2007-09-18, 20:30
Medlem
möbelklisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viqqe
Här satt jag och trodde att man fick påtala säkerhetsbrister eller publicera annorlunda vinklade artiklar på vilket sätt som hellst.

Det får man också. Läste du inte hela mitt inlägg? Ingen av de två blev dömda för något brott och får självklart yttra sig om olika saker precis som alla andra.

Citat:
Naivt av mig... naturligtvis måste yttrandefriheten hetsa mot muslimer för att vara yttrandefrihet.

Inte naivt, men fortfarande okunnigt om vad frågorna handlar om och vad yttrandefrihet är.

Ett träffande citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Filosofiprofessor Per Bauhn
Yttrandefrihetens fiender vill göra sitt budskap mer lättsmält genom att presentera det som en vädjan om hänsyn.

I Åsas exempel handlar det om en annan strategi - att försöka få fallen att handla om yttrandefrihet, när det snarare handlar om tjänstefel och arbetsgivarens rätt att bestämma vem som är anställd.
Citera
2007-09-18, 22:32
Medlem
Viqqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av möbelklister
Det får man också. Läste du inte hela mitt inlägg? Ingen av de två blev dömda för något brott och får självklart yttra sig om olika saker precis som alla andra.

Han förlorade sitt jobb för att han påpekade allvarliga brister i säkerheten. Det är för fan inget brott! Hans avskedande är liberalism i sin värsta form.
Citera
2007-09-19, 00:12
Medlem
padrons avatar
Citat:
Han förlorade sitt jobb för att han påpekade allvarliga brister i säkerheten. Det är för fan inget brott! Hans avskedande är liberalism i sin värsta form.

Nej, det gjorde han inte. Try again!
Citera
2007-09-19, 00:30
Medlem
möbelklisters avatar
Citat:
Han förlorade sitt jobb för att han påpekade allvarliga brister i säkerheten.

Han förlorade jobbet, men inte för att han påpekade säkerhetsrisker.
Citera
2009-02-05, 20:10
Medlem
Amors avatar
Arg brevv'äxling mellan Janne Josefsson och Åsa Lindeborg

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35188&a=1431395&lid=puff_1431513&l pos=lasmer

Janne Josefsson mailar Åsa Linderborg och vill att hon skall förklara sitt stöd till den tyska vänsterterrorgruppen RAF. Åsa Linderborg känner sig då föromlämpad vilket leder till att hon skriver en angreppskrönika mot Janne Josefsson i Aftonbladet.

Vem håller ni på i den här striden?

Jag håller aldrig på Åsa Linderborg.
Citera
2009-02-05, 20:30
Medlem
Att extremister med tvivelaktiga åsikter flyr debatter är ingalunda nytt. Patetiskt att sitta och försköna RAF och kommunism.
Citera
2009-02-05, 20:36
Medlem
Ryghs avatar
Åsa Linderborg är ett skämt.
Citera
2009-02-05, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35188&a=1431395&lid=puff_1431513&l pos=lasmer

Janne Josefsson mailar Åsa Linderborg och vill att hon skall förklara sitt stöd till den tyska vänsterterrorgruppen RAF. Åsa Linderborg känner sig då föromlämpad vilket leder till att hon skriver en angreppskrönika mot Janne Josefsson i Aftonbladet.

Vem håller ni på i den här striden?

Jag håller aldrig på Åsa Linderborg.
Jag känner Janne och hatar Åsa. Så jag vete fan...
Citera
2009-02-06, 10:14
Medlem
padrons avatar
Visserligen är Åsa Linderborg som någon nämnde ett skämt, en galen salongsbolsjevik med ett gigantiskt arbetarklasskomplex. Men jag förstår att hon inte vill ställa upp i gap- och skrikprogrammet Debatt.
Citera
2009-02-07, 11:28
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rygh
Åsa Linderborg är ett skämt.

Janne Josefsson är en lögnare i den "fria" televisionens tjänst.
Citera
2009-04-10, 18:07
Medlem
Skogsvattes avatar
Sverigedemokraterna och Jätten Dumdum

Åsa "Jag har alltid rätt" Linderborg gör det igen.

Denna gång attackerar hon Sverigedemokraterna med helt klart olämpligt innehåll i sin krönika "Sverigedemokraterna och Jätten Dumdum".

En del citat ur denna minst sagt vidriga artikel:

Citat:
Samtidigt ökar det högerextrema våldet. I Uppsala knackar nynazisterna vänsteraktivister med samma lätthet som Jätten Dumdum plockar träd och människor.

Citat:
Dessutom pratar man om våldet som om det vore lika stort från båda sidor, när det i själva verket går hundra högerdåd på ett som kan tillskrivas vänstern.

Hur i helvete kan man ens påstå något sånt?

Citat:
...men vänstern måste berätta om det våld och hot om våld den utsätts för eftersom alla andra demokrater tiger eller hånflinar. Jag är inte rädd för kräken, mest förbannad, men jag skräms av en samhällsutveckling som får arbetarrörelsens hela välfärdsprojekt att gå åt helvete i samma takt som desperationen hos medborgarna ökar, och med den motsättningarna.

Enda anledningen till att "välfärdsprojektet" går åt helvete är den vettlösa invandringen. Mängden "riktiga" nazister eller högerextremister (personer som verkligen vill utrota judar, mordhotar personer, misshandlar, etc.) i Sverige kommer inte ens upp i en tredjedel av vänsterextremisterna. Det går inte att ha ett fredfullt torgmöte utan att det stormas av hundratals AFA-anhängare eller slödder från andra terroristgrupper som misshandlar, mordhotar etc. Ja, du har rätt att det finns desperation hos medborgarna, gissa varför SD växer för var dag?

Diskutera. Vad tycker ni om Åse Linderborgs krönika?

Länk till artikel: http://www.aftonbladet.se/kultur/article4866058.ab
Senast redigerad av Skogsvatte 2009-04-10 kl. 18:31.
Citera
2009-04-10, 18:12
Medlem
Flytande_argots avatar
Påståendet
Citat:
Dessutom pratar man om våldet som om det vore lika stort från båda sidor, när det i själva verket går hundra högerdåd på ett som kan tillskrivas vänstern.

skulle man gärna vilja ha en källa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in