Det beror nog på vilka typer av grannar du har. Är du omringad av typiska-moral-antidödsknark-svenskar så är nog chansen rätt stor att någon ringer, bor du i ett lite mer 'slappare' område med invandrare är chansen mycket mindre.
Innan jag visste hur mycket lukten kunde krypa igenom dörren kedjerökte jag rena jointar framför tvn en eftermiddag/kväll, lukten måste ha fyllt hela trappuppgången för när jag vaknade nästa morgon hade jag fått en lapp i brevlådan av en snubbe som bodde en trappa ner på andra sidan byggnaden, det var från en "brusha" som ville "låna en joint"

Han hade alltså känt lukten och lyckats spåra den till just min dörr (säkerhetsdörr dessutom). När jag röker nu ser jag alltid till att hall dörren är stängd och fönstret i köket är öppet så röken sugs upp i ventilen

Om jag hade bott i ett 'finare' område känns det väldigt troligt att någon av dom antagligen 20+ pers som måste ha kommit hem på kvällen och känt doften ringt polisen.
Hur som helst, mitt tips är att det inte är värt risken, rök hemma under fläkt eller nära en ventil.