Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
... Undrar om Linderborg någon gång reflekterar över sina egna alster eller om hon är så indoktrinerad att hon inte ser de faktamässiga och intellektuella brister hennes skrivelser innehåller...
Jag tror det är en kombination av "besvära mig inte med fakta, jag vet vad jag tycker", hennes "sociala arv", d.v.s. barn till fyllbult med kommunismen i familjen boende i en liten och uttjänad bruksort och rejäla skygglappar från att bara umgås med likatyckande. Garnera detta med att det är hennes karriär att vara "tokvänster" så får vi en ganska obehaglig person.
Ordet "vänsterintellektuell" är ett sådant där ord som tillsammans med t.ex. "värdegrund" och "folkbildning" gör mitt redan höga blodtryck ännu högre. Vad är "intellektuell"? Det dryftades på P1 för att tag sedan där en för mig okänd professor klargjorde att:
"Intellektuella är de som kan tillgodogöra sig fakta, sätta den i sitt korrekta sammanhang och därefter dra objektiva och nyktra slutsatser".
Dåså, då vet vi och det är väl precis det som de flesta av tokvänstern
inte kan, eller vill, med sin rabiata vägran att inse problem och "ta debatten". Därmed borde ordet "vänsterintellektuell" avskaffas för det finns inga.