniffar alltid på kläder och bagage, men denna hund blev endast ledd genom mittgången av en polis utan att sniffa alls. Byrackan var helt lugn. Spårar han bomber eller droger?
Senast redigerad av Gautama 2016-11-20 kl. 20:05.
Citera
2016-11-22, 21:55
Medlem
megasinned1s avatar
Finns det någonting överhuvudtaget som man kan lägga haschet i som inte narkotikahundarna alls känner någon doft?
Citera
2016-11-23, 00:58
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Finns det någonting överhuvudtaget som man kan lägga haschet i som inte narkotikahundarna alls känner någon doft?

Kan ha fel, men har för mig att många förpackar det i kaffe,
hur säkert det är vettefan, jag kör i vanlig glasburk, har förvisso aldrig smugglat..
Citera
2016-11-25, 07:29
Medlem
Om en vecka flyger jag till Thailand med mellanlandning i Turkiet. Jag hatar att flyga och tanken på att vara skön på ätbara under flyget är väldigt lockande!

Första delan av flygningen Arlanda-Istanbul är enkel, bara klippa i mej önskad dos på Arlanda och bokstavligen sväva med ett fånigt leende till Istanbul. Väl i Istanbul börjar eländet och mina frågor.

Från Istanbul har jag drygt 8 timmar i luften till Bangkok och det är ju inget man vill behöva genomlida nykter och jävlig. Låt säga att man bakar något som har formen och liknar t.ex en Snickers, packar in den i plastfolie och lägger den i en Snickersförpackning och försluter den på ett snyggt sätt och lägger i handbagaget för att sedan smaska i sej den på flygplatsen i Istanbul nån timme innan flyget till BKK.

Hur ser prognosen ut tror ni?

Kan hundar på flygplatsen i Bangkok sniffa cannabis som jag har i kroppen?

Jag är inte nojjigt lagd men det är ju så jävla olustigt i Thailand och det har väl inte blivit bättre av att kungen dog...
Citera
2016-11-25, 09:23
Medlem
Thekringelites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebrandslang
Om en vecka flyger jag till Thailand med mellanlandning i Turkiet. Jag hatar att flyga och tanken på att vara skön på ätbara under flyget är väldigt lockande!

Första delan av flygningen Arlanda-Istanbul är enkel, bara klippa i mej önskad dos på Arlanda och bokstavligen sväva med ett fånigt leende till Istanbul. Väl i Istanbul börjar eländet och mina frågor.

Från Istanbul har jag drygt 8 timmar i luften till Bangkok och det är ju inget man vill behöva genomlida nykter och jävlig. Låt säga att man bakar något som har formen och liknar t.ex en Snickers, packar in den i plastfolie och lägger den i en Snickersförpackning och försluter den på ett snyggt sätt och lägger i handbagaget för att sedan smaska i sej den på flygplatsen i Istanbul nån timme innan flyget till BKK.

Hur ser prognosen ut tror ni?

Kan hundar på flygplatsen i Bangkok sniffa cannabis som jag har i kroppen?

Jag är inte nojjigt lagd men det är ju så jävla olustigt i Thailand och det har väl inte blivit bättre av att kungen dog...

Nej de kan inte sniffa sig till om du har det i kroppen. Själva leveransen ska nog inte vara några större problem. Det svåra blir Arlanda-Ataturk. När du kommer förbi den kan du börja andas, sedan skulle jag avråda dig för att "smaska" i dig den på just Ataturk flygplatsen (De turkiska vakterna är inte att leka med ) Om du ska ta det bara för att du inte gillar att flyga är alkohol ett mycket bättre alternativ!
Citera
2016-11-26, 11:18
Medlem
Kanske jävligt flummig ide. Men bör det inte vara möjligt att göra kemiska droger i nån helt annan konsistens? Tullen letar ju alltid efter pulver etc. Tror dem hade missat det rätt fint om det var i någon helt annan konsistens än pulver
Citera
2016-12-05, 00:14
Medlem
Vill testa att ha produkten i fryspåse som sedan förvaras i en glasburk (mason jar) som i sin tur fylls med vatten eller matolja. Sedan skickas det som prio paket över sundet

Tror ni detta skulle fungera? Jag tänker att molekylerna från produkten bör fastna i vätskan/oljan istället för att sakta men säkert finna sin väg ut i det friska
Citera
2016-12-05, 13:01
Medlem
Jag ska bege mig till Tignes, alperna, i början på 2017. Det är flera hundratals elever från olika gymnasium som ska med och jag hade tänkt att ta med cannabis.

Jag har 2 bekanta som åkt på liknande resor då dem hålls varje år och varken av dem upplevde någon kontroll/tull på buss-respektive färjturen.

Jag tänkte kolla med er ifall någon har någon koll på hur riskfyllt det är att åka buss ner till Danmark, färga över till Tyskland och därefter från Tyskland genom frankrike/Schweiz till Tignes med ett par dussin gram med mig?

Har ni som relativt nyligen åkt på en skolresa till alperna upplevt någon tull/kontroll under resan?

Tack på förhand
Citera
2016-12-23, 13:25
Medlem
megasinned1s avatar
Jag har aldrig sätt en narkotika hund mellan Sverige och Danmark. Nu utgår jag ifrån Scandlines mellan Helsingborg och Helsingör. Har dock sätt poliser, kraftigtutrustade poliser men inga hundar. Ibland har jag varken sätt poliser eller tull överhundtaget. Alltså helt fritt. Oftast brukar jag bara se en vakt som har någon G4S utrustning men det är på den danska sidan. På den svenska sidan ser jag Securitas, men det är ovanligt med tullare och poliser. Det här var ungefär någon månad innan gränskontrollerna. 2015

Nu är det ju poliser och ibland tullare. Men tullarna kollar ju knappt så mycket. Jag har fortfarande inte sätt någon narkotikahund!

Har rest mycket men aldrig sätt en narkotikahund i verkligheten faktiskt i hela mitt liv. Hur kan det komma sig?
Citera
2016-12-23, 13:43
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Jag har aldrig sätt en narkotika hund mellan Sverige och Danmark. Nu utgår jag ifrån Scandlines mellan Helsingborg och Helsingör. Har dock sätt poliser, kraftigtutrustade poliser men inga hundar. Ibland har jag varken sätt poliser eller tull överhundtaget. Alltså helt fritt. Oftast brukar jag bara se en vakt som har någon G4S utrustning men det är på den danska sidan. På den svenska sidan ser jag Securitas, men det är ovanligt med tullare och poliser. Det här var ungefär någon månad innan gränskontrollerna. 2015

Nu är det ju poliser och ibland tullare. Men tullarna kollar ju knappt så mycket. Jag har fortfarande inte sätt någon narkotikahund!

Har rest mycket men aldrig sätt en narkotikahund i verkligheten faktiskt i hela mitt liv. Hur kan det komma sig?

Såg en narkotikahund för ett par år sen(inom ett års tids pendlande) när jag pendlade mellan malmö och lund. Så det handlar väl mest om tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in