2013-04-16, 23:02
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
När sektmedlemmar debatterar är det inte baserat på fakta och rimlighet utan bara påståenden, tyckanden och falsarier, allt för att få sin vilja igenom på vägen mot paradiset.

Det är frapperande (för Linderborg i synnerhet) hur omvärldsanalys och fakta får stå tillbaka när den vänsterintellektuella och politiskt korrekta agendan skall föras fram. Undrar om Linderborg någon gång reflekterar över sina egna alster eller om hon är så indoktrinerad att hon inte ser de faktamässiga och intellektuella brister hennes skrivelser innehåller.

Intressant förresten att de annars så kvantitativa ledar- och kultursidorna på AB inte innehållit ett enda ord om den muslimska och antisemitiska fd partistyrelsemedlemmen Omar Mustafa, minerad mark för en socialdemokratisk skribent? En sådan där underhållande politiskt korrekt värdekollision kanske?
Citera
2013-04-17, 11:01
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Intressant förresten att de annars så kvantitativa ledar- och kultursidorna på AB inte innehållit ett enda ord om den muslimska och antisemitiska fd partistyrelsemedlemmen Omar Mustafa, minerad mark för en socialdemokratisk skribent? En sådan där underhållande politiskt korrekt värdekollision kanske?

http://www.aftonbladet.se/kultur/konst/article16610561.ab

Slit den med hälsan...

Och glöm ej bort att det är helt okej med antisemitism, homofobi och sexism så länge du tillhör "rätt grupp"!
Citera
2013-04-17, 14:48
Medlem
Economicums avatar
http://youtu.be/Wimmc7gIf3Q

Var så goda, PK-klubbens senaste med Lindeborgs ljugerier.

Tror Åsa, och många av hennes gelikar, är en utdöende ras. Vår generation sitter inte och läser kultursvammlet i t.ex DN. Lite OT, men jag tror att Janne J har insett detta. Han, och även Stina m.fl, har ändrat sig och sina åsikter senaste 2 åren. De vågar stå emot den grova PK-mentaliteten som finns överallt. Detta trots att de själva jobbar på etablerade medier och faktiskt inte själva har något har förlora. Jag tror vi kommer se mer av detta.

Gällande Åsa är hon stor humor Tror hon behöver en riktig gang bang, bakifrån
Citera
2013-04-17, 14:59
Medlem
Economicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
ja, hon brukar ha den typen klänning med gott stöd för handen på höften. nya feministmodet kanske

Jo visst, jag syftar mer på det konstata "gnidande" och pressande mellan låren. Hårt och hon försöker få det så högt upp som möjligt liksom. Tror det rinner ganska friskt.
Citera
2013-04-17, 15:02
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
... Undrar om Linderborg någon gång reflekterar över sina egna alster eller om hon är så indoktrinerad att hon inte ser de faktamässiga och intellektuella brister hennes skrivelser innehåller...

Jag tror det är en kombination av "besvära mig inte med fakta, jag vet vad jag tycker", hennes "sociala arv", d.v.s. barn till fyllbult med kommunismen i familjen boende i en liten och uttjänad bruksort och rejäla skygglappar från att bara umgås med likatyckande. Garnera detta med att det är hennes karriär att vara "tokvänster" så får vi en ganska obehaglig person.

Ordet "vänsterintellektuell" är ett sådant där ord som tillsammans med t.ex. "värdegrund" och "folkbildning" gör mitt redan höga blodtryck ännu högre. Vad är "intellektuell"? Det dryftades på P1 för att tag sedan där en för mig okänd professor klargjorde att:

"Intellektuella är de som kan tillgodogöra sig fakta, sätta den i sitt korrekta sammanhang och därefter dra objektiva och nyktra slutsatser".

Dåså, då vet vi och det är väl precis det som de flesta av tokvänstern inte kan, eller vill, med sin rabiata vägran att inse problem och "ta debatten". Därmed borde ordet "vänsterintellektuell" avskaffas för det finns inga.
Senast redigerad av GoEk 2013-04-17 kl. 15:06.
Citera
2013-04-17, 15:13
Medlem
Economicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Jag tror det är en kombination av "besvära mig inte med fakta, jag vet vad jag tycker", hennes "sociala arv", d.v.s. barn till fyllbult med kommunismen i familjen boende i en liten och uttjänad bruksort och rejäla skygglappar från att bara umgås med likatyckande. Garnera detta med att det är hennes karriär att vara "tokvänster" så får vi en ganska obehaglig person.

