2012-12-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det kan jag faktiskt inte se. Men en brinnande övertygelse om diverse skitsajter.

Man ser väl bara det man vill se. Dina övertygelser går stick i stäv med den öppenhet, demokrati och frihet vi sägs ha i Sverige. Men det är väl detajler med ditt sätt att se..
Citera
2012-12-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulnick
Jag har inte läst det på flashback. Vad jag vet är att hon blivit sextrakasserad - via sms - långt innan hon profilerade sig med "Granska skiten". Enligt rykten - i den verkliga världen - så finns det vissa indikationer på att de har ett internt problem på den egna redaktionen. Jag väntar på bekräftelse från en tyngre källa innan jag går ut med detaljer.

I övrigt fattar jag inte alls vad du menar?...

Den här sortens mejl har jag och mina kolleger fått under många år. Vi får många lika många anspelnignar på negerkuk efter vissa händelser som skribenterna i den här tråden vräker ur sig under en dag. Sextrakasserier är vardag för kvinnliga reportrar. För manliga reportrar är det inte lika frekvent. Men de kommer de också.
Citera
2012-12-21, 21:04
Medlem
Kodijacks avatar
Mitt förakt emot Åsa Lindeborg som person har stärkts något så otroligt sedan detta hyckleri till drev startades. Åsa har som Dan Eriksson skrev i en krönika på Realisten* tidigare hyllat våld emot nationalister, när hon råkar ut för hot om våld, inte reellt våld, för hittills så är det bara hot hon drabbats av, så gör hon sig osmakligt till martyr.

Hon sa att hon var privilegierad som arbetade på Aftonbladet vars säkerhetsansvarig sett till att hon bland annat fått skyddsglas installerat i sitt hem.De Åsa hetsat mot tidigare har inte haft samma privilegierade tillvaro, i många fall så har det varit fattiga barnfamiljer så fått sina rutor krossade mitt i den kalla natten på grund av den hets Åsa och hennes kollegor varit med och bedrivit.

Senast idag så publicerade Aftonbladet material inköpt från Researchgruppen, där en av personerna** bakom detta material är själv en dömd brottsling med en lång historia av politiskt våld och annan brottslighet.

*http://www.realisten.se/2012/12/20/linderborg-hycklar-om-hoten/
**http://expomakt.wordpress.com/martin-fredriksson-2/
Citera
2012-12-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Den här sortens mejl har jag och mina kolleger fått under många år. Vi får många lika många anspelnignar på negerkuk efter vissa händelser som skribenterna i den här tråden vräker ur sig under en dag. Sextrakasserier är vardag för kvinnliga reportrar. För manliga reportrar är det inte lika frekvent. Men de kommer de också.

Har ni filter som sorterar bort dumheter i e-postlådan? Jag skulle bli trött på att läsa sådana barnsligheter och snabbt, antingen tekniskt eller mentalt sortera bort det. Jag föreställer mig att man får en del oformulerad kritik när man sticker ut nacken i offentligheten och att man därför antingen skaffar sig skinn på näsan eller också finner det så givande att stå i rampljuset att det till syvende och sist är värt det.
Citera
2012-12-21, 21:14
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Jag har mycket svårt att tro att avsändarna inriktar sig på just på anspelningar på negerkuk. Men ok, ingår det inte till viss del i jobbet att det emellanåt kommer foliehattsmail som dessa? Har man en stor läsekrets som får man väl räkna med att det alltid finns en del som går över gränsen, oavsett vad man tycker om den saken. På samma sätt som vissa andra yrkesval innebär ökad risk för obehagliga kontakter med privatpersoner. Är journalister extra känsliga?
Citera
2012-12-21, 21:22
Medlem
Condottieris avatar
Så länge kärringen - liksom det reaktionära PK-frälset i stort - så halsstarrigt vägrar erkänna all relevans och legitimitet i det förakt mot massinvräkningspolitiken som formuleras på Flashback ska hennes texter hårdgranskas, och, när det är berättigat, kritiseras och hånas. Hennes klassperspektiv är så jävla rigidt, krystat och urvattnat. Det innebär givetvis inte att det ska "stoppas", vilket haggan dock vill så fort vissa "folkgruppers" aktiviteter ifrågasätts:
Citat:
Ursprungligen postat av Fjäsa Linderborg
Men att skriva att det är judarnas fel att världen ser ut som den gör eller att muslimer är psykiskt sjuka och inte ska få vara verksamma *inom vissa yrken, det är att hetsa mot folkgrupp. Det är och ska vara olagligt. Och ja, de uttalandena vill vi granska – och stoppa.
Hennes onyanserade skit förtjänar verkligen att bemötas med sarkasm. Med all säkerhet skulle hycklerskan aldrig yttra ett kritiskt ord ifall exempelvis svenskar beskrevs i al-Jazira som "blekfisiga tråkmånsar och konflikträdda snåljåpar", eller liknande. Vem fan av svensk nation med alla höns hemma skulle ens fantisera om att hävda att Araberna "diskriminerar och hetsar mot svenskar" om de vägrade låta miljontals av dem/oss bosätta sig/oss på deras territorium, och dessutom kräva att få ikläs tunga ämbeten? Sinnessjukt.

