2012-12-21, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Oh no! Skulle inte tro det, urk.

Kärringen är helt oförstående(ointelligent?) att folk tröttnat kapitalt på hennes mässande och hat. Hon sitter snyftande och berättar i tv att hon från nynazist siter blir antastad. Och sedan refererar hon till Avpixlat. Vilken djävla dåre.

Hon har i artikel efter artikel dillat ihop saker om folk och företeelser och förväntar sig att folk ska tugga och svälja. Har hon lyssnat på vår ststsminister som uttryckligen sa ”Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.”

Så, grinfia, vår statsminsister tycker du får skylla dig själv. Och i just detta fall kan jag tänka mig att hålla med.

Det sa hon på nyhetsmorgon
Citera
2012-12-21, 08:51
Medlem
chainmails avatar
Ny taktik från Linderborgskan, nu är hon på SVT Go'morgon och lipar ut om alla hot hon fått.

Hot och hat mot journalister är ett demokratiskt problem menar Linderborg, hon nämner dock inte det åsiktsförtryck hon själv bedriver och som nu senast blev stoppat av Aftonbladets egna jurister.
Citera
2012-12-21, 08:53
Medlem
Stackarens avatar
Fyfan vad hon sitter och snyftar. Jag vill inte vara en martyr, men ändå sitter jag i SVTs morgonsoffa och tycker synd om mig själv. och journalisterna är inte sena med att haka på.
Skönt att jag strax ska till jobbet, orkar inte se mer.
Citera
2012-12-21, 09:08
Medlem
Malacodas avatar
Hmmm nu påstod hon precis att våldet stenkastarvänstern använder sig av är obetydlig i jämförelse med det högerextremas.

Där tappade hon all trovärdighet. Eller ja, det lilla som fanns kvar. Först sitta där och låtsas vara en ståndaktig sköldmö uppe på demokratins barrikader för att skydda den mot ondskans krafter. För att i nästa andetag negligera och rakt ut osynliggöra andra krafter i samhället som använder sig av precis samma metoder som de högerextrema.

Vilken fullkomligt oärlig journalist.
Citera
2012-12-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Känner du dig som en riktig man nu Molok. Nu när du får spy ur dig galla över starka kvinnor som vågar göra det du bara gör anonymt på Flashback?
Känner du dig riktigt manlig när du likt dom du hatar, kallar kvinnor för horor och luder? Ni förenas i hatet mot kvinnor som inte gör och tycker som ni önskar.
Hur känns det Molok? känner du dig som en riktig man eller är du egentligen en liten hen som bara näthatar medan andra på riktigt avslöjar nymediernas verkliga brottslingar.
För mig är det lite tuffare faktiskt.

Starka kvinnor? Är du tappad i en stentrapp? Detta exemplar är väl långt ifrån stark. Hon är feg som INTE vågar stå för vad hon skriver, hon hetsar de små AFA-dårarna till attacker mot riksdagsmedlemmar, ljuger om nätmedia, fabulerar och hittar på och när hon får mothugg springer hon gråtande till sina kollegor och gråter ut på bästa sändningstid. Hon är en oseriös pajaskärring.
Om vem som helst skrivkunnig svenskvänlig individ fick samma resurser som detta Aftonbladsäckel skulle du häpna över den genomträngande slagkraft det skulle få. Svensk press är inte demokratisk, seriös eller ens trovärdig och Åsa är det värsta exemplet på det. Om jag tycker illa om henne? You bet. Och jag har inga problem att säga det här eller någon annanstans.
Citera
2012-12-21, 09:19
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnLocke2
Åsa Linderborg bedriver en kampanj för att starka censuren i Sverige. Än så länge har hon inte kammat hem några poäng men gått på flera trampminor.

Expressen är numera SD sympatisörer enligt henne.
Juristerna stängde hennes forum först av alla.

Nu hoppas hon att ett eventuellt sms från en idiot ska medföra att man ska censurera det fria ordet.

Det är 50% sannolikt att sms kommer från en kompis till Åsa.

Det blev ju en bra story iallafall.

Tror inte det minsta att hotbilden är fejkad.

Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Har en god vän som journalist och han hatar numera Åsa Linderborg. Ingen förtjänar att bli hotad och förföljd, men Åsa Linderborg har dragit igång sitt eget korståg och inte bara mot näthatssajterna utan även mot journalistkollegor och SVT. Hon verkar själv anse att alla som inte håller med henne förtjänar att baktalas på Aftonbladets kultursidor. Hennes attacker på Expressens Anna Dahlberg har varit riktigt fula. Hennes insinuationer om att SVT går Sverigedemokraternas ärenden likaså och SVT har ju varit rejält irriterade på henne. Att en tidnings kulturredaktion inte bara granskar utan också polisanmäler sajter som man granskar är också ett mycket märkligt agerande som egentligen inte är förenligt med den journalistiska rollen.

Att hon skulle bli hotad och avskydd av både fiender och kollegor när hon håller på så här är inte direkt förvånande. Jag förstår faktiskt inte hur Aftonbladet kan ställa sig bakom hennes personliga kampanj och vendettor. Om hon inte själv förstår bättre så borde nån annan dra i bromsen. Hon har ju faktiskt tom ett litet barn. Att hon nu vill medömkan genom att gråta ut och chatta om hur förföljd hon blivit blir i sammanhanget bara patetiskt.

Att man ogillar det Åsa Linderborg skriver ger en ändå inte rätten att hota henne. Demokratiska goda samtal förs inte på det viset. Att ÅL vill testa var gränsen för yttrandefriheten går står henne fritt. Det kan vem som helst göra. Ogillar man det, och anser man att ÅL överträder gränser själv så kan man ju i så fall prova att låta JK eller PO testa var gränsen går för hennes texter.

Varför inte i stället strida för det demokratiska samtalet med demokratiska medel där man visar respekt? Och det är ingen ursäkt, om någon skulle hävda att ÅL inte själv skulle hålla måttet i någon fråga. Då försöker man föregå med gott exempel själv. Alla de som exempelvis härinne på Flashback efterlyser att gammelmedierna ska bli bättre, på olika sätt, i att diskutera integration och invandring, måste ju kämpa för detta på ett seriöst sätt.

Man ska inte hota. Man ska inte framföra grova kränkningar.
Senast redigerad av Lodjuren 2012-12-21 kl. 09:33.
Citera
2012-12-21, 09:30
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilitu
Hon står för den typ av åsikter som innebär att det kommer hit utlänningar som utarmar, våldtar och mördar svenskar.

Svenskarna tycker inte om den utvecklingen. De blir arga.

Det förstår inte Åsa.

Så då hotar dessa "svenskar" henne med våldtäkt och mord?

Pot calling kettle black?

Jag har alltid ansett som borgerlig väljare att SD-vänstern och andra nationalistiska element alltid stått våldsvänstern och fundamentalistiska religiösa nära i såväl retorik som galenskap. Denna situation visar det än tydligare.

Det finns inget "svenskt" i ert beteende.

Jag lider med de få SD'are som försöker hålla debatten balanserad och som försöker att bara rikta in sig på själva politiken runt invandring och integration. Hade jag varit en av er hade jag längtat efter något nystartat parti som inte har den historia och svans som bevisligen existerar och gör sig påmind både genom ledande politiker och anhängare. Ett parti som riktar in sig på politik, inte människor.
Citera
2012-12-21, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Så länge det klassas som "skit" att vilja bevara sitt land, kommer nog aldrig det aggressiva tonläget att lägga sig, eller Åsa m fl få färre påhopp - tyvärr.

Hur pass beskedlig kritik mot invandring än är, så klassas den som "skit" av Åsa och hennes åsiktsfränder. Den är tabu, helt enkelt.

Man måste faktiskt kunna få hylla sitt land och hysa åsikten att man vill bevara det, utan att av det politiska etablissamanget bli klassad som "nazist", "fascist", "rasist", "främlingsfientlig", "odemokratisk", "obehaglig" etc.
Det är detta stigmatiserande som ligger till grund till det hätska klimatet angående denna fråga och Åsas eget agerande i media är en del av problemet.

Och så länge det är OK att foliehattstämpla sina politiska motståndare, kan jag heller inte se det tvivelaktiga i att använda stämpeln hora som invektiv. I båda fallen handlar det om misskrediterande. Man ska naturligtvis istället ta debatten om sakfrågan!

Notera sedan:

När en person som offentligt skrivit detta, blir inbjuden till ett seminarium lett av regeringskansliet då rapporten "Framtiden och samhällets grundläggande värden"(!!) ska presenteras, känns det som att det offentliga Sverige gör skillnad på näthat och näthat.
Tyvärr...

Det är inte skit att vilja bevara sitt land. Det är skit att vara hotfull rasist, att vilja göra andra människor illa.

