2012-12-21, 19:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Givetvis tar Åsa Linderborg denna tråd till intäkt för "näthatet". Titta! En tråd på Flashback hoppar upp när jag "tar fajten mot skiten".

Till dig, Åsa Linderborg och dina censurerande gelikar, vill jag säga:
- Vi är både högutbildade, och självlärda
- Vi älskar vårt Sverige och det sätt vi kommit att leva här
- Vi vill se våra barn växa upp i trygghet och välstånd
- Vi är vältaliga och respekterar det fria ordet

Skrämmande va?
Citera
2012-12-21, 19:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Angående Flashback och Avpixlat, så skulle jag vilja säga två saker:

1. Mycket viktig fakta som man aldrig får läsa om i Fulmedia skrivs där, och det är sådant som garanterat skulle skrivas i tidningar i Norge, Finland, Danmark, Japan, you name it

2. De som oftast uttrycker sig i "one liners", med hatuttryck, är de som sympatiserar med den utomparlamentariska vänstern. Typ AFA. Dessa brukar ofta hota, med diverse "bröl". Jag upplever att vi på den sverigevänliga sidan är mycket mer nyanserade och återhållsamma.
Citera
2012-12-21, 19:27
Medlem
Arthass avatar
För det första vill jag säga att jag avskyr anti-intellektuella utspel om meningsmotståndare på diverse siter som säger saker som: "skjut randomfolkgrupp för fan", "vilken hora, låt henne få kongokuk bla bla" osv. Därmed tar jag även avstånd från skit mot denna Åsa Lindeborg.

Så var det sagt.

Vad står då Åsa för?

- Alla som inte vill ha en stor invandring till Sverige från tredje världen är "Breivikare" alternativt SD:s kompisar. Se hennes attacker på Anna Dahlberg på Expressen
- En fd (?) kommunist. Nu antagligen mer åt det mer kulutmarxistiska hållet, där man tillåter en viss liberalism inom den ekonomiska poltiken. Vitt jag vet är denna ideologi inte någon västerländskvänlig och yttrandefrihets eller demokrativänlig (även om kommunister älskar använda ordet "demokrat" när de vill säga att alla som tycker som partiet tycker det enda rätta)
- Motsätter sig all sorts FRI debatt om ämnen. Istället salutför en DDR-mentalitet där man sjukdomsförklarar folk som tycker annorlunda som "fobiker" osv.

Det finns en röd tråd att när våld sker mot SD:are så är det "de har valt en väg som gör att de får ränka med detta". Man går inte med andra ord inte ut och ryter till mot (anti?)fascisterna i samhället som attackerar folkvalda om de har "fel" åsikter. Däremot avskyr man när det händer en själv. Även Imamen Reinfeld har ju sagt dessa ord. Det är rimligt att man fördömer allt våld och motverkar detta. Det blir dock svårt när man som Lindeborg sammankopplar invandrarkritsike Göran med Nordfront-figurer.

Och sedan står fast vid denna trångsynta linje
Citera
2012-12-21, 19:29
Medlem
Jag vill klaga alla idioter som skickar mail med förtäckta hot eller sexuella anspelningar till typ Åsa Linderborg mfl,.
Ni är ju inte ett dugg bättre än det patrask ni vill bekämpa.
Vill ni göra skillnad och nå effekt använd endast det vapen som journalister typ Åsa fruktar mest, nämligen sanningen.

nKomo
Citera
2012-12-21, 19:38
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
...
Det finns en röd tråd att när våld sker mot SD:are så är det "de har valt en väg som gör att de får ränka med detta". Man går inte med andra ord inte ut och ryter till mot (anti?)fascisterna i samhället som attackerar folkvalda om de har "fel" åsikter. Däremot avskyr man när det händer en själv. Även Imamen Reinfeld har ju sagt dessa ord. Det är rimligt att man fördömer allt våld och motverkar detta. Det blir dock svårt när man som Lindeborg sammankopplar invandrarkritsike Göran med Nordfront-figurer.
...
Det är lite OT men när Reinfeldt gjorde sitt famösa utspel mot SD i denna fråga var det extremt få politiker, tyckare och journalister som tog avstånd från det politiskt motiverat våld som han ställde sig bakom. På rak arm kan jag endast påminna mig Mona Sahlin. Detta smärtar enormt då det är en politiker jag sannerligen inte har mycket till övers för. För detta tycker jag att hon skall uppmärksammas under en ytterst liten bråkdel av en sekund. Linderborg och hennes vänner valde som sagt en annan ståndpunkt.
Citera
2012-12-21, 19:39
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Jag förstår obehaget i att bli hotad med sexuellt våld via SMS. Det jag verkligen inte förstår är hur man kan vara så cynisk att man, efter att ha läst ett snusk-mess från en uppenbar stalker med enbart sexuella motiv tänker... "Aha! Detta kan jag använda som argument i mitt politiska korståg!"
Det kan man fundera över. Är hon så cynisk att hon tänker så eller är hon så mittuppi alltihopa så hon inte ser skillnaden?

