Åsa "Jag har alltid rätt" Linderborg gör det igen.
Denna gång attackerar hon Sverigedemokraterna med helt klart olämpligt innehåll i sin krönika "Sverigedemokraterna och Jätten Dumdum".
En del citat ur denna minst sagt vidriga artikel:
Citat:
Samtidigt ökar det högerextrema våldet. I Uppsala knackar nynazisterna vänsteraktivister med samma lätthet som Jätten Dumdum plockar träd och människor.
Citat:
Dessutom pratar man om våldet som om det vore lika stort från båda sidor, när det i själva verket går hundra högerdåd på ett som kan tillskrivas vänstern.
Hur i helvete kan man ens påstå något sånt?
Citat:
...men vänstern måste berätta om det våld och hot om våld den utsätts för eftersom alla andra demokrater tiger eller hånflinar. Jag är inte rädd för kräken, mest förbannad, men jag skräms av en samhällsutveckling som får arbetarrörelsens hela välfärdsprojekt att gå åt helvete i samma takt som desperationen hos medborgarna ökar, och med den motsättningarna.
Enda anledningen till att "välfärdsprojektet" går åt helvete är den vettlösa invandringen. Mängden "riktiga" nazister eller högerextremister (personer som
verkligen vill utrota judar, mordhotar personer, misshandlar, etc.) i Sverige kommer inte ens upp i en tredjedel av vänsterextremisterna. Det går inte att ha ett fredfullt torgmöte utan att det stormas av hundratals AFA-anhängare eller slödder från andra terroristgrupper som misshandlar, mordhotar etc. Ja, du har rätt att det finns desperation hos medborgarna, gissa varför SD växer för var dag?
Diskutera. Vad tycker ni om Åse Linderborgs krönika?
Länk till artikel:
http://www.aftonbladet.se/kultur/article4866058.ab