2012-12-21, 09:42
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Starka kvinnor? Är du tappad i en stentrapp? Detta exemplar är väl långt ifrån stark. Hon är feg som INTE vågar stå för vad hon skriver, hon hetsar de små AFA-dårarna till attacker mot riksdagsmedlemmar, ljuger om nätmedia, fabulerar och hittar på och när hon får mothugg springer hon gråtande till sina kollegor och gråter ut på bästa sändningstid. Hon är en oseriös pajaskärring.
Om vem som helst skrivkunnig svenskvänlig individ fick samma resurser som detta Aftonbladsäckel skulle du häpna över den genomträngande slagkraft det skulle få. Svensk press är inte demokratisk, seriös eller ens trovärdig och Åsa är det värsta exemplet på det. Om jag tycker illa om henne? You bet. Och jag har inga problem att säga det här eller någon annanstans.

Idag bekräftas dessutom att Åsa Linderborg och Aftonbladet samarbetar med just AFA. Idag toppar de med nyheten att "Hatsajten Exponerats huvudman själv dömd pedofil". Inne i artikeln kan man läsa att det är Researchgruppen som gjort gransknngen.

Researchgruppen leds av Martin Fredriksson som själv är gammal AFA-medlem och som dessutom är dömd för minst två fall av misshandel och dessutom har suttit häktad misstänkt för mordbrand mot en McDonaldsrestsurang. Det finns en hel del information om honom i olika trådar på Flashback, bl.a. denna:
https://www.flashback.org/t1531407

I Researchgruppen finns fler andra gamla AFA-medlemmar. Några av de var också med och organiserade odla ditt klasshat resorna till Saltsjöbaden för en tid sedan.
Citera
2012-12-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
telefonsnusket kommer sannolikt från någon närstående kollega som är kåt på henne, Lev i din egen skit, Åsa!

En stor del av hatinläggen i den här tråden torde enligt den här logiken alltså skrivas av Åsas kolleger. Är det inte risk att du med den logiken till slut kommer att outa dig själv.
Citera
2012-12-21, 09:49
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
En civiliserad rättsordning innebär att man är beredd att ta ansvar om man gör fel. Hoten är fel, sexuella trakasserier är fel.
Å så väl man värnar Sverige när man plötsligt hänvisar att de svenska sajter man vill granska inte finns i Sverige och inte faller inom svensk jurisdiktion.
Det är den framtid som rasisterna vill ha. Vi faller inte inom svensk jurisdiktion. Vad är det för svenskt med det?
Man kan värna om Sverige genom att använda sig av arbetsmetoder som går utanför det Sverige som finns just nu. Ett Sverige som man vill ändra på i grunden. Om de helt skulle spela efter PK-Sveriges spelregler hade de kunnat bli tystade och noll förändring hade skett. Utan den nuvarande taktiken hade exempelvis Flashback varit avstängt och en betydligt större del av informationen hade bara kommit från ett håll.
Senast redigerad av sebastian_ 2012-12-21 kl. 09:51.
Citera
2012-12-21, 09:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Nån mer än jag som märkte hennes Freudian slip när hon kallade sitt arbete för "kampanjen"?

Det som skriker att det här är överdrivet är att hon sitter och säger att alla professionella säkerhetsfolk kör "lägga locket på och ligg lågt"-taktiken för att inte provocera en eskalering i hotbilden, och här sitter hon och babblar i TV om hur fantastiskt jävla hotad hon är. Mellan andetagen och krokodiltårarna säger hon också att "det är viktigt att komma ihåg att ingen journalist utsatts för dåd i Sverige i modern tid". Det är kontraintuitivt - och hade det förelegat ett riktigt fysiskt hot hade hon inte tillåtits sitta i TV och prata om sin kampanj...nejmen...granskning.
Senast redigerad av Nostradumbass 2012-12-21 kl. 09:54.
Citera
2012-12-21, 09:52
Medlem
Citat:
Det är inte skit att vilja bevara sitt land. Det är skit att vara hotfull rasist, att vilja göra andra människor illa.

Du har missförstått det där med att vara sverigevän. Skillnaden mellan rasisterna och oss andra är att vi vill ha olika Sverige.
Vi vill att ett demokratiskt Sverige med respekt för människovärdet och mänskliga rättigheter. Det vill inte rasisterna. De vill ha ett annat land.
Ett land där det är tillåtet att hota människor, ett land där det är tillåtet att misshandla människor, ett land där det är tillåtet att göra människor illa. Ett land där kvinnor ses som luder, ett land där människor inte får älska vilka de vill, ett land där bara vissa människor har samma värde.