Något jag inte riktigt får ihop är att kvinnor som hon hävdar att de ständigt är utsatta för näthatet och att allting började med hennes granskning. Båda utsagorna kan knappast stämma.
Citera
2012-12-21, 19:45
Medlem
Har inte skådat en sådan självömkan och narcissism sedan Breivik satt i rätten och förklarade hur "svårt" det var för honom att skjuta ungdomar på Utöya. Det kommer utlänningar till Sverige som våldtar och mördar svenskar, Åsa önskar att detta ska få fortsätta. Vad fan hade hon förväntat sig för reaktion?
Citera
2012-12-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det är lite OT men när Reinfeldt gjorde sitt famösa utspel mot SD i denna fråga var det extremt få politiker, tyckare och journalister som tog avstånd från det politiskt motiverat våld som han ställde sig bakom. På rak arm kan jag endast påminna mig Mona Sahlin.

Å fan, det har jag missat, heder åt Mona i sådant fall även om jag ogillar hennes övriga åikter.
Man måste kunna ge cred åt meningsmotståndare också.

Att inte fler upptäckt vilken obehaglig och osympatisk person Fredrik Reinfeldt är förvånar mig stort.
Detta kunde ju socialdemokratin gjort ett större spektakel av om dom bara fattat det.
Förmodligen bara SD sympatisörer som redan genomskådat Sveriges största politiska katastrof någonsin.
Den mannen har gjort medelsvensson bra mycket otryggare och fattigare pga hans asylinvandringspolitik.

nKomo
Citera
2012-12-21, 20:06
Medlem
Åsa får gråta ut i SVT:s kulturnyheter:
http://www.youtube.com/watch?v=sSvr4Ao9fBQ
Citera
2012-12-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jag tror att att sådana som du och Golonka skulle må bra av lite kärlek och mindre hat.

Herregud kvinna, ta och ge dig. Inse att du är helt ute och cyklar.
Citera
2012-12-21, 20:24
Medlem
Jag tycker inte ett dugg synd om Åsa Linderborg. Hon har propagerat för att förstöra för människor med andra åsikter och ursäktat politiskt våld.

Politisk är människan ifråga en extremist långt bort från all anständighet och all normalitet. I ett vettigare samhällsklimat skulle hon inte ha beretts tillträde till några tevesoffor och kultursidor.

Vi har utan någon reell politisk debatt drivit en invandringspolitik med enorma sociala och ekonomisk konsekvenser. Åsa Linderborg har varit verksam för att så skall kunna ske.

Nu får hon skörda vad hon sått.

I sak däremot är det inte konstruktivt med en massa hot mot enskilda personer. Jag kan inte se att det gagnar syftet att få en drastisk kursändring till stånd inom migrationspolitiken.

Edit: Kan vara på sin plats att påminna om det som drabbat Per Ström:

http://debatt.svt.se/2012/11/08/efter-hot-och-nidbilder-tar-jag-nu-farval-av-genusdebatten/
Senast redigerad av Starke Adolf 2012-12-21 kl. 20:38.
Citera
2012-12-21, 20:25
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Jag har också läst det ryktet här på flashback. Det har också funnits rykten om att mej och sms kommer från rasister. Jag ska också försöka luska lite mer i det.
Du kanske kan hjälpa mig. Jag har mejladresser till dem som skickar liknande sex-sms till min mejllåda på arbetet.

Jag har inte läst det på flashback. Vad jag vet är att hon blivit sextrakasserad - via sms - långt innan hon profilerade sig med "Granska skiten". Enligt rykten - i den verkliga världen - så finns det vissa indikationer på att de har ett internt problem på den egna redaktionen. Jag väntar på bekräftelse från en tyngre källa innan jag går ut med detaljer.

I övrigt fattar jag inte alls vad du menar?...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in