2012-12-21, 11:45
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Du har alltså ännu inte förmått dig att analysera snusk-smsen och skilja ut dem från hat-mejlen? Du menar alltså att dessa hänger ihop? För oss som inte jobbar på Åsas och din arbetsplats och därför inte kan läsa era mejl, kanske du kan ge exempel på hur snusket och hatet kan kopplas samman?

Det är ju faktiskt ganska viktigt i diskussionen, eller hur? Åsa gör själv stor sak av de där vidriga textmeddelandena på telefonen, använder dem för att exemplifiera sin utsatthet och både hon och du vill kleta våldtäktssnusk och kladdiga anspelningar på Åsas könsdelar på era politiska meningsmotståndare. Det passar nämligen er agenda, att utmåla era motståndare som sexuellt dysfunktionella dårfinkar med ett komplicerat förhållande till kvinnor.
Hoten handlar om sex? Det handlar ju om ren ovilja från din sida om du inte ser något samband mellan grova sex-sms som de hon citerar, och våldtäktshoten på de så kallade hatsajterna.
Citera
2012-12-21, 11:45
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Märkligt att nätupplagan av AftonNazisten helt har tagit bort artiklarna om Linderborg.

Jag hittade denna artikel direkt efter en snabb googling:
Förföljd av hatet. Åsa Linderborg om att leva under hot efter Aftonbladets granskning av extremsajterna.
Citera
2012-12-21, 11:51
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Då kan vi alltså utesluta Golonka. Han är minsann en man som vet att hur det är att vara kåt och ha tillräckligt med kuk.
Om det nu inte är så att Golonka i själva verket arbetar på ITavdelningen.

Jag har noterat, även om inte golonka gjort det, att den typ av hot och hatmejl som skickas till Åsa och till andra journalister, inklusive mig själv, använder samma ord och vändningar som en del använder på flashback och i kommentarfälten på hatsidorna. En del sidor lockar fram det sämsta hos vissa personer.
Varför valde den man som mordhotade Reifeldt att lägga det på just den facebooksida där han la den?

Den är ingen tillfällighet att så många i den här tråden tycker att Åsa förtjänat det sexitsiska våldtäktsbeskedet.
Som väl är finns det en del skribenter i tråden som tycker man kan vara anständig (även om de inte håller med ÅSA).

Vad gäller "mordhotet" till FR så ställer avsändaren vissa förbehåll för att exekverar hotet och dessa verkar inte vara i närheten av att bli uppfyllda såvida denne inte nu drabbats av en dödlig sjukdom med en vecka kvar att leva. Vad gäller automatvapnet så är det i dagens Sverige en rätt knepig procedur att införskaffa ett. Sammantaget kan man avfärda hotet precis som de önskningar om avancerad sex Åsas fått av en beundrare. Vem annan än en utvald beundrare, och Åsa själv, har tillgång Åsas hemliga mobilnummer?

Har du Åsas mobilnummer?
Citera
2012-12-21, 11:55
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Hoten handlar om sex? Det handlar ju om ren ovilja från din sida om du inte ser något samband mellan grova sex-sms som de hon citerar, och våldtäktshoten på de så kallade hatsajterna.

Är du bekant med Åsas sexuella preferenser så du kan avgöra vilka sms hon tänder på?
Citera
2012-12-21, 11:57
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Förföljd av hatet. Åsa Linderborg om att leva under hot efter Aftonbladets granskning av extremsajterna.
Så duktig du är. Vad jag menade var att de har tagit bort länken från hatsajten aftonbladet.se. Jag var kanske lite otydlig där.
Citera
2012-12-21, 12:05
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Vilken delvis omåttligt narcissistisk och hysterisk dynga... Vem fan bryr sig om hennes modershysteriska och klimakteriefebriga mardrömmar? Jobbigt för henne, men det skiter väl för fan varje tänkande människa i:
Citat:
Ursprungligen postat av Fjäsa Linderborg
På natten drömmer jag att sonen är stympad. Han sitter i en fåtölj och jag lägger försiktigt tillbaka kroppsdelen i hopp om att den ska smälta tillbaka innan nån ser nåt. Han är tyst, bortom medvetande eller ordlöst i samförstånd.
Ja se hispiga rödvinstanter. Tänk att ens någon, och i detta fall en hierarkiskt högt uppsatt debattör och publicist, kan tillåtas publicera ett sådant satans dravel...media har verkligen degenererat till ett enda fnittrande och gallskrikande twittermoras.
Senast redigerad av Condottieri 2012-12-21 kl. 12:11.
Citera
2012-12-21, 12:11
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Så duktig du är. Vad jag menade var att de har tagit bort länken från hatsajten aftonbladet.se. Jag var kanske lite otydlig där.

Nej, den ligger fortfarande på aftonbladet.se dock inte på "förstasidan" utan du måste klicka in dig på kulturdelen.
Citera
2012-12-21, 12:12
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
att fler ifrågasätter om inte hennes trovärdighet så hennes motiv.

