2010-03-12, 09:58
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashpop
Hört talas om handskar.. byt handskar för varje lager du slår in. byt kläder. rök inte en spliff eller dra en lina innan du ska smuggla..

Doft sätter sig även på hud! Jag vet att det finns en genomsläpps-tid med samtidigt så kommer du inte kunna undvika att till och med på utsidan av paketet så kom partiklar att sätta sig och kommer du nära det så kommer även att du lukta sedan. Speciellt för en hund så det finns visst en doft att uppfatta!

Ja men vilken källa du har.. En allvetare på FB säger att det är så, så då är det så Finns många proffesionella allvetare här på FB alla har ungefär lika mycket rätt. Källa tack..
Visst kanske de har falska hundar som de använder ibland det ifrågasätter jag inte. men att de skulle ha så väldigt få narkotikahundar stämmer inte. Finns minst ett trettiotal runt om i landet bara hos Tullen..

Du läste inte vad jag skrev där va?

.
Citera
2010-03-12, 22:35
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik1110
Vet inte vad du fått dig bakom örat, men du pratar i nattmössan så det bara smäller om det!

Men vad bra att det funkar för dig då, jag har då erfarenhet av att polare blivit plockade pga det... Och ha en vuxen man som pillar ut knark ur rumpan på dig är inget man skryter om på efterfesten eller på första dejten. Men om det funkar för dig, så grattis
Citera
2010-03-16, 16:30
Medlem
pallarintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzbitch
Hur är säkerheten på färjan mellan Helsingborg och Helsingör om man åker utan fordon?

typ ingen säkerhet alls.. dem gånger jag har åkt där har det aldrig varit tull där..
Men där är dock tullstationer (som alltid har varit obemannade när jag åkt där) men har du otur har dem bemannat just när du ska åka..
Citera
2010-03-18, 17:13
Medlem
jag vet en som bara pungade när han skulle ta flygplan då var det kokain vet inte hur det är med cannabis man ska ju kunna göra det med men det borde inte vara så svårt igentligen.
Citera
2010-03-18, 17:37
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictorGBG
jag vet en som bara pungade när han skulle ta flygplan då var det kokain vet inte hur det är med cannabis man ska ju kunna göra det med men det borde inte vara så svårt igentligen.
Vadå pungade?
Citera
2010-03-21, 21:57
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt
Vadå pungade?

Jag tolkar det som att han antingen pungade ut med något, dvs. betalade, eller att han helt enkelt hängde fram sin pung, i utbyte mot kokain innan han klev på planet.
Citera
2010-03-22, 00:07
Medlem
takkkos avatar
.felpost
Citera
2010-03-22, 01:03
Medlem
men endå. om man bor i helsingborg. är det inte lättast att bara åka dit med en resväska o ta tåg te helsingör sen om man har egen båt vore det ju bäst men annars kan man ju ta scandlines? liksom ta egen båt över sundet går ju utan problem. det måste fan vara säkrast? eller?
Citera
2010-03-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcophagus
Jag tolkar det som att han antingen pungade ut med något, dvs. betalade, eller att han helt enkelt hängde fram sin pung, i utbyte mot kokain innan han klev på planet.

HAHAHA

.... eller så fick han visa kronjuvelerna för tulltjänstemannen, men slapp vidare inspektion ....
Citera
2010-03-22, 14:57
Medlem
jag har nu en tid kollat in på den här produkten från head-nature.

http://www.head-nature.com/05485

är det någon som har köpt en sådan? eller något liknande?

Min fråga är,

om man använder handskar och är noga med att själva paketet och aluminiumförpackningen inte vidrör det "roliga" man ska stoppa in. Använder ett strykjärn för att försegla det/plombera sen sedan skicka till sig själv utan avsändare från Köpenhamn.

Skulle tullens knarkhundar ändå känna av att det finns något mysko i de paketet?
Citera
2010-03-22, 15:16
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahb
jag har nu en tid kollat in på den här produkten från head-nature.

http://www.head-nature.com/05485

är det någon som har köpt en sådan? eller något liknande?

Min fråga är,

om man använder handskar och är noga med att själva paketet och aluminiumförpackningen inte vidrör det "roliga" man ska stoppa in. Använder ett strykjärn för att försegla det/plombera sen sedan skicka till sig själv utan avsändare från Köpenhamn.

Skulle tullens knarkhundar ändå känna av att det finns något mysko i de paketet?

Ja dom kommer känna att något skumt finns där.
Citera
2010-03-23, 14:53
Medlem
PrettySneakys avatar
Ok, skratta inte! Är det någon risk att man smuggla gräs från malmö till göteborg?

Jag har läst att tullare springer runt med hundar på stationen för att haffa eventuella smugglar från köpenhamn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in