2012-03-05, 20:20
Medlem
Schlaktarnns avatar
VARFÖR lägger inte alla bara sin "kaka" i papperskorgen på sidan om dig vid passagerarplatsen? Hittar tullarna de, säger du bara att du inte har en aning om att de låg något där utan någon innan måste ha lagt det där?

Finns inte en chans i världen att de kan binda dig till de om du har vart smart nog att inte lämna några dna,n!
Citera
2012-03-07, 00:00
Medlem
emigrants avatar
Snabb fråga. Det är väl aldrig någon koll på tågen mellan Göteborg o Stockholm??
Denna sträcka kan man väl frakta både det ena och det andra riskfritt?
Citera
2012-03-07, 00:02
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emigrant
Snabb fråga. Det är väl aldrig någon koll på tågen mellan Göteborg o Stockholm??
Denna sträcka kan man väl frakta både det ena och det andra riskfritt?

Ja.
Citera
2012-03-07, 04:30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
VARFÖR lägger inte alla bara sin "kaka" i papperskorgen på sidan om dig vid passagerarplatsen? Hittar tullarna de, säger du bara att du inte har en aning om att de låg något där utan någon innan måste ha lagt det där?

Finns inte en chans i världen att de kan binda dig till de om du har vart smart nog att inte lämna några dna,n!
Fast det är lättare att lägga det i en väska en bit ifrån en själv då man diskret kan plocka upp den på vägen ut. Annat är det om man ska stå och gräva i papperskorgen.
Citera
2012-03-07, 20:33
Medlem
Hur funkar det om man skickar från nederländerna hash till finland? detta skickar via post mvh
Citera
2012-03-10, 16:22
Medlem
har man ingen heder, respekt för andras välbefinnande kan man ju göra helt ovetandes barnfamiljer på semester till åsnor

köp din skit
leta reda på random skitstövel med träningsoverall tejpa fast skiten under hans bil eller husvagn
ta egen bil o lägg dig bakom
när han stannar för att tanka äta eller what ever så skär du loss paketet åker hem o släng på en kanna java o sätt dig o njut...

vill man vara lite schysst kan man ju kanske skriva ett litet brev som förklarar för eventuell tulltjänsteman varför skiten sitter där det sitter och att åsnan är helt ovetandes om partiet

risken att bli av med sin röka blir kanske lika stor men risken att torska minskar ju...

inte så schysst kanske, rent av överjävligt men vem bryr sig lixon jag är ett offer av det svenska utbildningssystemet o jag fick inget nintendo när jag var liten så fuck you mister husvagn
Citera
2012-03-10, 16:50
Medlem
Jamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayatolla
har man ingen heder, respekt för andras välbefinnande kan man ju göra helt ovetandes barnfamiljer på semester till åsnor

köp din skit
leta reda på random skitstövel med träningsoverall tejpa fast skiten under hans bil eller husvagn
ta egen bil o lägg dig bakom
när han stannar för att tanka äta eller what ever så skär du loss paketet åker hem o släng på en kanna java o sätt dig o njut...

vill man vara lite schysst kan man ju kanske skriva ett litet brev som förklarar för eventuell tulltjänsteman varför skiten sitter där det sitter och att åsnan är helt ovetandes om partiet

risken att bli av med sin röka blir kanske lika stor men risken att torska minskar ju...

inte så schysst kanske, rent av överjävligt men vem bryr sig lixon jag är ett offer av det svenska utbildningssystemet o jag fick inget nintendo när jag var liten så fuck you mister husvagn