Finns det ingen kommentar, mail eller liknande hon har bemött öppet? Man häpnar ju över alla rena faktafel hon skriker ut, jag tror även hon skulle fortsätta att anse att hon har rätt även med faktan presenterad framför sin dubbelhaka.
Kolla bara senaste artikeln hos realisten.se, man häpnar.

https://www.realisten.se/2013/04/16/asa-linderborg-jag-vill-inte-debattera-med-svenskarnas-parti/
Citera
2013-04-17, 15:24
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Precis som en präst visar hon församlingen vilka eländiga syndare vi är med sig själv som exempel.

"Rannsakar jag mig själv, trodde jag nog också på alltihop för att jag inte är så fördomsfri som jag vill vara. Islamofobin slog igen som en råttfälla."

Ingen skall få tro att den är fri frå skuld när även prästen visar sin svaghet. Alla skall huka i bänkarna.
Citera
2013-04-17, 16:01
Medlem
riskfaktors avatar
Åsa L har givit näthatet ett ansikte!

Vad söt hon var i sin klänning, med djup urringning.
Citera
2013-04-17, 17:19
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Åsa ändrar visst sin artikel en hel del efterhand, om det beror på att hon lugnar ner sig eller om det är efter bannor från sin chef får vara osagt. På twitter går det att hitta lite borttagna formuleringar.

"Tror inte Gunnes artikel skulle klara testet kring hets mot folkgrupp vi nyligen utförde"
och
"Gunnes text kvalar in bland alla andra i den bruna sörjan som påstås vara tystad"

Ett ödets ironi att hon som så gärna vill censurera andra blir så hårt (själv)censurerad.
Citera
2013-04-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Åsa ändrar visst sin artikel en hel del efterhand, om det beror på att hon lugnar ner sig eller om det är efter bannor från sin chef får vara osagt. På twitter går det att hitta lite borttagna formuleringar.

"Tror inte Gunnes artikel skulle klara testet kring hets mot folkgrupp vi nyligen utförde"
och
"Gunnes text kvalar in bland alla andra i den bruna sörjan som påstås vara tystad"

Ett ödets ironi att hon som så gärna vill censurera andra blir så hårt (själv)censurerad.

Avpixlat efterlyser skärmdumpar av hennes originaltext : http://avpixlat.info/2013/04/17/omargate-asa-linderborg-nathatar-aftonbladet-kollega-anklagar-henne-for-att-vara-hogerextrem/
Citera
2013-04-17, 19:40
Medlem
För övrigt är jag j**ligt trött på ÅL, som bara spyr ut hat och anklagelser mot alla som inte tycker likadant som henne, som pekar ut kollegor både på den egna tidningen (Gunne) och ständigt hamnar i bråk med andra skribenter på andra tidningar (främst DN) Suck.

Hon är hela tiden på krigsstigen, taggarna utåt, anser sig vara martyr i sanningens tjänst, och att alla som kanske har en lite annorlunda, mer nyanserad, inte lika svart-vit världsbild som hon - att de är rasister, antifeminister, osv.

Bland mååånga andra har hon tvärsäkert pekat ut finns bl.a Monica Gunne, Sakine madon, Stina Dabrowski, Janne Josefsson, jasenko selimovic, Bengt Olsson, Anna dahlberg, Karin Olsson, Johanne Hildebrandt, mfl mfl Vilka mera? Fyll gärna på listan! Så vi får en bild av hur bråksjuk hon är!

Det är ganska skrämmande! Vilken grälsjuk och hemsk människa hon verkar vara. Extremvänster dessutom. Hade Sverige blivit en kommunistisk lydstat efter 2:a Vkr hade hon säkert blivit en höjdare inom partiet och låtit avrätta de som inte tyckte "rätt".

Lite länkar som handlar om hur hennes kollegor blivit kränkta och sårade av henne, när hon tillskriver dem åsikter de inte har:

http://bloggar.expressen.se/opinionsbloggen/2012/12/lagt-linderborg/

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/sag-ifran-mot-pahopp-och-hat_7779534.svd

http://klartexten.wordpress.com/2012/12/24/asa-linderborgs-hat-mot-yttrandefriheten/

fyll gärna på med flera liknande artiklar/länkar. Det är intressant att t.o.m bland egna journalistkollegor blir hon mer och mer kontroversiell. Hon kan inte ha många vänner kvar inom branschen...
Senast redigerad av Ulder 2013-04-17 kl. 19:48.
Citera
2013-04-17, 19:43
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulder
... Hon är hela tiden på krigsstigen, taggarna utåt, anser sig vara martyr i sanningens tjänst, och att alla som kanske har en lite annorlunda, mer nyanserad, inte lika svart-vit världsbild som hon - att de är rasister, antifeminister, osv...

Brukar vara ett tydligt tecken på en desperat person, kanske hon sitter lösare på AB än vi tror?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in