2012-12-22, 11:25
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Till saken hör att Westerberg vill inpränta att alla är rasister.
Pellejönsgubben Westerberg är en reaktionär fossil. Landet har vid det här laget förfallit till en såpass låg nivå att hans dogmer bevisats vansinniga, även för de mest inbitna fårskallar som retoriskt trodde på dem.
Citera
2012-12-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Och varför ska andra respektera dina och Åsas åsikter?

Det finns naturligtvis ingen särskild anledning till det.En skillnad på journalister och rasister är att journalister inte mördar folk med annan åsikt, att journalister tycker andra kan föra fram sina åsikter, att journalister inte söker upp rasister vid deras bostäder och häller blod i brevlådorna, att vi inte skickar sms eller mejl med önskemål om att ni ska bli våldtagna, eller dödade, eller att era anhöriga ska bli det.
Citera
2012-12-22, 12:30
Medlem
Bertil Jonsons avatar
ÅL väcks mitt i natten av ett SMS till hennes mobil med hemligt nummer. Riksdagshusbranden Ver 2.0?
Citera
2012-12-22, 12:36
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
En skillnad på journalister och rasister är att journalister inte mördar folk med annan åsikt
Källa på det?
Citat:
att journalister tycker andra kan föra fram sina åsikter
Aha... då förstår jag varför AB tog bort kommentatorsmöjlighterna.
Citat:
att journalister inte söker upp rasister vid deras bostäder och häller blod i brevlådorna
Och det är statistiskt säkerställt förstår jag?

Citat:
att vi inte skickar sms eller mejl med önskemål om att ni ska bli våldtagna, eller dödade, eller att era anhöriga ska bli det.

Fel fel fel...
Citera
2012-12-22, 12:48
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Det finns naturligtvis ingen särskild anledning till det.En skillnad på journalister och rasister är att journalister inte mördar folk med annan åsikt, att journalister tycker andra kan föra fram sina åsikter, att journalister inte söker upp rasister vid deras bostäder och häller blod i brevlådorna, att vi inte skickar sms eller mejl med önskemål om att ni ska bli våldtagna, eller dödade, eller att era anhöriga ska bli det.

Hur var det nu med den här motorjournalisten (Waldner?).
Knivhögg han inte en meningsmotståndare?
Citera
2012-12-22, 12:55
Medlem
sappys avatar
Citat:
Rätt. Jag har ingen som helst respekt för rasistiska åsikter.

Citat:

Men vart drar man då gränsen för vad rasism är?
Finns ju till exempel vissa som till och med kallar mig rasist bara för att jag har åsikter om invandring. Andra är "rasister" för att dom röstar på SD. Själv anser jag mig vara så långt ifrån en rasist man kan vara.

Men iaf, om vi ska prata om dessa "rasister" som häller blod i postlådor, önskar att folk blir våldtagna, mördade, osv. Du tror inte det kanske kan vara ett fåtal arga mindre stabila personer som står för dessa handlingar? Eller menar du att 10 %+ av Sveriges befolkning sysslar med sådant?
Citera
2012-12-22, 13:14
Medlem
Nationalisternas kvinnoförakt ter sig helt skrämmande. Alla kvinnor de finner ha motsatta
åsikter skall våldtas och misshandlad å det grövsta. Våldtäkter och grov misshandel som ett medel att kontrollera kvinnan. Detta gäng är dock oerhört oroade över muslimernas behandling av kvinnor!
Det är väl skillnad på våldtäkt och våldtäkt kan jag tänka.

*) Här är några av budskapen från nationalister till Åsa:

”Din äckliga lilla fitta hoppas en kongoneger våldtar och mördar dig omgående"

”Jag hoppas att du är rakad där nere eftersom jag gärna vill komma och knulla dig hårt både i din stora röv och din skrynkliga fitta.”

”Shabbos goyerskan borde, behandlas med slö kniv. Denna äckliga rasförrädiska, kulturmarxist, och judehora (dvs horar åt judarna), förtjänar att få bli avsläppt naken, av en helikopter mitt i ugga-bugga-djungeln i Kongo.”

”Jag är hård som fan nu och vill pumpa sönder dig där bak riktigt ordentligt.”
Citera
2012-12-22, 13:21
Medlem
Reymonts avatar
Citat:

Vad är det som säger att de som hotat Lindeborg är rasister? Det troliga är att de är kritiska till massinvandringen, alternativt multi/kulti-samhället eller både och. De är inte rasister för det.

Tror att de är kritiska till muslimer som inte vill integrera sig och till kriminella invandrare av alla dess sorter.

Kalla dem för frustrerade smågangsters i stället så kommer du närmare sanningen.
Senast redigerad av Reymont 2012-12-22 kl. 13:31.
Citera
2012-12-22, 13:36
Medlem
Grävulens avatar
Alla offentliga människor får utstå hot. Åsa Linderborg är en "PK-hora" på nätet, Anton Abele, Paolo Roberto, kungahuset med flera är offentligt utskrattade och hånade i Sveriges Radios mobbingprogram i framförallt P3, men även övriga public service kanaler. Ett litet exempel på att offentligheten har ett pris.

Det är odemokratiskt göra det totalt omöjligt att kommentera åsiktsförtrycket såsom Åsa Linderborg och hennes meningsfränder vill. Dessa översittare vill ta ordet från folket och tvinga dem till handling. De spelar Breivik rätt i händerna.
Citera
2012-12-22, 13:38
Medlem
Citat:
Nä för journalister skickare vidare det ärendet till AFA nötter och liknande skräp. Så man kan säga att journalister beter sig mer likt maffian som skickar ut torpeder för att förstöra andra människors liv.
Citera
2012-12-22, 13:41
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Vad är det som säger att de som hotat Lindeborg är rasister? Det troliga är att de är kritiska till massinvandringen, alternativt multi/kulti-samhället eller både och. De är inte rasister för det.

Tror att de är kritiska till muslimer som inte vill integrera sig och till kriminella invandrare av alla dess sorter.

Kalla dem för frustrerade smågangsters i stället så kommer du närmare sanningen.

Jag tror att det är antirasisterna själva som skickar SMS till ÅL:s hemliga mobilnummer. Ger lite "Riksdagshusbranden"-vibbar. Ett bra sätt att tysta dissidenterna.
Citera
2012-12-22, 13:47
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
En skillnad på journalister och rasister är att journalister inte mördar folk med annan åsikt, att journalister tycker andra kan föra fram sina åsikter, att journalister inte söker upp rasister vid deras bostäder och häller blod i brevlådorna, att vi inte skickar sms eller mejl med önskemål om att ni ska bli våldtagna, eller dödade, eller att era anhöriga ska bli det.
Nu finns ju inga bevis för att den hycklande kommunistsympatisören som är ämnet för tråden råkat ut för något av det. Ingen journalist som inte hotat, hetsat och spridit sitt avlönade hat mot oliktänkande i rikspressen råkar ut för trakasserier (buhu) enbart för att de är journalister till yrket. Men i de fall journalister faktiskt råkar ut för sådant beror det i nästan samtliga fall på att ni förtjänar det. Tro inget annat.

Kan för övrigt inte erinra mig ett enda fall där en journalist råkat ut för våld begånget av en "nazist".
Senast redigerad av ambiscko 2012-12-22 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in