Du har missförstått det där med att vara sverigevän. Skillnaden mellan rasisterna och oss andra är att vi vill ha olika Sverige.
Vi vill att ett demokratiskt Sverige med respekt för människovärdet och mänskliga rättigheter. Det vill inte rasisterna. De vill ha ett annat land.
Ett land där det är tillåtet att hota människor, ett land där det är tillåtet att misshandla människor, ett land där det är tillåtet att göra människor illa. Ett land där kvinnor ses som luder, ett land där människor inte får älska vilka de vill, ett land där bara vissa människor har samma värde.

Just här är det Åsa som är måltavla, nästa gång är det någon annan. För egen del får jag fler hot från er rasister än jag får från vanliga kriminella. (Fast en del av er är naturligtvis också vanliga kriminella.)
Citera
2012-12-21, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ektoplasma
Vilka lagbrott då? Du vet om att en civiliserad rättsordning innebär en oskuldspresumption va?

Då flera av de sajter hon vill granska inte finns i Sverige faller de inte inom svensk jurisdiktion, dvs. de kan aldrig vara olagliga i Sverige.

Av de exempel ÅL själv grävt så hårt för att hitta anser t.o.m. hon själv att majoriteten inte skulle vara straffbara, ens om de bedömdes enligt svensk lag.

Alltså, ditt prat om "lagbrott" är bara okunnigt pladder.

En civiliserad rättsordning innebär att man är beredd att ta ansvar om man gör fel. Hoten är fel, sexuella trakasserier är fel.
Å så väl man värnar Sverige när man plötsligt hänvisar att de svenska sajter man vill granska inte finns i Sverige och inte faller inom svensk jurisdiktion.
Det är den framtid som rasisterna vill ha. Vi faller inte inom svensk jurisdiktion. Vad är det för svenskt med det?
Citera
2012-12-21, 09:40
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Vem vågar nu försvara ens de mänskliga rättigheterna för "skiten"?
Sedan när är det en mänsklig rättighet att hota andra människor med våldshandlingar?
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Men eftersom Lindeborg själv sprutar över av hat, våldsbejakar och uttrycker sig både svepande, nedsättande och kränkande om folk som har från henne avvikande åsikter, och detta från en priviligierad styrkeposition, så har jag inga som helst sympatier för henne.
Du förstår skillnaden på att uttrycka sig svepande om folk med liknande åsikter, och att uttrycka sig svepande om folk med, t ex, samma ursprung? Det är en stor skillnad (inte minst juridiskt) mellan att säga a) "alla som tycker illa om invandrare är idioter", och b) "alla invandrare är idioter" - ser du skillnaden?
Citera
2012-12-21, 09:40
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stackaren
Fyfan vad hon sitter och snyftar. Jag vill inte vara en martyr, men ändå sitter jag i SVTs morgonsoffa och tycker synd om mig själv. och journalisterna är inte sena med att haka på.
Skönt att jag strax ska till jobbet, orkar inte se mer.
Det skrev hon även i artikeln igår. Hon ville inte säga något till sina kollegor på grund av risken att framstå som en martyr. Vad vill hon uppnå med att visa sig i de största mediakanalerna i Sverige då? "Bara förmedla sanningen" ?
Citera
2012-12-21, 09:41
Medlem
JohnLocke2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Tror inte det minsta att hotbilden är fejkad.

Att man ogillar det Åsa Linderborg skriver ger en ändå inte rätten att hota henne. Demokratiska goda samtal förs inte på det viset. Att ÅL vill testa var gränsen för yttrandefriheten går står henne fritt. Det kan vem som helst göra. Ogillar man det, och anser man att ÅL överträder gränser själv så kan man ju i så fall prova att låta JK eller PO testa var gränsen går för hennes texter.

Varför inte i stället strida för det demokratiska samtalet med demokratiska medel där man visar respekt? Och det är ingen ursäkt, om någon skulle hävda att ÅL inte själv skulle hålla måttet i någon fråga. Då försöker man föregå med gott exempel själv. Alla de som exempelvis härinne på Flashback efterlyser att gammelmedierna ska bli bättre, på olika sätt, i att diskutera integration och invandring, måste ju kämpa för detta på ett seriöst sätt.

Man ska inte hota. Man ska inte framföra grova kränkningar.

Det är självklart att man inte hotar. Att det finns idioter i samhället är ingen nyhet.
Hennes censur jakt är löjlig och helt ovärdigt en journalist. Börja skriva bra artiklar istället för att tysta andra skribenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in