2012-12-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Hon utger sig för att vara en "yttrandefrihetsfundamentalist" men vill till varje pris stänga ner(censurera åsikter) vissa sajter på nätet och även censurera böcker skrivna av vanliga författare(läs hennes blogg).

Stänga ner, nej. Censurera, nej. Det handlar bara om att granska de lagbrott som florerar på järnrörssajterna eftersom detta aldrig granskas. Yttrandefrihet har ingenting med lagstiftningen mot hets mot folkgrupp att göra, dessutom är dessa fascistiska sajter demokratins och yttrandefrihetens största fiender.
Senast redigerad av NinoRojo 2012-12-20 kl. 17:40.
Citera
2012-12-20, 17:29
Medlem
fernebos avatar
Har en god vän som journalist och han hatar numera Åsa Linderborg. Ingen förtjänar att bli hotad och förföljd, men Åsa Linderborg har dragit igång sitt eget korståg och inte bara mot näthatssajterna utan även mot journalistkollegor och SVT. Hon verkar själv anse att alla som inte håller med henne förtjänar att baktalas på Aftonbladets kultursidor. Hennes attacker på Expressens Anna Dahlberg har varit riktigt fula. Hennes insinuationer om att SVT går Sverigedemokraternas ärenden likaså och SVT har ju varit rejält irriterade på henne. Att en tidnings kulturredaktion inte bara granskar utan också polisanmäler sajter som man granskar är också ett mycket märkligt agerande som egentligen inte är förenligt med den journalistiska rollen.

Att hon skulle bli hotad och avskydd av både fiender och kollegor när hon håller på så här är inte direkt förvånande. Jag förstår faktiskt inte hur Aftonbladet kan ställa sig bakom hennes personliga kampanj och vendettor. Om hon inte själv förstår bättre så borde nån annan dra i bromsen. Hon har ju faktiskt tom ett litet barn. Att hon nu vill medömkan genom att gråta ut och chatta om hur förföljd hon blivit blir i sammanhanget bara patetiskt.
Senast redigerad av fernebo 2012-12-20 kl. 18:04.
Citera
2012-12-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Stänga ner, nej. Censurera, nej. Det handlar bara om att granska de lagbrott som florerar på järnrörssajterna eftersom detta aldrig granskas. Hets mot folkgrupp har ingenting med lagstiftningen mot hets mot folkgrupp att göra, dessutom är dessa fascistiska sajter demokratins och yttrandefrihetens största fiender.

Ok, hon har inte sagt ordagrant att hon vill stänga ner invandringskritiska sajter men skulle nog inte ha något emot om sajterna blev nedstängda. Ja, det begås säkert "lagbrott" på invandringskritiska sajter även om gränsen för vad som är "lagbrott" kan diskuteras och att olika personer har olika uppfattningar om den saken. Med detta sagt så är just lagen hets mot folkgrupp ändå en värdelös lag som borde slopas omgående. Varför inte då också granska all hets mot svenskar som inte innefattas av lagen? Och vad jag förstått så förespråkar de granskande sajterna demokrati och är således inte "yttrandefrihetens största fiender".
Citera
2012-12-20, 17:34
Medlem
JohnLocke2s avatar
Åsa Linderborg bedriver en kampanj för att starka censuren i Sverige. Än så länge har hon inte kammat hem några poäng men gått på flera trampminor.

Expressen är numera SD sympatisörer enligt henne.
Juristerna stängde hennes forum först av alla.

Nu hoppas hon att ett eventuellt sms från en idiot ska medföra att man ska censurera det fria ordet.

Det är 50% sannolikt att sms kommer från en kompis till Åsa.

Det blev ju en bra story iallafall.
Citera
2012-12-20, 17:40
Medlem
loungepuppys avatar
Märkligt hur man i en tråd som handlar om Lindeborgs uppgivna hot och hotbild lyckas göra om diskussionen till att handla om hennes åsikter, hennes journalistiska kompetens och om hur synd det är om trakasserade SD-politiker.

Ämnet torde väl vara fenomenet hot mot journalister och ev om det är trovärdigt att hon blivit hotad.

On topic:
Vad gäller sanningshalten i hennes påstående så räcker det väl att läsa denna tråd för att se att det nog inte är särskilt överdrivet.

Oavsett vilken journalist det gäller så är det ett allvarligt demokratiproblem om vederbörande skulle sluta skriva/tala pga hot om död, våldtäkt eller annat.
Jag har inte mycket till övers för rasistiska eller korkade åsikter, såsom många skribenter i denna och andra trådar uttrycker. Det är mig dock helt främmande att skicka mail eller SMS och hota dessa miffon. Det som skiljer Sverige från många andra länder är just det, att man inte riskerar fängelse, misshandel osv för sin åsikt. Även om man är ett rasistmongo.

Själv så står jag ut med förolämpningar men tar förstås hellre saklig kritik. Hot accepterar jag inte.

Åsa Lindeborg, som andra journalister, har modet att skriva under sina åsikter med namn, något få på Flashback har. Det är värt en tankeställare för de som tycker att hon gott kan ta lite skit.