Linderborgskan först försöka peta in en poäng om främlingsfientlighet för at tvinna ev sympatier sedan analysera främlighetens/medborgarnas oro och dess framväxt i ett krisande Europa dock utan att göra analysen fullständig

Ja, alltså det är ju detta som är syftet med hennes utspel i media. Det vill säga framhäva att det finns en stor växande rasism i Sverige. Denna rasism är då strukturell, vilket inkluderar alla svenskar, och man behöver inte ge några som helst belägg för sina påståenden. Lägg märke till det allra viktigaste i det hon säger: det är inte sms:n, näthatet eller de öppna hoten som hon är rädd för, utan de tysta som ingen kan se. Detta betyder två saker:

1. Plötsligt är inte näthatet och sms:n längre det farliga. Istället ska hoten och hatet mot henne ses som intäkt för något generellt och kan vara applicerbar i alla typer av diskussioner. Konsekvensen blir att varje invandrarkritiker per automatik stödjer näthatet och rasismen. Vad kritikern själv säger är ointressant. Bara att vara invandrarkritiker är i sig ett bevis för att man är rasist. Varje ord och begrepps ursprungliga betydelse slätas således ut för att kunna vara verktyg i kampen mot en påstådd ökad rasism. Rasist, nazist och invandrarkritiker har idag mycket riktigt blivit synonymer till varandra.

2. Det tysta hotet är mycket riktigt det farliga. Vilket säpo kan intyga. Fast det gäller ju inte bara högerextremister, utan likväl och om inte i mycket högre grad vänsterextremister och islamister. Något som Linderborg av ideologiska skäl inte vill tala om. Alltså hamnar hon i en återvändsgränd och lyfter istället fram punkt 1.
Senast redigerad av TheLucky 2012-12-21 kl. 12:17.
Citera
2012-12-21, 12:15
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja, alltså det är ju detta som är syftet med hennes utspel i media. Det vill säga framhäva att det finns en stor växande rasism i Sverige. Denna rasism är då strukturell, vilket inkluderar alla svenskar, och man behöver inte ge några som helst belägg för sina påståenden. Lägg märke till det allra viktigaste i det hon säger: det är inte sms:n, näthatet eller de öppna hoten som hon är rädd för, utan de tysta som ingen kan se. Detta betyder två saker:

1. Plötsligt är inte näthatet och sms:n längre det farliga. Istället ska hoten och hatet mot henne ses som intäkt för något generellt och kan vara applicerbar i alla typer av diskussioner. Konsekvensen blir att varje invandrarkritiker per automatik stödjer näthatet och rasismen. Vad kritikern säger är ointressant. Bara att vara invandrarkritiker är i sig ett bevis för att man är rasist. Varje ord och begrepps ursprungliga betydelse slätas ut för att kunna vara verktyg i kampen mot en påstådd ökad rasism. Rasist, nazist och invandrarkritiker har idag mycket riktigt blivit synonymer till varandra.

2. Det tysta hotet är mycket riktigt det farliga. Vilket säpo kan intyga. Fast det gäller ju inte bara högerextremister, utan likväl och om inte i mycket högre grad vänsterextremister och islamister. Något som Linderborg av ideologiska skäl inte vill tala om. Alltså hamnar hon i en återvändsgränd och lyfter istället fram punkt 1.

Men nu är det väl ändå knappast Vänsterextremister och islamister som retar sig på hennes texter utan sverigevänner, realister, rasister eller vad dom för stunden vill benämna sig som?
Citera
2012-12-21, 12:19
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Märkligt att nätupplagan av AftonNazisten helt har tagit bort artiklarna om Linderborg.
Citat:

Citat:
Vad jag menade var att de har tagit bort länken från hatsajten aftonbladet.se. Jag var kanske lite otydlig där.

En dygnsgammal artikel frontas sällan stort på förstasidan vad jag förstår - förutom att den forttfarande visas på ett ställe där, i menyn Mest lästa.
Däremot visas artikeln i kultursektionen, i både vänster- och högermenyn.

EDIT: Laxness hann före.
Citera
2012-12-21, 12:22
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
En dygnsgammal artikel frontas sällan stort på förstasidan vad jag förstår - förutom att den forttfarande visas på ett ställe där, i menyn Mest lästa.
Däremot visas artikeln i kultursektionen, i både vänster- och högermenyn.

EDIT: Laxness hann före.
Hon har ju precis varit i TV så nog borde de fronta den. Dessutom handlar det ju om en av deras egna vilket borde ge nästan SD-frontning på artikeln.
Citera
2012-12-21, 12:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Men nu är det väl ändå knappast Vänsterextremister och islamister som retar sig på hennes texter utan sverigevänner, realister, rasister eller vad dom för stunden vill benämna sig som?

Poängen är att säpo nog har mer att göra med vänsterextremister och islamister än högerextremister. Åsa försöker framställa det som tvärt om. Ytterst vill hon se att bland annat denna hemsida ska stängas ned, även avpixlat. Gammelmedia inser att social media numer har större påverkan på folk. Detta vill man varna för. Som exempel lyfter då Åsa fram sig själv och det hat hon råkar ut för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in