2012-12-20, 14:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mustard
Jag röstar på Socialdemokraterna din jävla mupp...

Jag kan dock inte blunda för hur verkligen ser ut. Är man pk så kan man vänta sig mycket sympati, är man Sverigedemokrat så får man helt enkelt ta att man hängs ut på internet etc (så som en del av mina familjemedlemmar har blivit)

Jag sa aldrig att jag sympatiserade med SD, konstaterade endast hur jag upplevde denna situation. Varför inte kommentera på det istället för att direkt anklaga för att spela offer? (antar att det är vad du gör per automatik tbh)

Och om du läser mitt inlägg lite noggrannare ser du att jag aldrig anklagat dig för att sympatisera med SD. Det jag skrev var att du gör som SD och sätter in dig själv i offerrollen. Jag är så jävla trött på alla här på FB som ser sig själva som någon slags motvikt mot "alla" andra jävla "pk-människor".

Vi lever i ett fritt samhälle där man kan säga precis vad man känner för. Det är bara massa bortskämda skitungar som känner sig så jävla förtryckta av nån luddig överstatlig medieelit. Skärp upp debatten för fan.
Citera
2012-12-20, 14:47
Medlem
Londonesques avatar
Genom åren så har Sverigedemokrater blivit misshandlade, förlorat sina jobb, fått stenar kastade genom rutan till deras barns sovrum, fått sina bilar sönderslagna, fått yxor fasthuggna i sina ytterdörrar, fått hot sprayade på fasaden, fått hotbrev och hotfulla telefonsamtal. Åsa Linderborg själv har tillsammans med sina kollegor i den ryggdunkarklubb som kallas journalistkår i Sverige i åratal hetsat mot oliktänkande och sett till att skapa det antidemokratiska klimat som gjort livet ett helvete åt många människor som bara försökt engagera sig politiskt i vad som på pappret ska vara ett modernt demokratiskt Västland. Och nu så sitter Åsa Linderborg totalt utan någon som helst självkritik på sin höga häst och spelar offer för att någon—som till största sannolikhet är en kollega på Aftonbladet—skickat opolitiska sexuella sms till henne? Man undrar ju ifall den kvinnan förmår att se sig själv i spegeln varje morgon.
Citera
2012-12-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Frågan är hur folk kan vara så korkat ostrategiska att de börjar hota och trakassera. Nu uppfyller man ju bilden av att "invandringskritiker" är precis lika lättretade och drastiska i sina responser som muslimer som ser nidbilder av Muhammed. Samma skrot och korn alltså. Frågan är varför man inte gör precis tvärt om, avskiljer sig från de så kallade barbarerna. Nu ligger det förmodligen väldigt mycket mindre allvar i hoten mot Åsa Linderborg än mot islamkritiker exempelvis, men det spelar ju föga roll för den som är hotad.

Därför att hot och våld FUNGERAR. Väldigt få offentliga personer vågar rita muhammed-bilder pga "barbarernas reaktioner", men alla vågar propagera för Sveriges förintelse. Än så länge.

Att knyta näven i fickan kanske är civiliserat, men det leder ingenstans. Dock ska det ju vara relevanta hot, och inte massa sexuellt skit som i det här fallet.
Citera
2012-12-20, 14:50
Medlem
El Capitanos avatar
Denna Linderborg, allt tycks kretsa runt henne i hennes eget huvud, maken till egenkär människa har jag nog aldrig sett. Hon har alltså fått några sms av nättroll - ja det måste vara hemskt ovanligt för journalister. Men det är förstås den här egenkära kommunisten som måste leva ut sin löjliga fantasiklyscha som den "hotade" journalisten.

Åsa Linderborg: kvinnan som ställer de "obehagliga frågorna". Hotad! Motarbetad! Men hon sviker aldrig kampen! Pennan måste fortsätta! O.s.v. Klichén har fått eget liv, och det flödar nog på som bäst nu i den där narcissistiska hjärnan.

Det kan aldrig vara så att hon själv under lång tid hållit på med sina barnsliga påhopp, och stuckit ut hakan så gott det går? Att hon gjort sitt bästa för att provocera folk. Och nu ska vi tycka synd om henne för några troll-SMS?
Citera
2012-12-20, 14:51
Medlem
Andra "frågan"...

Citat:
Vill bara ge mitt stöd för dej och de krafter som gör vad som göras kan för att avslöja de mörka krafter som döljer sig inom ex.vis SD.

Citera
2012-12-20, 14:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Skickade fråga om att SMSen inte verkar vara politiskt motiverade utan bara en snuskgubbe som stalkar. Undrar om den kommer med.

Ja, och det jag tror nu är att hon - och även all fulmedia - senare kommer att använda de här dårarna som exempel på att svärta ner SD ännu mer. Hon nämner inte SD i sin artikel, men det har hon gjort förut i samband med näthat. Och då handlar det genast om något större: nämligen att alla som inte anammar statsfeminism, mångkultur, yttrandeförbud som strider mot det vi släpphänt kallar för pk med mera är potentiella värsta näthatare.