För övrigt håller jag helt med de som i denna tråd påtalat det hycklande i att de som säger sig vilja motverka en unken muslimsk kvinnosyn själva är riktiga misogynister.
-"Öh, det är ditt fel att tjejer blir kallade horor i skolan, passa dig, en vacker dag dyker jag upp och våldtar dig bla bla"

I de flesta trådar om kriminalitet, media, kändisar, politik osv så dyker de upp, de som tvångsmässigt använder ord som "babbar", "apor", "PK-hora", "slynor" osv. Jag skäms över att erkänna för kompisar att jag ofta gå in och läser på det forum där man snabbt snubblar på "X fötjänar att våldtas", "somalier är apor", "Media har som agenda att göra Sverige till en muslimsk stat" och annat obegåvat."

Som jag sagt tidigare. Jag ser gärna att våldsbenägna, fascistoida och misogyna drägg utvisas. Oavsett de är svenskar eller invandrare.

EDIT:
Personligen är jag inte så imponerad av Lindeborgs texter eller åsikter. Men det är ju inte relevant för frågeställningen i denna tråd.
Senast redigerad av loungepuppy 2012-12-20 kl. 17:44.
Citera
2012-12-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Varför inte då också granska all hets mot svenskar som inte innefattas av lagen? Och vad jag förstått så förespråkar de granskande sajterna demokrati och är således inte "yttrandefrihetens största fiender".

Okej, vilka hatsajter hetsar år ut och år in mot svenskar och förtjänar därigenom att granskas? Länk till dessa tack. Eftersom du skriver att det inte innefattas av lagen så innefattas det inte heller av lagen och då finns det inga lagbrott att granska. Lycka till med att få Nationell.nu, Nordfront och Realisten att ens på pappret förespråka demokrati.
Citera
2012-12-20, 17:53
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Okej, vilka hatsajter hetsar år ut och år in mot svenskar och förtjänar därigenom att granskas? Länk till dessa tack. Eftersom du skriver att det inte innefattas av lagen så innefattas det inte heller av lagen och då finns det inga lagbrott att granska. Lycka till med att få Nationell.nu, Nordfront och Realisten att ens på pappret förespråka demokrati.
Det enda det säger är att HMF borde slopas.

Positivt är dock att Åsa Lindeborg och andra tomtar tror att all kritik mot nuvarande norm är HMF,vilket leder till att hon gör bort sig gång på gång. I Åsas och hennes vänners märkliga värld är det så klart det. Men inte juridiskt sett.
Senast redigerad av sebastian_ 2012-12-20 kl. 18:00.
Citera
2012-12-20, 17:54
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Tydligen är vänstersympatisörer underklass och högersympatisörer är av den rätta sorten som endast har betydelse och dessutom hittat ljusets källa enligt somliga forummedlemmar.

Varför är vänster alltid fel och höger sanning med stort S?

Därför att vänstern tänker med hjärtat dvs inte alls medan högern använder hjärnan.

Ont: Åsa använder klassisk taktik att göra sig själv till offer och hela PK sverige hänger på tåget.
Citera
2012-12-20, 17:55
Medlem
Linderborgskan är ett hett ämne även i SvD:
(Klicka för att förstora bilden i länken nedan.)

http://i48.tinypic.com/nodg5w.jpg

Notera att det fanns/har funnits 6 kommentarer, men att bara 0(!) kan visas.
Egendomligt mot bakgrund av att "Realtidsuppdatering är aktiverad".

Ytterligare egendomlighet mot bakgrund av att denna "Kulturchefblogg"
publicerades för mindre än 12 timmar sedan (20 december 2012 kl. 7:07)
är informationen "Det går inte att kommentera det här inlägget. Efter
tre dagar stängs kommenteringen automatiskt
."

Man kan bara undra vad de 6 som faktiskt lyckades kommentera hade att
förtälja som föranledde SvD:s panikstängning av kommentarsfunktionen,
utan att riktigt lyckas rensa upp i rabatten...
Citera
2012-12-20, 18:14
Medlem
mrphonks avatar
Jag skriver om detta under rubriken "Linderborg hycklar om hoten".

http://www.realisten.se/2012/12/20/linderborg-hycklar-om-hoten/
Citera
2012-12-20, 18:17
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Men det kan väl aldrig vara meningen att stenkastarvänstern skall ha monopol på sitt hat? Även den sexistiga aphögern måste väl få vara med på ett hörn och sprida lite hat? För lite blir det. De har ju inte tillgång till SVT/SR och gammelmedia för sin hatspridning som tokvänster/stenkastarvänstern har.

Precis. Sedan måste det väl vara "Tidningen Brand", "revfront" eller någon annan tokvänsterextrem sida som NinoRojo avser när h*n talar om "järnrörssajterna". På de ställena finns det ju iaf. folk som faktiskt har dömts för misshandel med (faktiska) järnrör.
Citera
2012-12-20, 18:18
Medlem
Citat:

Jaja.. Sajter och sajter, vad som är intressant är all den mängd hets, våld, trakasserier, våldtäkter och annat trevligt svenskar utsätts för av invandrare IRL. Svenskar svarar med ord och politisk förändring, inget konstigt med det. Att journalisterna sedan inte vill ta debatten utan istället försöker släta över invandringsproblemen eller censurera åsikter är deras problem.
Senast redigerad av Pazzamo 2012-12-20 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in