har tänkt på lite olika grejer, beskriver tre olika scenarier och ni får gärna svara vad ni tycker är lämpligast.. (Handlar om drygt 2 hekto grönt)
1. Båten/bilen
Köper, låt oss säga 8 flak öl på t.ex. kalles i danmark.
tar bilen till en någorlunda dold plats några mil innan tullen. (Rökat finns redan i bilen) staplar 4 flak i bagageluckan, och tar bort ungefär 8 öl i mitten från det fjärde flaket, där lägger jag varan bra och lägger helt enkelt bara typ två flak ovanför och resten lite huller om buller i bagageluckan så det ser mer realistisk ut. Lite olika flak och kanske nåra flaskor sprit på köpet.
Sen är det ju bara tuta och köra, jag ser inte ut som en typisk köpare/säljare av cannabis och skådespeleri är min grej så den biten ska inte vara några större problem. Jag ser det så här, det svåraste är att agera bra OM tullen mot förmodan börjar fråga, om de fått en misstanke om att något är fel så spelar det ingen roll hur väl du packiterat skiten, vill de kolla upp bilen så kollar de upp bilen och då gör de det väl med hund. Så egentligen är det viktigaste enligt mig att bara se allmänt proper ut, men inte överdrivet. Lite hipstersnubbe som har med sig tre polare för och köpa öl i danmark som alla andra över sommaren..
Tåget/bussen
Okej, varan. Var har jag den som bäst på mig? tänker mig kanske 20g paket fasttejpat under kläderna, vakumpackiterat. en ryggsäck på mig med några öl i men inte mer än så, pass osv har jag på mig i min midjeväska

(Är ju turist)
När jag väntar på tåget så går jag bara in på en toa precis innan tågot kommer komma, vi snackar några snabba minuter. Där ompackiterar jag varorna till två 100G paket, med handskar på mig. Lägger ner det i ryggsäcken (har hemligt fack som inte syns för blotta ögat, om nån väktare/polis/tull bara mot förmodan vill kolla väskan lite snabbt, lite öl i och de misstänker inte vikten..
Sen är det först in på tåget, ta första bästa perrong och ställa väskan så jag kan se den och ta den innan jag går av vid min slutdestination, där blir jag hämtad med bil.
Sen tänkte jag ett annat sätt, ha kvar 20g-paketen under kläderna när jag går på tåget MEN, jag kommer ha cirka två gram brunt i en vanlig redlinepåse i kalsongerna. Går in på toan innan det kommer massa människor, tar på mig ett par vanliga plasthandskar och går sen och släpper någon 0.1'a här o var under min vistelse på tåget, vid några tomma säten, i nåra papperskorgar, på toan, på golvet. Ja lite överallt. OM tullen väl kommer med hund så kommer hundan löpa amok, kommer sniffa överallt och på massa människor och förhoppninsgvis så beger de sig därifrån ganska snart pga att "hunden flippat ut"
Så vad tror NI skulle funka bäst..?