Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Du om någon borde veta att Aftonbladet förknippas med socialdemokrati. Minns du vilken tidning som i stort sett var ansvarig för att knuffa ned sin egen partiledare från sin post efter att de upptäckte att han fuskat med lägenheten? Just det. Aftonbladet må vara en kass tidning men inte fan ger de sig uteslutande på SD-politiker. Ska SD vara med i riksdagen får de fan sköta sig och inte bete som idioter ute i allmänheten eftersom de då kommer granskas lika hårt som andra riksdagspartier. Detta har de inte klarat, så det är helt och hållet deras eget fel.
Jag har väl aldrig sagt att AB enbart ger sig på Sd-politiker. Jag skrev att de gör det för att exemplifiera min tes om en ny sorts hat-kultur mot oliktänkande. Vi har ett hårdare klimat i dag än vad vi t.ex hade för 20-30 år sedan när den svenska demokratin, de svenska medborgarna hade en bättre demokratisk dygd än vad vi har idag. Man hade givetvis olika åsikter men dagens kontext vittnar om hårdare retorik/metodik i form av ad-hominem, hot, nazistargument, halmgubbar och våld av olika slag som inte fanns i samma utsträckning förr. Respekten för andras åsikter, att vara en god förlorare, att vara en god opposition har vittrat sönder till något jag inte uppskattar. Den goda demokratiska medborgaren är döende, tyvärr