Linderborg piper: "granska skiten!". Jag ryar istället: granska skatan!
Senast redigerad av Condottieri 2012-12-21 kl. 22:09.
Citera
2012-12-21, 21:44
Medlem
ProfessorGurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Underklass-pack. Inget att bry sig om.

- F.G
Överklass packet....same shit
Citera
2012-12-21, 21:46
Bannlyst
Jobbigt så med självständiga kvinnor.
De här pajasarna suktar efter underdåniga kvinns. Kvinnan är hot, allt som utmanar det rådande är hot.
Citera
2012-12-21, 21:51
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djingis.Khan
De här pajasarna suktar efter underdåniga kvinns. Kvinnan är hot, allt som utmanar det rådande är hot.
+1
Jag tycker också hon är hot. Speciellt i inslaget i kulturnyheterna.
Citera
2012-12-21, 21:58
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djingis.Khan
Vilka är då dessa "pajasar"? Kan du avslöja för trådens användare vem som "suktar" efter en förmodligen rödvinshalvalkad och rosadegigt lönnfet batiksugga i klimakteriet?
Citat:
Ursprungligen postat av Reddot
Bara jag som tycker hon är het på hennes bild på wikipedia?
Ja. Edit: okej, kanske ett par till:
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Ja fan. Skitsnygg.

(Jag gör inga anspråk på vare sig hennes kropp eller själ men rent estetiskt så tilltalar hennes yttre attribut mitt estetiska omdöme).
Senast redigerad av Condottieri 2012-12-21 kl. 22:09.
Citera
2012-12-21, 22:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Har svårt att tänka mig någon som personifierar Rödvinsvänstern mer än Å. Lindeborg (hon blir säkert stolt över att läsa detta, kollar säkert på FB).

En person som vill kväsa all form av debatt kring känsliga frågor, och samtidigt går ut och gråter i media om ett antal SMS som sannolikt inte har något med frågan att göra (någon antydde att det kan vara internt snusk på AB's redaktion, inte alls osannolikt på ett företag?).

Å. Lindeborg; det vore bra om du stod upp för yttrandefriheten och allas rätt att tycka vad de vill.
Enkel fråga: Är man automatiskt en "rasist" om man anser att Sverige bör bedriva en något mer restriktiv invandringspolitik från mellanöstern, givet de integrationsproblem vi har idag. Är man då en döds-nazist-rasist?
Citera
2012-12-21, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Vilka är då dessa "pajasar"? Kan du avslöja för trådens användare vem som "suktar" efter en förmodligen rödvinshalvalkad och rosadegigt lönnfet batiksugga i klimakteriet?
Ja. Edit: okej, kanske ett par till:
Ja du, du är väl en av dessa pajasar.
Dina försök med att tracka ner andra med okvädning slår hål i luften. Vem fan försöker du övertyga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in