Just här är det Åsa som är måltavla, nästa gång är det någon annan. För egen del får jag fler hot från er rasister än jag får från vanliga kriminella. (Fast en del av er är naturligtvis också vanliga kriminella.)
Källor?
Citera
2012-12-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Man kan värna om Sverige genom att använda sig av arbetsmetoder som går utanför det Sverige som finns just nu. Ett Sverige som man vill ändra på i grunden. Om de helt skulle spela efter PK-Sveriges spelregler hade de kunnat bli tystade och noll förändring hade skett. Utan den nuvarande taktiken hade exempelvis Flashback varit avstängt och en betydligt större del av informationen hade bara kommit från ett håll.

Jaha. Det är så det är, vänner av Annat-Sverige, och det är därför man vill tysta Åsa Linderborg.
Citera
2012-12-21, 09:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Har vi någon här som hotat Åsa?
Ni är förjävla sorgliga alltså.
Citera
2012-12-21, 10:02
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micrealist
Källor?

Pröva att läs hela den här tråden, många andra trådar här på flashback så ska du se att det inte är ovanligt att "sverigevänner" har en nedvärderande ton mot kvinnor
Citera
2012-12-21, 10:03
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nån mer än jag som märkte hennes Freudian slip när hon kallade sitt arbete för "kampanjen"?

Det som skriker att det här är överdrivet är att hon sitter och säger att alla professionella säkerhetsfolk kör "lägga locket på och ligg lågt"-taktiken för att inte provocera en eskalering i hotbilden, och här sitter hon och babblar i TV om hur fantastiskt jävla hotad hon är. Mellan andetagen och krokodiltårarna säger hon också att "det är viktigt att komma ihåg att ingen journalist utsatts för dåd i Sverige i modern tid". Det är kontraintuitivt - och hade det förelegat ett riktigt fysiskt hot hade hon inte tillåtits sitta i TV och prata om sin kampanj...nejmen...granskning.

Visst är det en kampanj och hade hon varit nykter igår kanske inte tungan skulle ha slunkit ner i diket idag. Förbluffande att se den mediala uppbackningen från kulturmarxisterna, eller kanske inte. Då hennes prestige skymmer budskapet måste hon få uppbackning så hetsen inte kvävs i sin linda.

När vi ska vi "näthatare" få tillgång till hennes hemliga mobilnummer så vi kan hålla hennes libido vid liv?
Citera
2012-12-21, 10:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Jaha. Det är så det är, vänner av Annat-Sverige, och det är därför man vill tysta Åsa Linderborg.
Ingenting av min text berörde hoten, jag syftade bara på alternativ media och hur de inte kan lita på vad makten i Sverige vill och därför gör bäst i att vara på den säkra sidan, lex-Flashback. Ibland måste man undvika att följa det nuvarande regelsystemet om det ska bli förändring. En sådan oskyldig sak som att lägga serverna utomlands för att inte tystas ner i Sverige står jag helt bakom.

Du beskrev det som osvenskt, precis som massinvandring enligt vissa är svenskt. Vi är så generösa. Det de "glömmer bort" är att det bara varit så 20 av 1000 år. Ingen riktig regimkritiker anpassar sitt arbetssätt helt och hållet till vad media och de som har makten just nu anser vara den rätta värdegrunden eller svenskt. Det säger sig självt.
Citera
2012-12-21, 10:17
Medlem
Citat:
Det är inte skit att vilja bevara sitt land. Det är skit att vara hotfull rasist, att vilja göra andra människor illa.

Du har missförstått det där med att vara sverigevän. Skillnaden mellan rasisterna och oss andra är att vi vill ha olika Sverige.
Vi vill att ett demokratiskt Sverige med respekt för människovärdet och mänskliga rättigheter. Det vill inte rasisterna. De vill ha ett annat land.
Ett land där det är tillåtet att hota människor, ett land där det är tillåtet att misshandla människor, ett land där det är tillåtet att göra människor illa. Ett land där kvinnor ses som luder, ett land där människor inte får älska vilka de vill, ett land där bara vissa människor har samma värde.

Just här är det Åsa som är måltavla, nästa gång är det någon annan. För egen del får jag fler hot från er rasister än jag får från vanliga kriminella. (Fast en del av er är naturligtvis också vanliga kriminella.)

Du är ute och seglar. Du tycker Åsas hets mot riksdagsmän är helt ok antar jag eftersom du väljer bort att kommentera det.
Och du, Sverige är långt ifrån ett demokratiskt land. Bara en insnöad polistiskt styrd journalist kan påstå något så dumt. Vi har en statsminister som sagt detta ordagrant ”Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.”

Det gör Åsa.
Citera
2012-12-21, 10:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Har också tänkt på det. Den som skickat de snuskiga smsen måste verkligen gå igång på det här. Att även hoten tar så hårt ger mer bränsle till den typen av aktiviteter. Det här ett steg i hennes kampanj, ett desperat grepp där hon kan offra mycket genom den här enmansshowen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in