2013-07-10, 11:06
Medlem
Tarmvargs avatar
Tror det ska väldigt mycket till för att nån ska ringa polisen. Många är för gamla/oerfarna för att ens veta att det är cb. De som känner vad det är måste riskera relationen med dig som granne - du kommer ju inte direkt åka in på kåken utan bara få böter och komma tillbaks arg som ett bi. Det är inte alls säkert ur grannens perspektiv att den skulle få förbli anonym eftersom polisen mycket väl kan intervjua uppgiftslämnaren så att det hörs i trapphuset etc. Själv skulle jag bara kunna tänka mig att göra det om jag redan hade en mycket dålig relation med grannen i fråga och ville sätta dit honom/henne. Det finns säkert nån broder duktig här och var som sitter och bara ringer på pin kiv men då får du väl ta reda på vem det är och ge honom ett helvete?
Citera
2013-07-10, 11:09
Medlem
PermanentVickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollenrik
Men va?! Det handlar väl om att minimera riskerna att åka dit. Du kanske inte har nåt att förlora men det har jag.
Hör du hur du själv låter?

Så länge du inte har en påle i röven och en koskit i kraniet kommer du aldrig åka dit på din egen balkong.
Citera
2013-07-10, 14:04
Medlem
Lilabanans avatar
Jag bor på nedersta våningen och min granne vet sedan länge att jag röker. Men häromdagen var det lite pinsamt ändå, måste berätta vad som hände!

Jag sitter ute på min balkong runt kl 22 och har precis tänt på min efterlängtade gås. Jag hör balkongdörren rakt ovanför öppnas och hör inte bara min manlige grannes röst utan även vad jag tror är hans tjej, henne har jag bara sprungit på någon gång tidigare och de har nog inte setts så länge.

De tänder varsinn cig och jag hör tjejen säga med ett ganska tyst tonläge "usch vad det luktar gräs!" Snubben svarar "det är antagligen han under som röker jag har sett han göra det förut..." Sen vart det tyst och igen säger hon (precis efter ett stort bloss ) "äämeen fy vad det luktar!" Återigen lite tyst.

I det här läget väntade jag bara på att hon skulle säga till men istället verkade det som att de började diskutera varandras åsikt om cannabis, sen gick de in.

Ingen polis kom
Citera
2013-07-10, 14:06
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Det där är ju ganska ologiskt.
Nu är du ju ensam och fri, rök på! Det skulle jag gjort om jag inte bodde hemma med familjen i varje fall.

Nu har jag ju en lägenhet jag kan bli av med om hyresvärden får reda på det, så tänkte jag inte hemma hos farsan då jag inte hade något att förlora där.
Citera
2013-07-10, 14:21
Medlem
Dementerads avatar
Jag fick husis pga att en granne tipsade om att vi rökte hasch i min lägenhet, 2 hundar 4 snutar och jag fick sitta ute i en snödriva och försöka hålla fast mina innekatter medan de letade. De hittade inte ett skit och jag var ren för tillfället men inte en jävla ursäkt fick jag.
Citera
2013-07-10, 15:20
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8red
Ja, hur f-n kan man sitta och knarka på en parkbänk?

Tur att det kom ett medborgargarde och satte stopp för rövhålet.

Vad är problemet? Knappast att man gör någon skada för man puffar gräs på en bänk.

Är bra mer harmlöst än alla a-lagare som strömmar runt i alla landets parker.
Citera
2013-07-10, 15:34
Medlem
Benss avatar
många som skriver att folk inte känner igen lukten, so what? om det inte luktar cigarett eller cigarr så luktar det knark.

pipa under fläkten luktar ingenting i lägenheten btw
Citera
2013-07-11, 01:27
Medlem
ElegantlyInDespairs avatar
Det beror nog på vilka typer av grannar du har. Är du omringad av typiska-moral-antidödsknark-svenskar så är nog chansen rätt stor att någon ringer, bor du i ett lite mer 'slappare' område med invandrare är chansen mycket mindre.

