Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Så länge det klassas som "skit" att vilja bevara sitt land, kommer nog aldrig det aggressiva tonläget att lägga sig, eller Åsa m fl få färre påhopp - tyvärr.
Hur pass beskedlig kritik mot invandring än är, så klassas den som "skit" av Åsa och hennes åsiktsfränder. Den är tabu, helt enkelt.
Man måste faktiskt kunna få hylla sitt land och hysa åsikten att man vill bevara det, utan att av det politiska etablissamanget bli klassad som "nazist", "fascist", "rasist", "främlingsfientlig", "odemokratisk", "obehaglig" etc.
Det är detta stigmatiserande som ligger till grund till det hätska klimatet angående denna fråga och Åsas eget agerande i media är en del av problemet.
Och så länge det är OK att foliehattstämpla sina politiska motståndare, kan jag heller inte se det tvivelaktiga i att använda stämpeln hora som invektiv. I båda fallen handlar det om misskrediterande. Man ska naturligtvis istället ta debatten om sakfrågan!
Notera sedan:
När en person som offentligt skrivit detta, blir inbjuden till ett seminarium lett av regeringskansliet då rapporten "Framtiden och samhällets grundläggande värden"(!!) ska presenteras, känns det som att det offentliga Sverige gör skillnad på näthat och näthat.
Tyvärr...
Det är inte skit att vilja bevara sitt land. Det är skit att vara hotfull rasist, att vilja göra andra människor illa.
Du har missförstått det där med att vara sverigevän. Skillnaden mellan rasisterna och oss andra är att vi vill ha olika Sverige.
Vi vill att ett demokratiskt Sverige med respekt för människovärdet och mänskliga rättigheter. Det vill inte rasisterna. De vill ha ett annat land.
Ett land där det är tillåtet att hota människor, ett land där det är tillåtet att misshandla människor, ett land där det är tillåtet att göra människor illa. Ett land där kvinnor ses som luder, ett land där människor inte får älska vilka de vill, ett land där bara vissa människor har samma värde.
Just här är det Åsa som är måltavla, nästa gång är det någon annan. För egen del får jag fler hot från er rasister än jag får från vanliga kriminella. (Fast en del av er är naturligtvis också vanliga kriminella.)