Jag är självklart emot den här typen av näthat som Åsa utsätts för. Hon ska ha allt det skydd hon behöver. Men just att det är Åsa som lyfter fram sin egen utsatthet kan jag alltså inte låta bli att ana att hon kommer att använda detta för andra fula syften mot sina meningsmotståndare.
Citera
2012-12-20, 14:53
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Andra "frågan"...

Verkar som Åsas mamma hittat chatten.
Citera
2012-12-20, 14:54
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindreModigMan
Missar du inte en sak nu? Att "släppa en text" på Sveriges största tidning är inte så många förunnat.
Dessutom på en tidning som beskär varje form av motsatt meningsyttrande genom att censurera kommentarer, inlägg och studier som visar på motsatta förhållanden.

https://www.flashback.org/sp41013660

Missförstå mig inte - jag tycker att det är FÖR JÄVLIGT att någon människa ska få utstå det hon gör.
Din argumentation är däremot helt uppåt väggarna.

Så jävla svårt är det inte. Jag har tillochmed lyckats få med texter i en av de största kvällstidningarna som gått ut på att jag dissat kvällspressen. Så det där att det bara är en elit som får ha sin röst i stora tidningar är fel. Däremot kanske man bör tvätta sitt språk en smula och lämna de hårda kukarna hemma. Hur är min argumentation helt uppåt väggarna? Linderborg jobbar på AB, hon skrev en krönika i AB.
Citera
2012-12-20, 14:55
Medlem
Inte många frågor som kommer fram, mest ryggdunkningar.
Citera
2012-12-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Frågan är hur folk kan vara så korkat ostrategiska att de börjar hota och trakassera. Nu uppfyller man ju bilden av att "invandringskritiker" är precis lika lättretade och drastiska i sina responser som muslimer som ser nidbilder av Muhammed. Samma skrot och korn alltså. Frågan är varför man inte gör precis tvärt om, avskiljer sig från de så kallade barbarerna. Nu ligger det förmodligen väldigt mycket mindre allvar i hoten mot Åsa Linderborg än mot islamkritiker exempelvis, men det spelar ju föga roll för den som är hotad.

Nu får hon några arga sms.
Snackar hon skit om Muhammed kan hon räkna med ett par veckor max kvar att leva.
Citera
2012-12-20, 15:00
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Varför ska hon skriva så dåligt? Hela krönikan har en känsla av kiosknovellsdramaturgi. Hon ska alltså vara kulturredaktör på Aftonbladet?

Att läsa Åsas texter är som att se någon gymnasisetudent skriva "påverkande" texter enligt grundboken i retorik. C +.
Citera
2012-12-20, 15:04
Medlem
Tvåhörnings avatar
Jag är generellt väldigt oimponerad över Aftonblaskan, men då handlar det om kvaliteten på deras artiklar, snyftvinklingar och andra inslag av typen "Kolla, Kissies rumpa är stor" eller så. Motsvarigheten till landsortstidingarnas "Jönssons traktor välte - läs mer på sidorna 3, 4, 7, 8 och 12".

Hur som helst, hot och våld är fel. Punkt. Oavsett vem som är avsändare och vem som är mottagare. Om man nu anser att man står för något bra, något rätt och något sant, borde inte då det alternativet presenteras som det bästa? Att t.ex. ett Sverige utan invandrare är det bästa alternativet för befolkningen? Alltså - är det inte bättre att propagera för sin sak på ett korrekt vis, visa på fördelarna med ens argument och gå vinnande ur diverse diskussioner?

Vad jag tycker är direkt löjligt är att man å ena sidan vräker ur sig diverse dynga som att "jävla negerapor, invällande snyltare bla bla bla" och liknande, man hotar och förolämpar folk som tycker annorlunda än en själv... SEDAN slår man sig för bröstet över vilken förträfflig Svensk man är och hur hemska alla från mellanöstern och Afrika är!

Nej, tyvärr, det där håller inte. Ni som läser detta och vill förändra Sverige radikalt, oavsett om det med SDs partiprogram, NSF (om de nu finns idag) eller annat - gör det då på rätt sätt. Var artiga, hövliga, argumentera sakligt för er sak och respektera meningsmotståndaren. Var vuxna människor, säg att "jag håller inte alls med dig, här är argumenten som säger att du har fel...". Inte "höhö jag skall knulla dig, din svenskfientliga fitta". Är det verkligen nivån ni vill ligga på? Är det så man visar hur förträfflig man är?

Det är exakt samma trams som när vänsterungdomar ger sig ut och kastar gatsten på skyltfönster för att "förändra samhället". Det enda, absolut det enda, det åstadkommer är förakt och slöseri med skattemedel. Det vinner ingen sympati hos svenska folket, det blir inte ett dugg bättre.

Jag står helt utanför debatten, jag tycker varken höger eller vänster eller för eller emot invandring. Jag skiter precis i allt, men jag tycker att metoderna som används är förkastliga och långt under nivån för vad normalbegåvade människor klarar av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in