Innan jag visste hur mycket lukten kunde krypa igenom dörren kedjerökte jag rena jointar framför tvn en eftermiddag/kväll, lukten måste ha fyllt hela trappuppgången för när jag vaknade nästa morgon hade jag fått en lapp i brevlådan av en snubbe som bodde en trappa ner på andra sidan byggnaden, det var från en "brusha" som ville "låna en joint" Han hade alltså känt lukten och lyckats spåra den till just min dörr (säkerhetsdörr dessutom). När jag röker nu ser jag alltid till att hall dörren är stängd och fönstret i köket är öppet så röken sugs upp i ventilen Om jag hade bott i ett 'finare' område känns det väldigt troligt att någon av dom antagligen 20+ pers som måste ha kommit hem på kvällen och känt doften ringt polisen.

Hur som helst, mitt tips är att det inte är värt risken, rök hemma under fläkt eller nära en ventil.
Citera
2013-07-11, 01:53
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantlyInDespair
Hur som helst, mitt tips är att det inte är värt risken, rök hemma under fläkt eller nära en ventil.

Enda man behöver läsa i den här tråden egentligen för att få en säkrare framtid
Citera
2013-07-11, 02:17
Medlem
Bengtcarlssons avatar
Rök inomhus istället. Använd rökelser, svårare än så är det inte. Är du paranoid att röka i balkongen för att du tror det finns risk att åka fast för att nån fitt golbög granne ska komma på dig? så pallra ner ditt feta arsle till porten eller nåt o rök din spliff där, du har väl en hjärna som du kan använda dig utav för att hitta lite bra ställen att röka på? Eller har du rökt upp din hjärna?
Citera
2013-07-11, 09:02
Medlem
Jag har rökt cannabis i 13 år och aldrig hört talas om någon i min bekantskapskrets som råkat ut för polisbesök efter balkongrökning. Brukade själv röka på balkongen... MEN, sen hände det, en lördagkväll i år, efter att jag puffat lite på balkongen så knackade farbror polis på hos mig. En granne hade ringt pga cannabisdoft. Husrannsakan och 14k i dagsböter som konsekvens. Så ha det i åtanke ni som säger att det är lugnt att röka på balkan samt att det är onödigt att noja. Det räcker med en granne som är på dåligt humör eller att någon paragrafryttare är på besök hos grannen etc som känner doft."plötsligt händer det". Är det värt risken? Ta en promenad med puffen eller rök under fläkten är mitt tips till alla mina kära medrökare där ute.
Citera
2013-07-11, 15:08
Medlem
vadillaruoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollenrik
Precis, trodde de gjorde det främst mot folk de misstänkte för att odla/sälja. Men akvifer här hävdar ju att han känner mer än tio pers som åkt fast bara för att ha rökt.

Skulle de komma hit skulle de nog bli bra besvikna över de ynkliga mängderna, aldrig mer än 5-10 g hemma.
Av personliga erfarenheter så skulle jag nog säga att dom blir glada om dom ens hittar en smula hasch under 0,1g.

Kanske lite offtopic men skitsamma, jag och en vän åkte dit en gång när vi satt och tog det lugnt efter en jolle (ingen av oss hade röka på oss, 1 joint bara som vi hann röka klart innan polisen kom). Dom misstänkte att vi var påverkade och körde oss till snuthuset och vi fick pissa och sånt. När dom kollade våra fickor efter hasch/gräs så vände dom ut och in på alla fickor och bokstavligen SKRAPADE ut allt smuts och sånt som låg i botten (som råttor) för att leta efter den minsta lilla hasch smula som kunde sätta dit oss för innehav. Det slutade med att dom hittade en sandkorns bit på runt 0,02~-0,05g skulle jag gissa på. Polaren visste inte ens om att han hade den där men nog torskade han på det. Polisen blev nöjda och såg det som en bra insats Så allt som kan sätta dit dig för narkotikabrott, vare sig det är en femma eller en sandkorns bit, ses som en bra progress i kampen mot narkotika bland majoriteten av alla poliser skulle jag tro.
Senast redigerad av vadillaruom 2013-07-11 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in