2010-08-11, 14:55
Medlem
durtmeisters avatar
böter bara
Citera
2010-08-11, 17:34
Bannlyst
Tråkigt att höra pundare.

Hoppas du får en feeeet böter
Citera
2010-08-11, 18:04
Citat:
Ursprungligen postat av MrSchniben
Tjena, igår hade jag en jävla otur. Jag hade köpt ett hekto skunk i christiania. När jag skulle ta det över färjan helsingör-hbg så gissa vilka som stod där? Tullen med hund och allt. Jag går med hektot inplastat så att det inte luktar så mycket (för människor). Det inplastade hektot gick jag runt med i en öresundstågspåse som jag hade i handen. När jag ser tullen och hunden tänker jag "Nojja inte, det är ingen narkotikahund, gå normalt så går allt fint". Hunden går såklart fram till mig och närmast dräglar min hand som håller öresundspåsen. Sedan tog de in mig och kollade igenom mina fickor och alla mina kläder.
Iaf så erkände jag att jag hade köpt plattan i köpenhamn med syfte att smuggla hem det. Jag sa att jag röker varje dag och jag ville helt enkelt bara spara pengar (ist. för att köpa 0.8g för 100kr). Efter förhör osv. så ringde de åklagaren och sedan släppte de mig.

Vad tror ni straffet kan ligga på?
Jag är 18 år, tidigare ostraffad (bortsett från ett par moppeböter i 15års åldern), går i skolan. Jag gjorde inga som helst motstånd vid gripandet och som sagt erkände jag också.

Lutar det mot böter eller fängelse?
Vad ligger böterna på?
Kommer jag inte kunna ta körkort? (Har bokat uppkörning om två veckor..)

Tack på förhand

/MrSchniben

Bli inte förvånad om du får en månad som du kan avtjäna med fotboja.
En rättegång är ju lite som ett lotteri..
Lycka till!
Citera
2010-08-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b3ij3r
är inte över 38g grov?

här ser du faktorn gällande innehav, tror dock gränsen för smuggling blir mindre.

http://www.medicinskmarijuana.com/slaws.html

du kommer troligen dömas för "narkotikasmuggling" inte grov, inte ringa och tror du max kan få 3 års fängelse men du kommer definitivt inte få det som 18åring du kommer åka på massa böter o behandligsskit men tror knappast de burar in en 18åring i fängelse i över 3 månader...

Man borde inte smuggla över 100g utan max ca 25 g eller något o ha det nära till hands när man går där tullen brukar vara o typ droppa det på något smidigt sätt ifall man ser hundar , då kommer man LÄTT undan.

fan va otur du har o vilka jävla fittor som ska straffa dig för att du gör något mot dig själv, särskilt när du lagligt kan köpa sprit o skada dig mycket mer helt lagligt =((

Flytta ifrån det här pisslandet så fort du kan sen
Citera
2010-08-11, 22:29
Medlem
Jag var på lumparesa nere i Prag för 10 års sedan(helvete va gammal man börjar bli) och vi färdades med tåg. Gränsen Tjeckien-Tyskland och Tyskland-Danmark inga kontroller men in i Sverige så gick svenska polisen igenom hela våran vagn med hundar.

Flera hade av oss hade rökat hela veckan där nere och därför luktade antagligen kläderna starkt för hundarna. Det slutade med att dom genomsökte alla väskor men hittade bara knivar, tårgas och annan skit som vi köpt i armyshops där nere, fråga mig inte varför vi köpt den skiten. Dom tog dom grejerna och lät oss fortsätta...

Ps. ALDRIG VÄRT RISKEN IMO!
Citera
2010-08-11, 22:37
Medlem
med tanke på att du är ostraffad tidigare kommer du antagligen dömas till skyddstillsyn, annars 1-2 månaders fängelse för narkotikasmuggling av normalgraden.
Citera
2010-08-12, 02:22
Medlem
mandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezoo
Dom flög med modelplan över sundet mellan frankrike och england har jag för mig, men då måste man ha två st en på andra sidan tar tar imot planet och landar det..

Ha ha ha fan vad kul
Citera
2010-08-12, 02:30
Medlem
mandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandalf
Ha ha ha fan vad kul

Pluss att dom lär ligga lågt så inte radarn plockar upp dom. Hmm Men jävla vilken bra Ide hur som helst.
Citera
2010-08-15, 18:47
Medlem
OxZns avatar
Har tänkt fara och köpa en bil i Malmö snart, då tänkte vi (jag o en polare) fara över till chriss och köpa med lite godis. Är det ens att tänka på och ta hem med bil? Nu är de ju en splitterny bil och vi kan klä oss något neutral.
Citera
2010-08-18, 20:42
Medlem
petardylovers avatar
Bästa sätt att ta 0.50 alternativt 1g från kbh-malmö eller helsingör-hbg?
Citera
2010-08-18, 20:56
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
Bästa sätt att ta 0.50 alternativt 1g från kbh-malmö eller helsingör-hbg?

Varför ens? Baka muffins av det.

1.Baka
2.Ät
3.Res
4.Framme
5.???
6.Profit!

Lycka till!
Citera
2010-08-23, 22:07
Medlem
Tänkte smuggla en MINDRE del läkemedel från Sverige till Norge med bil. Ingen rutten bil utan en familje buss. Bilen kommer att vara ganska full med flyttlådor osv.

Finns det någon chans att jag blir stoppad och dom söker igenom ALLT?

VAR är det bästa stället att ha det på? i fickan? sen bara dumpa det om dom vinkar in oss??

Det handlar om 10 kartor tram / xanor. Sen 5 kartor iktorivil (Som läkare skrivit ut)

Åker snabbaste vägen från Luleå till Oslo. Någon speciellt gräns jag ska sikta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in