Låter ju en aning oplanerat, du vet ju inte vart bilen ska någonstans. Den kanske ska till Stockholm?
Citera
2012-03-11, 00:02
Medlem
För mindre mängder röka är inte det smartaste att bara ha det i munnen, möjligtvis inlindat i papper, så att det går att svälja när tullen dyker upp? Naturligtvis kan man linda in det i plast, svälja och spy upp men plast är ju inte jättenyttigt att få i sig och då är det kanske bättre att bara riskera att bli dunderbäng av att svälja 5-10 gram.
Citera
2012-03-11, 00:10
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
För mindre mängder röka är inte det smartaste att bara ha det i munnen, möjligtvis inlindat i papper, så att det går att svälja när tullen dyker upp? Naturligtvis kan man linda in det i plast, svälja och spy upp men plast är ju inte jättenyttigt att få i sig och då är det kanske bättre att bara riskera att bli dunderbäng av att svälja 5-10 gram.
Du kommer inte bli bäng utav att svälja 5-10gram om du inte löser upp thc't.
Men jo det är en bra idé om det är så pass små mängder.
Citera
2012-03-11, 18:21
Medlem
Ford.Fairlanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Testa och svälj en 5:a hasch och återkom sedan med hur du kände dig timmarna efter.
Citera
2012-03-11, 23:48
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy

Ey, jag svär mannen. Det blir man visst! 5 gram blir du lätt bäng på. 2.5 borde räcka. Va tror du magsäcken innehåller egentligen?!
Citera
2012-03-12, 01:28
Medlem
har tänkt på lite olika grejer, beskriver tre olika scenarier och ni får gärna svara vad ni tycker är lämpligast.. (Handlar om drygt 2 hekto grönt)

1. Båten/bilen
Köper, låt oss säga 8 flak öl på t.ex. kalles i danmark.
tar bilen till en någorlunda dold plats några mil innan tullen. (Rökat finns redan i bilen) staplar 4 flak i bagageluckan, och tar bort ungefär 8 öl i mitten från det fjärde flaket, där lägger jag varan bra och lägger helt enkelt bara typ två flak ovanför och resten lite huller om buller i bagageluckan så det ser mer realistisk ut. Lite olika flak och kanske nåra flaskor sprit på köpet.

Sen är det ju bara tuta och köra, jag ser inte ut som en typisk köpare/säljare av cannabis och skådespeleri är min grej så den biten ska inte vara några större problem. Jag ser det så här, det svåraste är att agera bra OM tullen mot förmodan börjar fråga, om de fått en misstanke om att något är fel så spelar det ingen roll hur väl du packiterat skiten, vill de kolla upp bilen så kollar de upp bilen och då gör de det väl med hund. Så egentligen är det viktigaste enligt mig att bara se allmänt proper ut, men inte överdrivet. Lite hipstersnubbe som har med sig tre polare för och köpa öl i danmark som alla andra över sommaren..

Tåget/bussen
Okej, varan. Var har jag den som bäst på mig? tänker mig kanske 20g paket fasttejpat under kläderna, vakumpackiterat. en ryggsäck på mig med några öl i men inte mer än så, pass osv har jag på mig i min midjeväska (Är ju turist)
När jag väntar på tåget så går jag bara in på en toa precis innan tågot kommer komma, vi snackar några snabba minuter. Där ompackiterar jag varorna till två 100G paket, med handskar på mig. Lägger ner det i ryggsäcken (har hemligt fack som inte syns för blotta ögat, om nån väktare/polis/tull bara mot förmodan vill kolla väskan lite snabbt, lite öl i och de misstänker inte vikten..
Sen är det först in på tåget, ta första bästa perrong och ställa väskan så jag kan se den och ta den innan jag går av vid min slutdestination, där blir jag hämtad med bil.

Sen tänkte jag ett annat sätt, ha kvar 20g-paketen under kläderna när jag går på tåget MEN, jag kommer ha cirka två gram brunt i en vanlig redlinepåse i kalsongerna. Går in på toan innan det kommer massa människor, tar på mig ett par vanliga plasthandskar och går sen och släpper någon 0.1'a här o var under min vistelse på tåget, vid några tomma säten, i nåra papperskorgar, på toan, på golvet. Ja lite överallt. OM tullen väl kommer med hund så kommer hundan löpa amok, kommer sniffa överallt och på massa människor och förhoppninsgvis så beger de sig därifrån ganska snart pga att "hunden flippat ut"

Så vad tror NI skulle funka bäst..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in