Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-19, 02:01
Medlem
Idealistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic
Hur tror ni det skulle fungera att posta hem lite smög från chris ?
Hur stor risk att det blir taget etc ?
Hur mycket kan man dra i ett brev utan att det blir allt för misstänksamt ?

Du kan ju alltid posta den till någon som har sommar/vinterhus och som du vet inte är hemma andra gånger än på sommaren/vintern sen är det bara att titta förbi efter ett tag lite diskret och hova in din godispåse.

100% säkert.

Och nej. Polisen kommer inte stå och campa vid brevlådan och vänta tills du kommer förbi.
Citera
2010-11-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten
Du kan ju alltid posta den till någon som har sommar/vinterhus och som du vet inte är hemma andra gånger än på sommaren/vintern sen är det bara att titta förbi efter ett tag lite diskret och hova in din godispåse.

100% säkert.

Och nej. Polisen kommer inte stå och campa vid brevlådan och vänta tills du kommer förbi.
det är ju rätt fittigt mot stugägaren om det skulle fastna i tullen:P
Citera
2010-11-21, 23:41
Medlem
Ska till Nederländerna snart och tänkte köpa med mig runt 50g, kommer glida buss och tänkte gömma det någonstans på toaletten (vet inte vart än då jag inte vet hur den ser ut). Jag orkar inte lägga någon tid på att dölja lukten från eventuella hundar utan hoppas på att dom vilar sig från cannabiscup som slutar några dagar innan hemresan. Vad tror ni? Kommer det gå bra? Någon som gjort liknande? Eller blivit stoppad av Tysk/Dansk/Svensk tull i buss? Tack på förhand.
Citera
2010-11-22, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av markinthepark
Ska till Nederländerna snart och tänkte köpa med mig runt 50g, kommer glida buss och tänkte gömma det någonstans på toaletten (vet inte vart än då jag inte vet hur den ser ut). Jag orkar inte lägga någon tid på att dölja lukten från eventuella hundar utan hoppas på att dom vilar sig från cannabiscup som slutar några dagar innan hemresan. Vad tror ni? Kommer det gå bra? Någon som gjort liknande? Eller blivit stoppad av Tysk/Dansk/Svensk tull i buss? Tack på förhand.

Allt bygger på tur... Ingen på FB kan ge dig nått svar på den frågan tyvärr, som sagt enbart tur om du får igenom det eller ej...

Det jag dock kan säga är; ha inget på dig, vare sig på fingrarna, i kroppen (okej om du rökte där nere, men var inte hög för guds skull!). Se till att tvätta händerna, packa det med plasthandskar (så dom inte får fingeravtryck), man kan inte vara nog försiktig.

Lycka till!
Citera
2010-11-22, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskedii
Allt bygger på tur... Ingen på FB kan ge dig nått svar på den frågan tyvärr, som sagt enbart tur om du får igenom det eller ej...

Det jag dock kan säga är; ha inget på dig, vare sig på fingrarna, i kroppen (okej om du rökte där nere, men var inte hög för guds skull!). Se till att tvätta händerna, packa det med plasthandskar (så dom inte får fingeravtryck), man kan inte vara nog försiktig.

Lycka till!
känns lite halvkryddat med fingeravtryck
Citera
2010-11-22, 01:29
Medlem
Idealistens avatar
Citat:
det är ju rätt fittigt mot stugägaren om det skulle fastna i tullen:P

Hehe kanske det. Men jag tror inte att ägaren till huset åker på det. Det hade vart alldeles för enkelt att sätta dit någon man stör sig på i sådana fall...
Citera
2010-11-22, 01:33
Bannlyst
Citat:
känns lite halvkryddat med fingeravtryck

Givetvis :P
Men "better safe than sorry" säger jag ALLTID.

Bättre att vara överförsiktig, så polisen får noll komma nix att gå på.
Citera
2010-11-22, 02:52
Medlem
Jag har smugglat hem en del röka från amsterdam och egypten, sen har jag även smugglat en hel del benzo till diverse länder jag har varit i, inklusive USA där jag skulle vara i 3 veckor så jag hade med mig runt 50 piller.
Och alla gånger jag har smugglat så har det varit flyg som gäller. Inom EU så är det så fruktansvärt lätt att smuggla om man inte är nått nerv vrak eller allmänt färsk. Hundarna som dom har på flygplatserna är i stort sett aldrig narkotikahundar, utan vanliga hundar som ger den inverkan på speciellt haschrökare att dom blir nojjiga, och alla snutar och tullpersonal ser det på en gång. Dock om du åker utanför EU så är det ganska tricky, både när du kommer till landet du skulle till och när du ska hem.
Det bästa är ju att aldrig åka helt själv, alla tullare håller ett extra öga på folk som åker själv.
Sen hjälper det mycket att ha nån från din familj med dig, tex bror eller syster, kanske mamma din om det är så pass, jag har smugglat med min farmor till och med.
Citera
2010-11-22, 06:18
Medlem
fhoshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskedii
Givetvis :P
Men "better safe than sorry" säger jag ALLTID.

Bättre att vara överförsiktig, så polisen får noll komma nix att gå på.

"Better safe than sorry" då ska man absolut inte röka. Utan bara ner och köpa.
Tvätta händer osv så kläder och kropp inte har några cb partiklar på sig.
Citera
2010-11-24, 17:32
Medlem
vad skulle ni rekommendera, att trycka upp rökat i röven eller att gömma nånstans? (åker buss från NL)
Citera
2010-11-24, 19:51
Bannlyst
Citat:
vad skulle ni rekommendera, att trycka upp rökat i röven eller att gömma nånstans? (åker buss från NL)

Beror på hur slapp anus du har

Gömma funkar, då är det ju givetvis inte ditt så att säga.

Upp till dig hur mycket självdistans du har, skulle personligen aldrig få för mig att trycka upp nått i röven.
Citera
2010-11-25, 20:11
Medlem
tankers avatar
Citat:
Eurolines eller Swebuss? Åker du med en turist buss så är chansen noll att du stoppas men med Eurolines eller Swebuss så är chansen riktigt stor.

Eurolines tar färjan till HBG och där vinkar dem in de flesta Eurolines från NL.

Mitt tips innefattar en skruvmejsel.

Gå ner till toan öppna upp ventilationen eller under vasken och göm grejerna, torka bara av dina fingertryck.

Eller om bussen inte är full, sprätt upp ventilationen ovanför huvudet vid sätena ( tar 20 sek) de sitter fast med plast så det är inget skruvande.

OBS uppmärksamma kameran som sitter längst fram! mecka så långt bak du kan.

lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in